Α. Αγαπητητός: Αξιοποίηση όλων των ευκαιριών από την Hellenic Seaways

18:10 9/7/2013 - Πηγή: BankWars

Παρά τη σημαντική ύφεση της οικονομίας για πέμπτη χρονιά και τις επιπτώσεις της, η Hellenic Seaways, προχωρά σε αξιοποίηση όλων των ευκαιριών που παρουσιάζονται στην αγορά, είναι δε η μοναδική ακτοπλοϊκή εταιρεία που την 5ετία 2008 – 2012, έχει καταγράψει τις μικρότερες ζημιές, ύψους 70 εκατομμυρίων ευρώ, όταν το σύνολο των 5 μεγαλύτερων εταιρειών έχει σημειώσει ζημιές την ίδια περίοδο,

που φθάνουν τα 757 εκατ. ευρώ.

Αυτό τόνισε σε συνέντευξη Τύπου, ο Α΄ αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ακτοπλοϊκής εταιρείας Αντώνης Αγαπητός ο οποίος πρόσθεσε πως οι βασικοί στόχοι για το 2013, είναι η επαναφορά στη λειτουργική κερδοφορία στην τρέχουσα χρήση και η διεύρυνση των μεριδίων αγοράς, με αξιοποίηση όλων των ευκαιριών που παρουσιάζονται.

Πρόσθεσε, επίσης ότι η Hellenic Seaways στην 5ετία 2008-2012 έχει σημειώσει το υψηλότερο περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA margin) ύψους 7% επί των πωλήσεών της.

Σχετικά με την επιβατική κίνηση του καλοκαιριού, δήλωσε πως είναι οριακά μειωμένη κατά 4% από την 1η Ιουνίου μέχρι σήμερα σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι και ότι ελπίζει ότι η εικόνα αυτή θα ανατραπεί σύντομα.

Ανέφερε ότι από το 2009 και μετά έχουν χαθεί συνολικά για όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες 4 εκατ. επιβάτες, 500.000 οχήματα και 140.000 φορτηγά, τα οποία σε εισόδημα ξεπερνούν τα 300.000 εκατ.ευρώ.

Τόνισε πως μέχρι σήμερα τις οικονομικές ζημίες των ακτοπλοϊκών εταιρειών τις «απορροφορούν» οι μέτοχοι τους, ενώ η Hellenic Seaways δεν έχει χρειαστεί να κάνει καμία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, προσθέτοντας ότι είναι σημαντικό οι εταιρείες να «κρατηθούν στα πόδια τους».

Προσδιορίζοντας τις αιτίες που έχουν προκαλέσει τα προβλήματα στον ακτοπλοϊκό κλάδο, ο αντιπρόεδρος της Hellenic Seaways αναφέρθηκε στη σημαντικότατη αύξηση της τιμής των καυσίμων η οποία ανέρχεται σε σχεδόν 100% σε σχέση με το 2009, στο γεγονός ότι δεν έχουν υπάρξει μειώσεις μισθών στην ακτοπλοΐα, στην καθυστέρηση εκσυχρονισμού του θεσμικού πλαισίου και στο γεγονός ότι υπάρχει μια ένταση ανταγωνισμού από τις αεροπορικές εταιρείες που βάζουν συνεχώς πτήσεις τσάρτερ προς στα νησιά, με αποτέλεσμα όλο και λιγότεροι ξένοι επιβάτες να επιλέγουν να έρθουν στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και στη συνέχεια και να μεταφερθούν με τα πλοία από τον Πειραιά.

Ενδεικτικό είναι πως το 75% των επιβατών είναι Έλληνες και το 25% αλλοδαποί και ο αριθμός των τελευταίων μειώνεται σταδιακά καθώς επιλέγουν τις αεροπορικές εταιρείες για να ταξιδέψουν προς τους μεγάλους προορισμούς, τόνισε.

Αναφερόμενος στους βασικούς άξονες της στρατηγικής της εταιρείας ανέφερε ότι περιλαμβάνουν ανακατάξεις και μειώσεις δρομολογίων, τη χειμερινή αλλά και την καλοκαιρινή περίοδο, αξιοποίηση των ευκαιριών που παρουσιάζονται, μείωση των λειτουργικών εξόδων με μικρές μειώσεις μισθών στα στελέχη της εταιρείας αλλά και σκέψεις για πώληση δύο η τριών πλοίων.

Ο κ. Αγαπητός αναφέρθηκε και στις συνεργασίες της εταιρείας με την Ιnteramerican στο πλαίσιο της οποίας παρέχεται ιατρική βοήθεια στους ταξιδιώτες της HSW από τη στιγμή της μετάβασης στο πλοίο μέχρι και για 7 ημέρες μετά το ταξίδι και με την Cosmote στο πρόγραμμα Deals for You, όπου προσφέρεται στους πελάτες της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας δωρεάν το εισιτήριο της επιστροφής με την αποστολή ενός SMS.

Πηγή: ΑΠΕ -ΜΠΕ

Keywords
Τυχαία Θέματα