Αγορά αυτοκινήτου: Προς σημαντική μείωση του τέλους ταξινόμησης

Η ενεργειακή κρίση και ο εισαγόμενος πληθωρισμός έχουν οδηγήσει το τελευταίο έτος τις τιμές πώλησης των αυτοκινήτων στα ύψη. Οι πρώτες ύλες έχουν επίσης σημειώσει άνοδο, ενώ οι καθυστερήσεις που καταγράφονται στην ολοκλήρωση ενός οχήματος συνεπεία της ενεργειακής κρίσης και των δυσεύρετων υλικών αυξάνουν την εργοστασιακή αξία των οχημάτων.

Ο τρόπος λοιπόν συγκράτησης των αυξήσεων στις εργοστασιακές τιμές είναι η αλλαγή των κλιμακίων των συντελεστών στο Τέλος Ταξινόμησης

με στόχο να τονωθούν οι πωλήσεις και κατ’ επέκταση τα κρατικά έσοδα. Αυτό ακριβώς σχεδιάζει το οικονομικό επιτελείο αυτή την περίοδο.

Το τέλος ταξινόμησης των αυτοκινήτων υπολογίζεται σύμφωνα με την αξία λιανικής προ φόρων και με βάση κλίμακα προοδευτικής φορολόγησης (π.χ για φορολογητέα αξία ενός οχήματος έως 14.000 ευρώ ο συντελεστής φορολόγησης είναι 4% και από 14.000 έως 17.000 ανέρχεται στο 26%). Αυτό που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο είναι το τέλος ταξινόμησης να μειωθεί με τους συντελεστές φορολόγησης να επιβάλλονται κλιμακωτά σε υψηλότερες αξίες λιανικής του ΙΧ. Συγκεκριμένα εξετάζεται ο συντελεστής 4% να επηρεάζει οχήματα εργοστασιακής αξίας έως 17.000 ευρώ. Και από 17.000 έως 20.000 ευρώ να πέσει στο 26% από 53% που είναι σήμερα.

Ήδη έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με τους εισαγωγείς αυτοκινήτων και πιθανόν πριν τις εκλογές θα κατατεθεί σχετική διάταξη στη Βουλή. Το υπουργείο Οικονομικών αναμένει τα στοιχεία από πωλήσεις αυτοκινήτων και αμέσως μετά θα λάβει τις τελικές του αποφάσεις.

Keywords
Αναζητήσεις
rss
Τυχαία Θέματα