ΑΚΤΩΡ: Τον Νοέμβριο του 2024 η παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης
Για την πορεία των εργασιών της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, η κύρια γραμμή του οποίου θα παραδοθεί προς χρήση στο Ελληνικό Κράτος τον Νοέμβριο του 2024, ενημερώθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών με αρμοδιότητα τις Υποδομές, κ. Νίκος Ταχιάος από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό Α.Ε κ. Νικόλαο Κουρέτα και τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρο Εξάρχου.
Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε στο Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης,
Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία του έργου, έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού των 13 σταθμών της κύριας γραμμής, καθώς και η εγκατάσταση των περισσοτέρων ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) συστημάτων. Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει οι δοκιμές των Η/Μ συστημάτων, που αναμένεται να ενταθούν τους επόμενους μήνες, αλλά και η εγκατάσταση του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Νίκος Ταχιάος δήλωσε: «Τον Νοέμβριο θα έχουμε παραδώσει σε λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό στοίχημα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Δεν είναι ένα στοίχημα που αφορά μόνο τη βελτίωση της ζωής της πόλης. Θα είναι μία μεγάλη καμπή για την αυτοπεποίθηση της πόλης ώστε να μπορέσει να δει το μέλλον της διαφορετικά. Και πρόσθεσε: «Η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη που μπορεί να ατενίζει το μέλλον με πολλή αισιοδοξία».
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου δήλωσε: «Έχουμε δεσμευθεί ότι το Μετρό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο στο έργο και βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη από τη δική μας πλευρά. Δώσαμε μία υπόσχεση ότι μόλις αναλάβουμε την διοίκηση της Άκτωρ, θα επιταχύνουμε τις εργασίες στο μετρό με απόλυτη προτεραιότητα. Και εγώ προσωπικά όσο και η ομάδα μου παρακολουθούμε καθημερινά την εξέλιξη του έργου ώστε να διασφαλίσουμε ότι αυτό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 2024. Δεν βλέπουμε κάποιο κώλυμα αυτή τη στιγμή και έχουμε την ισχυρή πεποίθηση ότι η ολοκλήρωση του έργου θα γίνει εντός του χρονοδιαγράμματός του».
Σημειώνεται ότι για να καταστεί η ολοκλήρωση του έργου πραγματικότητα εγκαίρως, έπρεπε να προηγηθεί εκτεταμένη και ταχεία κινητοποίηση υλικών και ανθρώπινων πόρων σε συνέχεια της εξαγοράς της Άκτωρ από τον Όμιλο Intrakat τον περασμένο Νοέμβριο, προκειμένου να επιταχυνθεί ο βηματισμός των εργασιών και να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματά του.
Το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα εμβληματικό έργο, το οποίο, όταν τεθεί σε λειτουργία, όχι μόνο θα αναβαθμίσει τη Θεσσαλονίκη, αλλά και θα αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα έργα μετρό στην Ευρώπη, με αρκετές καινοτόμες προδιαγραφές, όπως η χρήση συρμών χωρίς μηχανοδηγούς (driverless). Η υλοποίηση του έργου σηματοδοτεί μία σημαντική στιγμή στην τεχνική ιστορία της Ελλάδας, καθώς Έλληνες μηχανικοί εργάζονται πυρετωδώς για την αποπεράτωση ενός διόλου αυτονόητου και ίσως του πλέον δύσκολου υπογείου έργου της ελληνικής ιστορίας.
Παράλληλα, το έργο της επέκτασης της γραμμής προς την Καλαμαριά αναμένεται να παραδοθεί στο Ελληνικό Κράτος το καλοκαίρι του 2025 ώστε να λειτουργήσει και να διασυνδεθεί λειτουργικά με την κύρια γραμμή. Επίσης, βρίσκεται σε εξέλιξη η σταδιακή κατασκευή των συρμών της επέκτασης της Καλαμαριάς, η παράδοση των οποίων θα έχει ολοκληρωθεί πριν από την παράδοση του έργου.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα της πόλης, καθώς θα προσφέρει ταχύτητα και άνεση στην μετακίνηση. Το μετρό Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί περίπου 315.000 πολίτες ημερησίως και με τη λειτουργία του υπολογίζεται ότι θα περιορίσει την κυκλοφορία των ΙΧ κατά 60.000 και θα οδηγήσει σε μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους, αντίστοιχα ημερησίως, αλλά και σε σημαντικά οφέλη στο ισοζύγιο πληρωμών της χώρας, λόγω της μείωσης της κατανάλωσης υγρών καυσίμων.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή) έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας. Το έργο της Επέκτασης προς Καλαμαριά θα περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς («Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα») με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Αναβαθμίζονται ενεργειακά με φωτοβολταϊκούς σταθμούς 32 γήπεδα ποδοσφαίρου
- Credit expansion seen higher in 2024; it could reach up to 8 billion euros
- Κρίσεις 2024: Νέος Αρχηγός της ΕΛΑΣ ο Δημήτρης Μάλλιος – Ο Θεόδωρος Βάγιας στο «τιμόνι» του Πυροσβεστικού Σώματος
- Ουκρανία: Εντολή για απομάκρυνση των κατοίκων σε πάνω από 20 χωριά στο βορειοανατολικό τμήμα της χώρας
- Σούπερ μάρκετ: Πληθωριστική αύξηση τζίρου 9,5% στο 11μηνο – Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και οι «πρωταθλητές» στις ανατιμήσεις
- Με τα τρακτέρ στο Βερολίνο, οι Γερμανοί αγρότες περιμένουν απαντήσεις από τον κυβερνώντα συνασπισμό
- Κόκκαλης: Η κυβέρνηση οφείλει να τροποποιήσει το στρατηγικό σχέδιο της ΚΑΠ
- Στα top picks της Eurobank Equities η μετοχή της Mytilineos – Ανεβάζει την τιμή στόχο στα 45,2 ευρώ
- Αυγενάκης: Το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση
- Contrade, Unit Shipping και Unit Hellas συγχωνεύονται υπό την Streem Global ΑΕ
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις BankWars
- Στα top picks της Eurobank Equities η μετοχή της Mytilineos – Ανεβάζει την τιμή στόχο στα 45,2 ευρώ
- ΚΥΣΕΑ: Νέα ηγεσία σε Ελληνική Αστυνομία και Πυροσβεστικό Σώμα
- Με 9 βραβεία τιμήθηκε η Alpha Bank στα Circular Economy Awards 2023
- Σούπερ μάρκετ: Έβαλαν 711 εκατ. περισσότερα στα ταμεία στο 11 μηνο λόγω ανατιμήσεων – Αύξηση τζίρου 9,5%
- ΑΚΤΩΡ: Τον Νοέμβριο του 2024 η παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης
- Νέα Αριστερά: Ο Κωστής Καρπόζηλος αναλαμβάνει εκπρόσωπος Τύπου
- Τελευταία Νέα BankWars
- ΑΚΤΩΡ: Τον Νοέμβριο του 2024 η παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης
- ΚΥΣΕΑ: Νέα ηγεσία σε Ελληνική Αστυνομία και Πυροσβεστικό Σώμα
- Στα top picks της Eurobank Equities η μετοχή της Mytilineos – Ανεβάζει την τιμή στόχο στα 45,2 ευρώ
- Νέα Αριστερά: Ο Κωστής Καρπόζηλος αναλαμβάνει εκπρόσωπος Τύπου
- Με 9 βραβεία τιμήθηκε η Alpha Bank στα Circular Economy Awards 2023
- Σούπερ μάρκετ: Έβαλαν 711 εκατ. περισσότερα στα ταμεία στο 11 μηνο λόγω ανατιμήσεων – Αύξηση τζίρου 9,5%
- Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ: Ο Β. Ζελένσκι, ο Κινέζος πρωθυπουργό Λι και… η Τεχνητή Νοημοσύνη στο Νταβός
- ΕΛΣΤΑΤ: Μειώθηκε 8,7% ο τζίρος των επιχειρήσεων το γ’ τρίτο τρίμηνο 2023
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Αναβαθμίζονται ενεργειακά με φωτοβολταϊκούς σταθμούς 32 γήπεδα ποδοσφαίρου
- Η ιστορία του ούζου μέσα από την έκδοση «Απόσταγμα Ζωής»
- Ελληνόκτητο bulk carrier χτυπήθηκε από πύραυλο ανοιχτά της Υεμένης
- Ασιατικές σφήκες: Η απειλή για τις μέλισσες και το περιβάλλον
- DW: Η Άγκυρα δεν θα λάβει Eurofighter προς το παρόν
- ΗΠΑ: Κατάσχεση προηγμένων ιρανικών όπλων που είχαν παραλήπτη τους Χούθι (φωτογραφίες)
- Νταβός: «Η Ουκρανία έχει ανάγκη από «σταθερή, προβλέψιμη χρηματοδότηση το 2024 και μετά» η πρόεδρος της Κομισιόν
- Ενεργειακή αναβάθμιση σε 32 ποδοσφαιρικά γήπεδα
- H LG παρουσιάζει την smart τηλεόραση UHD UR78
- Διευρύνονται οι απώλειες στο Χρηματιστήριο - Κάτω από τις 1.340 μονάδες