Δεν θα συνέβαινε το μοιραίο ΑΝ: Το έργο που υπογράφηκε το 2016 με παράδοση το 2020 δεν καθυστερούσε μέχρι σήμερα

10:49 2/3/2023 - Πηγή: BankWars

Σε 24 ημέρες από σήμερα, δηλαδή στις 26 Μαρτίου, θα παραδίδονταν μετά από 6 χρόνια και 120 χιλιόμετρα μικρότερη έκταση το κρίσιμο έργο εκσυγχρονισμού της σηματοδότησης και αυτόματου ελέγχου κυκλοφορίας στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας- Θεσσαλονίκης που θα απέτρεπε το πολύνεκρο δυστύχημα στη Λάρισα.

Η αρχική σύμβαση για την υλοποίηση του έργου υπογράφηκε στις 26 Δεκεμβρίου του 2016. Το έργο ήταν συγχρηματοδορτούμενο

από το ΕΣΠΑ 2014-2020 με συνολική δαπάνη 65,87 εκατ. ευρώ και είχε χρόνο ολοκλήρωσης ως την 26η Δεκεμβρίου του 2020.

Το έργο αφορούσε:

Την ανάταξη και αναβάθμιση του υφιστάμενου συστήματος συμβατικής σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα
Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας (πλην του τμήματος Τιθορέα-Δομοκός) μήκους 519,4 χλμ. και αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς επί του ίδιου άξονα.

Την εγκατάσταση και προσωρινή παραλαβή του συστήματος ελέγχου -χειρισμού σηματοδότησης ETCS level 1 σε 402 χλμ. του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα:
-Εγκατάσταση της καλωδίωσης και προσωρινή παραλαβή του στο τμήμα Λάρισα – Πλατύ.

-Εγκατάσταση και προσωρινή παραλαβή ETCS level 1 στα τμήματα:

Σιδηροδρομικού Σταθμού Οινόης – Σ.Σ. Τιθορέας

Σ.Σ. Πλατέως – Σ.Σ. Προμαχώνα

-Εκπαίδευση, ανταλλακτικά, συντήρηση μετά άρσης βλαβών και τεκμηρίωση του συστήματος ETCS για όλα τα τμήματα του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας (πλήν Τιθορέα-Δομοκός) και του τμήματος Οινόη-Χαλκίδα συνολικού μήκους 541 χλμ.

Το σύστημα ETCS ( European Train Control System) είναι το σύστημα που αναλαμβάνει τον αυτόματο έλεγχο της κυκλοφορίας των τρένων ελέγχοντας συνεχώς την κυκλοφορία με δυνατότητα να αποτρέπει το ανθρώπινο λάθος. Το σύστημα έχει τη δυνατότητα όχι μόνο να καθοδηγεί τη σηματοδότηση, αλλά και σε ακραία περίπτωση που ο μηχανοδηγός δεν έχει τον έλεγχο του τρένου (λόγω κάποιας βλάβης) και σε περίπτωση που δύο τρένα βρεθούν στην ίδια γραμμή (όπως έγινε χθες), να φρενάρει σταδιακά και τα δύο τρένα για να αποφεύγονται τραγωδίες όπως η χθεσινή.

Ωστόσο η αρχική σύμβαση, παρότι άπτονταν της ασφαλείας των μεταφορών, είχε συνολικά 5 τροποποιήσεις. Μετά την αρχική της μορφή η σύμβαση τροποποιήθηκε στις 6 Σεπτεμβρίου 2018, στις 11 Οκτωβρίου του 2018 οι αλλαγές ήταν ήσσονος σημασίας. Στην τροποποίηση που έγινε στις 25 Μαΐου 2019 λίγο πριν τις εκλογές έγιναν δύο κρίσιμές αλλαγές. Εκτός από την νέα αύξηση του προϋπολογισμού στα 83 εκατ. ευρώ, μειώθηκε το φυσικό αντικείμενο του έργου, δηλαδή εκσυγχρονισμού σιδηροδρομικών γραμμών με συστήματα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών, από τα 519,4 στα 402 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής γραμμής.

Ακολούθησε μια ακόμη τροποποίηση η οποία άλλαξε το χρόνο παράδοσης του έργου, την οποία τοποθέτησε στις 26 Μαρτίου του 2023, δηλαδή 24 ημέρες από σήμερα, ενώ η τελευταία τροποποίηση στις 20 Οκτωβρίου του 2021 αύξησε τον προϋπολογισμό του έργου στα 87,3 εκατ. ευρώ.

Keywords
Αναζητήσεις
rss
Τυχαία Θέματα