Φέρετρα νέων, πόνος γονιών, δάκρυα Ελλήνων – Απέναντι, τα συμφέροντα των εργολάβων, οι “ψείρες” δικαστές και τα γελοία πολιτικά πρόσωπα

07:30 6/3/2023 - Πηγή: BankWars

Μερικές σκόρπιες σκέψεις, στον απόηχο της τραγωδίας του σιδηροδρομικού δυστυχήματος,  με τα φέρετρα και τις κηδείες δεκάδων νέων παιδιών, με τον αιώνιο πόνο των γονιών και των αγαπημένων τους προσώπων και με το ψυχολογικό “σοκ” που έχει υποστεί ολόκληρη η ελληνική κοινωνία, που παρακολουθεί αποσβολωμένη τα γεγονότα.

Τι έχουμε δει ή ακούσει μέχρι τώρα από τα πολιτικά πρόσωπα;

Μία συγγνώμη από τον πρωθυπουργό, που δεν τη δέχεται ο ΣΥΡΙΖΑ, γιατί ήταν, λέει, καθυστερημένη.Προσπάθεια επιβολής κομματικού
καπέλου στις διαδηλώσεις δικαίως 100% οργισμένων νέων αλλά και εκατοντάδων πολιτών για το τραγικό συμβάν.Κομματικές διαφωνίες με υπονοούμενα για επιτροπές και δικαστές πριν καν αναλάβουν να βγάλουν ένα πόρισμα με την αλήθεια για το πως προκλήθηκε η τραγωδία και το ποιοι φταίνε. Συμψηφισμοί με το Μάτι και την Μάνδρα.  “Κατινίστικες” ατάκες για το ποιος διόρισε τον σταθμάρχη (που χθες προφυλακίστηκε), αν είχε την πρέπουσα ηλικία, γιατί έφυγε, αν έφυγε ο βοηθός του από δίπλα του εκείνο το βράδι,  αν παραιτήθηκαν ήδη ή είναι προς παραίτηση οι επικεφαλής του ΟΣΕ, αν οι Ιταλοί που πήραν τσάμπα την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ή δεν είναι…μαφιόζοι…

Τι θέλει να δει, να ακούσει και να μάθει η κοινωνία –  Ποιες απαντήσεις ζητά

Φυσικά το τι ακριβώς συνέβη και ο τέως κουβαλητής των βαλιτσών των επιβατών, που προήχθη σε ρόλο σταθμάρχη, έβαλε το επιβατικό τρένο που ανέβαινε στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό που κατέβαινε.

Όμως, πίσω από το πρόσωπο του συγκεκριμένου, 100% υπεύθυνου για την τραγωδία σταθμάρχη, υπάρχει μία άλλη, πολιτική, δικαστική και συνδικαλιστική τραγωδία: Η τραγωδία της διαχρονικής κατάντιας του ελληνικού κράτους και των υπηρεσιών του!

Τα μέτρα ασφαλείας δεν ήταν σε λειτουργία από το 2004.Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρέπεμψε την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης  πριν δύο εβδομάδες για το ζήτημα των σιδηροδρομικών υποδομών στη χώρα και την σχεδόν οκταετή καθυστέρηση της υπογραφής και της δημοσίευσης της σύμβασης μεταξύ των εθνικών αρχών και της εταιρείας που διαχειρίζεται τη σιδηροδρομική υποδομή. Όπως ανέφερε η ανακοίνωση της Κομισιόν στις 15 Φεβρουαρίου 2023, η απόφαση ελήφθη επειδή η Ελλάδα «δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34/ΕΕ)». Η Ελλάδα πήρε από την ΕΕ από το 2014 μέχρι σήμερα 700 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 90% (630 εκατ) αφορούσε στον σιδηρόδρομο. ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΗΤΑΝ οι πολιτικοί που έγραψαν όλα τα παραπάνω στα παλιά τους τα παπούτσια;Η σύμβαση για το σύστημα τηλεδιοίκησης (ηλεκτρονικός έλεγχος ασφάλειας τρένων) υπογράφτηκε το 2008, αλλά το 2009 σταμάτησε γιατί «άγνωστοι» λεηλάτησαν καλώδια χαλκού από το δίκτυο του ΟΣΕ. Η εταιρεία ΤΟΜΗ, θυγατρική της ΑΚΤΩΡ, που είχε χάσει το έργο, προχωρούσε σε ενστάσεις. Το 2014 υπεγράφη νέα σύμβαση σηματοδότησης, η 717, την οποία κέρδισε η εταιρεία ΑLSTOM με σκοπό να ανατάξει 52 υφιστάμενα συστήματα σηματοδότησης στα τμήματα της γραμμής ΣΚΑ – Τιθορέα, Δομοκός – Λάρισα – Πλατύ – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας. Αν και ο συμβατικός χρόνος υλοποίησης του έργου ήταν δύο χρόνια, μέχρι το 2017 είχε υλοποιηθεί μόλις το 32%. Παρότι η ΕΡΓΟΣΕ εκκίνησε διαδικασία υπογραφής συμπληρωματικής σύμβασης, εντούτοις δεν υπεγράφη και τρεις μήνες αργότερα ξεκίνησε ο έλεγχος της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΕΔΕΛ), ο οποίος πάγωσε την εργολαβία. Από τότε μέχρι το 2019 δεν έγινε απολύτως τίποτα. Το 2019 η νέα πολιτική ηγεσία και η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, λαμβάνοντας υπόψιν τις ενστάσεις της ΕΔΕΛ ώστε να είναι σύμφωνη με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, ζήτησε  από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος ειδική πραγματογνωμοσύνη ώστε τα συστήματα σηματοδότησης και το ETCS να είναι απολύτως συμβατά.  Με αυτό τον τρόπο, από το 2019 μέχρι  σήμερα προχώρησε το σύστημα τηλεδιοίκησης στο 70%.ΠΟΙΟΙ …ΓΥΦΤΟΙ του ψηφοθηρικού συστήματος ΕΠΕΤΡΕΨΑΝ ΣΤΟΥΣ “ΑΓΝΩΣΤΟΥΣ” – ΡΟΜΑ να λεηλατούν το δίκτυο και να αποκόπτεται κάθε φορά ένα κομμάτι του; ΠΟΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ δεν πάτησαν πόδι στην τρόικα που, όπως λέγεται, δεν επέτρεψε να γίνουν οι εκταμιεύσεις ώστε να προχωρήσει η δουλειά; ΠΟΙΟΙ ΗΤΑΝ ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ που κάθε φορά που άλλος έπαιρνε την εργολαβία έκαναν ενστάσεις και μπλοκάριζαν το έργο; ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΗΤΑΝ ΟΙ ΔΙΚΑΣΤΕΣ που αντί να βλέπουν το …δάσος και να αποφασίζουν στο όνομα της ασφάλειας του ελληνικού λαού, έχαναν το χρόνο τους με το …δέντρο και ψείριζαν τις μαϊμού συμβάσεις με τα νομικίστικα των “αλληλοκατηγορούμενων” δικηγόρων των εταιρειών;Ναι, υπήρχαν καταγγελίες από συνδικαλιστές για το χάλι των σιδηροδρόμων, αλλά οι ανακοινώσεις τους ήταν πάντα γραμμένες στην “ξύλινη” γλώσσα των κομματικών τους γραφείων όπου μεταξύ των γνωστών και βαρετών “δεν έχουμε προσωπικό”, “νόμος είναι το δίκιο του εργάτη”, “αυξήσεις μισθών”, “αγώνας για να φύγει η τρόικα”, υπήρχαν και κάποια “ψήγματα” για την ασφάλεια του δικτύου. ΑΝ ΕΝΑ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ έβγαινε σε συνέντευξη τύπου με τα στοιχεία που είχαν και με  ΜΟΝΑΔΙΚΟ θέμα “Έλληνες, κινδυνεύετε ταξιδεύοντας με τα τυφλά τρένα”, ίσως τα πράγματα σήμερα να ήταν διαφορετικά. Γιατί όλα τα πολιτικά όντα που είχαν την ευθύνη για τον σιδηρόδρομο, θα έχαναν τον ύπνο τους. Και μαζί με αυτά, τα όντα, θα έπαιρναν και τα “λαμόγια” των διάσπαρτων συμβάσεων το μήνυμα. Εννοείται ότι θα υπήρχαν και παρεμβάσεις της Δικαιοσύνης (δεν είναι όλοι οι δικαστές ίδιοι).Κάθε σύγχρονος, ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος οφείλει να έχει θέσει σε λειτουργία το διευρωπαϊκό σύστημα ERTMS (European Railways Traffic Management System), το οποίο αποτελείται από τα συστήματα ETCS (European Traffic Control System) και GSM – R (Global System Mobile for Rail). Εάν λειτουργούσε πλήρως ένα τέτοιο σύστημα, θα ειδοποιούνταν όλοι: Οι σταθμάρχες, το κέντρο κυκλοφορίας και ο μηχανοδηγός, ενώ και οι αμαξοστοιχίες θα ακινητοποιούνταν, με το σύστημα αυτόματης πέδησης.  Δυστυχώς, η διαχείριση της κυκλοφορίας, μέσω ασυρμάτου, σταθμαρχών και κλειδούχων, που αποτελούσε και αποτελεί καθημερινό φαινόμενο για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, όπως και οι μονοδρομήσεις – βραδυπορίες, κάποια στιγμή θα έφτανε εκεί που έφτασε.

Τι το πιο ανόητο και γελοίο από την εντολή του σταθμάρχη στον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας «όταν δεις κόκκινο, περνάς»; Από πότε, σε ποια χώρα του πλανήτη,  το φανάρι “κόκκινο” είναι σήμα που ένας σταθμάρχης το …βαφτίζει πράσινο; 

Αυτά για σήμερα.

Και μαύρο στους Μαυρογιαλούρους,  που ψάχνουν ψήφους στα ανθρώπινα αποκαΐδια, δημιουργήματα της ανικανότητας και της αδιαφορίας τους.

ΒΑΣ.ΒΑΛ

Keywords
Τυχαία Θέματα