ΤΕΛΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ ΙΧ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ: ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ

Επανακαθορίζεται ο τρόπος υπολογισμού της φορολογητέας αξίας για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων.

Από τις διατάξεις της το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους εκτιμά ότι θα υπάρχει απώλεια εσόδων ύψους 17 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Συγκεκριμένα:

-για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα η φορολογητέα αξία τους υπολογίζεται επί της τιμής χονδρικής πώλησης του όμοιου καινούργιου, αφού αυτή μειωθεί κατά το ποσοστό απομείωσης που ορίζεται ανάλογα με

την ηλικία του και την κατηγορία αμαξώματος. Η φορολογητέα αξία μειώνεται περαιτέρω λαμβανομένου υπόψη και των διανυθέντων χιλιομέτρων (σήμερα για την μείωση αυτή λαμβάνεται υπόψη η παλαιότητα του οχήματος και τα διανυθέντα χιλιόμετρα).

-ο επιβαλλόμενος ειδικός φόρος σε είδη πολυτελείας αλλάζει στα εξής σημεία:

α) εξαιρούνται από τον ειδικό φόρο τα κοινοτικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. πριν την έναρξη ισχύος του συγκεκριμένου άρθρου, ήτοι 4 Μαρτίου 2010 και τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ενώ β) υπάγονται σε φόρο πολυτελείας και τα διαμάντια δασμολογικής κλάσης ΕΧ 71.04.

-καταργείται από 1-1-2014 α) η εισφορά τραπέζης που επιβάλλεται στα εισαγόμενα από τρίτες χώρες προϊόντα σε ποσοστό 1,5%, β) ο φόρος 0,5% που επιβάλλεται στα εισαγόμενα από τρίτες χώρες προϊόντα.

-επιτρέπεται η είσοδος σε φορολογική αποθήκη, με αναστολή των οφειλομένων φορολογικών επιβαρύνσεων, των επιβατικών οχημάτων που διατίθενται από χορηγό εταιρεία στο Υπουργείο Εξωτερικών στο πλαίσιο της ανάληψης της Προεδρίας της Ε.Ε. Τα οχήματα εξέρχονται από την φορολογική αποθήκη προσωρινά για το χρονικό διάστημα 15-12-2013 έως 15-7-2014 για τις ανάγκες της προεδρίας, ενώ ρυθμίζονται θέματα για τις άδειες κυκλοφορίας τους κ.α.

Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Η παράγραφος 1 του άρθρου 126 του ν.2960/2001 (Α’ 265) αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Η φορολογητέα αξία για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης των επιβατικών αυτοκινήτων διαμορφώνεται από την άθροιση των παρακάτω στοιχείων:

α) Την τιμή χονδρικής πώλησης από τον κατασκευαστή οίκο του αυτοκινήτου, κατά τύπο παραλλαγή και έκδοση αυτού, όπως αυτή προκύπτει από τους υποβαλλόμενους τιμοκαταλόγους στην αρμόδια Τελωνειακή Αρχή από τους επίσημους διανομείς αυτοκινήτων, όπως αυτοί προσδιορίζονται από τον Κανονισμό (ΕΚ) 1400/2002 της Επιτροπής της 31ης Ιουλίου 2002 (ΕΕ L 203, της 1ης Αυγούστου 2002), συμπεριλαμβανομένης και της αξίας του προαιρετικού (EXTRA) αυτού εξοπλισμού.

Για μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα, λαμβάνεται υπόψη η κατά τα παραπάνω τιμή χονδρικής πώλησης όμοιου κατά μάρκα, τύπο, παραλλαγή και έκδοση καινούργιου επιβατικού αυτοκινήτου με τον ίδιο εξοπλισμό, κατά το χρόνο κυκλοφορίας του στη διεθνή αγορά, αφού αυτή μειωθεί κατά το ποσοστό απομείωσης που ορίζεται ανάλογα με την ηλικία του και την κατηγορία αμαξώματος.

Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, καθορίζονται τα ως άνω ποσοστά ανά εξάμηνο και έτος ηλικίας του αυτοκινήτου και ανά κατηγορία αμαξώματος. Τα στοιχεία που λαμβάνονται υπόψη για τον καθορισμό των εν λόγω ποσοστών, καθώς και ο τρόπος προσδιορισμού των ποσοστών των ενδιάμεσων μηνών καθορίζονται με την απόφαση της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου.

Η φορολογητέα αξία, μετά την ως άνω απομείωση, μειώνεται περαιτέρω ποσοστιαία με χρήση συντελεστή 0,30 για κάθε 500 επιπλέον χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί από τον ετήσιο μέσο όρο. Η απομείωση βάσει διανυθέντων χιλιομέτρων δεν πρέπει να ξεπερνά το 30% της αξίας που προσδιορίζεται μετά την ως άνω απομείωση. Ο ετήσιος μέσος όρος διανυθέντων χιλιομέτρων, για σκοπούς εφαρμογής της παρούσας διάταξης, ορίζεται στις δεκαπέντε χιλιάδες (15.000).
Η συνολική απομείωση, περιλαμβανόμενης και της απομείωσης λόγω διανυθέντων χιλιομέτρων πέραν του μέσου όρου δεν δύναται να υπερβαίνει το 95%.

β) Τα έξοδα ασφάλισης και μεταφοράς του αυτοκινήτου στη χώρα.»

Original article: ΤΕΛΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ ΙΧ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ: ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ.

Keywords
Τυχαία Θέματα