Τι γράφει το Χρηματιστήριο για Μυτιληναίο, MOTOR OIL και ΟΛΠ

ΜΥΤΙΛ + ΜΟΗ: Έχουμε και πρόσφατα επισημάνει, ότι μπορούν προσεχώς να δουν εντελώς διαφορετικά νούμερα στο ταμπλό. Και το επαναλαμβάνουμε για όσους τυχόν δεν το διάβασαν ή δεν το πρόσεξαν…

Όταν θα πωληθεί το 35% που κατέχει το Δημόσιο στα ΕΛΠΕ, αυτομάτως το τίμημα που θα δοθεί, θα δημιουργήσει μία «βάση τιμής» και για το διυλιστήριο της Motor Oil.

Δηλαδή, η αντιστοιχία της αξίας της MΟH, θα λαμβάνει ως «βάση» (κατώτερο
σημείο, δηλαδή) το τίμημα που θα αντιστοιχεί στο 100% των ΕΛΠΕ, με αναγωγή του 35% που θα πωληθεί.

Η κεφαλαιοποίηση των ΕΛΠΕ σήμερα ανέρχεται σε 2,55 δισ. ευρώ και της MΟH στα 960 εκ. ευρώ, αλλά το 62% του τζίρου της προέρχεται από εξαγωγές, ενώ η εταιρεία έχει την υψηλότερη απόδοση ελεύθερων ταμειακών ροών στον κλάδο.

ΜΟΗ: Και πέραν όλων των προαναφερθέντων, το προβλεπόμενο P/E του 2013 διαμορφώνεται σε 6,2, με τον κλάδο να κινείται στο 11,6, ενώ το κόστος αντικατάστασης (replacement cost) διαμορφώνεται σε 21,3 ευρώ.

Αυτά είναι τα δεδομένα, χωρίς μια μελλοντική απόκτηση της ΔΕΠΑ, γιατί αν την πάρει το σχήμα Motor Oil-Μυτηλιναίος, τότε και οι δύο μετοχές θα δούνε νούμερα απλησίαστα σήμερα.

ΟΛΠ: Το 60% του λιμανιού του Πειραιά σχεδιάζει να αποκτήσει η Cosco, σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα της China Daily. Αργά ή γρήγορα θα συνέβαινε είτε εκ μέρους των Κινέζων ή από κάποια ξένη ”σφήνα”.

Ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας είχε δηλώσει σε τηλεοπτική συνέντευξη την Δευτέρα πως η Cosco «έχει δείξει ενδιαφέρον» στο να αυξήσει το ποσοστό της στο λιμάνι του Πειραιά χωρίς, ωστόσο, να υπεισέλθει σε περισσότερες λεπτομέρειες.

Οι αναλυτές της ALPHA Finance, δίνουν σταθερά τιμή – στόχο στα 27,00 ευρώ.

Βλέπετε, οι τιμές των μετοχών και οι αξίες των εταιρειών δεν προσδιορίζονται μόνον βάσει των κερδών και του Ρ/Ε ούτε με βάση τα EV / EBITDA κοκ. Η αξία μίας εταιρείας είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων και απλών – απλοϊκών - σκέψεων…

Keywords
Τυχαία Θέματα