Στις 22 Μαρτίου επανεκκινούν τα τρένα

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης συναντήθηκε εκ νέου με τους εργαζόμενους του σιδηρόδρομου – Στις 22 Μαρτίου επιστρέφουν στις ράγες τα τρένα, που είχαν μείνει ακινητοποιημένα μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.

Σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με προτεινόμενη έναρξη την 22.03.2023 προβλέπει το σχέδιο για την επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου.

Αναλυτικά όπως ανακοίνωσε ο Γιώργος Γεραπετρίτης:03.2023. Επανεκκίνηση:Προαστιακός ΠειραιάςΑθήνα
– Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – ΑεροδρόμιοΠροαστιακός Κάντζα – ΛιόσιαΠροαστιακός Αθήνα – Οινόη – ΧαλκίδαΘεσσαλονίκη – ΦλώριναΘεσσαλονίκη – ΔράμαΑλεξανδρούπολη – ΞάνθηΑλεξανδρούπολη – ΟρμένιοΚάτω Αχαΐα – ΠάτραΠάτρα – ΡίοΔιακοφτό – ΚαλάβρυταΟλυμπία – Πύργος – ΚατάκολοΒόλος – ΜηλιέςΕμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)03.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο04.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):InterCity ΑθήναΘεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος)Προαστιακός Θεσσαλονίκη – ΛάρισαΠαλαιοφάρσαλος – ΚαλαμπάκαΛάρισα – ΒόλοςΛαμία – Στυλίδα04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):InterCity ΑθήναΘεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):Λοιπά δρομολόγιαΜέτρα ασφαλείας και αναβάθμιση υποδομών

Τουλάχιστον έως την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου, θα εφαρμόζονται επιπλέον τα ακόλουθα:

α. Άμεση ενίσχυση ασφάλειας

Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση).Στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμώνΣτελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity ΑθήναΘεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.

β. Μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων

Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).Δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.Εξυπηρέτηση επιβατών σε σημαντικούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου (ιδίως Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι).

γ. Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

Ταχεία ολοκλήρωση πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.Για λόγους ταχύτητας, από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.Διερεύνηση δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων.Επαναξιολόγηση εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού.Ενεργοποίηση ψυχολογικής υποστήριξης κρίσιμου προσωπικού ΟΣΕ και Hellenic Train από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.

δ. Αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών

Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων.Λειτουργία στο συντομότερο δυνατό χρόνο του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.Αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου.

ε. Ρυθμιστικές παρεμβάσεις

Δρομολόγηση επικαιροποίησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.Ποινική αναβάθμιση εγκλημάτων κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού .Συμπερίληψη στα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θανόντων από δεκαετία σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.

Υπενθυμίζεται ότι το σιδηροδρομικό δυστύχημα αποτέλεσε το κεντρικό θέμα της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου της Πέμπτης, στο οποίο ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφέρθηκε στη δρομολόγηση άμεσων πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της κατάστασης στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Την Πέμπτη είχε πραγματοποιηθεί ευρεία σύσκεψη μεταξύ του υπουργού Επικρατείας, Γιώργου Γεραπετρίτη, με τους εργαζομένους του ΟΣΕ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών). Οι δύο πλευρές τάχθηκαν υπέρ της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου, περά από τα ανακοινωμένα μέτρα (2ος σταθμάρχης, ενίσχυση εποπτείας δρομολογίων, άμεσες προσλήψεις κ.ά.), υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Περισσότερα σε λίγο…

Keywords
Τυχαία Θέματα