Τροχαίο Ιάσονα στη Βουλή: «Νιώθουμε ότι δε θα δικαιωθεί»

O Ιάσονας Λαλαούνης θα ήταν σήμερα 25 ετών. Θα είχε πάρει το πτυχίο του από την ΑΣOEΕ και θα έχτιζε το μέλλον που ονειρευόταν κοντά στην οικογένειά του. Μια εγκληματική τροχαία παράβαση πριν από τρία χρόνια τού έκοψε βίαια το νήμα της ζωής. Ο οδηγός του υπηρεσιακού αυτοκινήτου της βουλευτή Ντόρας Μπακογιάννη έστριψε παρανόμως αριστερά στη Βασ. Σοφίας για να μπει στο κτίριο της Βουλής και χτύπησε τη μηχανή του Ιάσονα, με αποτέλεσμα να εκτοξευτεί αυτός στον αέρα.

Τροχαίο στη Βουλή:

«Οργή και θυμός» από την αδερφή του νεκρού Ιάσονα

Τρία χρόνια μετά ο θόρυβος που ξεσήκωσε τότε η υπόθεση κόπασε. Η δε Δικαιοσύνη δεν έχει δικάσει την υπόθεση ούτε καν σε πρώτο βαθμό. Για την οικογένεια του Ιάσονα η εξήγηση είναι ξεκάθαρη και για την «ησυχία» των ΜΜΕ και για την καθυστέρηση της Δικαιοσύνης: «Αποτελεί μαύρο στίγμα για την κυβέρνηση, γιατί αν είχαμε δημοκρατία, το αμάξι δεν θα είχε φύγει για να μπει μέσα στη Βουλή και ο οδηγός θα περνούσε αυτόφωρο. Και εδώ ο οδηγός δεν κατηγορείται καν για εγκατάλειψη θύματος. Η δε καθυστέρηση δείχνει πώς λειτουργούν τα δικαστήρια στην Ελλάδα».

Σε δέκα μέρες η οικογένεια θα πρέπει να κάνει την εκταφή του Ιάσονα, αλλά η δικαστική δικαίωση στη μνήμη του αργεί ακόμη πολύ. Η μητέρα του Νατάσα Μαρινάκου και η αδερφή του Κατερίνα Λαλαούνη μιλούν στο Documento για όσα δεν έχουν γίνει μετά το τροχαίο δυστύχημα που τους στέρησε ένα καλό παιδί και προσεκτικό παλικάρι, που όταν ήταν να βγει αργά το βράδυ έστελνε μήνυμα: «Μαμά, γύρισα. Αφησα τη μηχανή και φεύγω».

Υπήρξε κάποιος από την πολιτεία που επικοινώνησε μαζί σας;

Κατερίνα Λαλαούνη: Το πρώτο βράδυ στο νοσοκομείο ήρθαν δύο συνάδελφοι του οδηγού. Ο ένας ήταν ο συνοδηγός. Μας είπε πως ο οδηγός δεν είναι σε ψυχολογική κατάσταση για να μας μιλήσει. Μας ρώτησαν αν χρειαζόμασταν αίμα και φύγανε. Επειτα από τρεις μέρες, αφού έγινε όλος ο ντόρος στα social, μας πήρε η κ. Μπακογιάννη λέγοντάς μας πως είναι μητέρα, καταλαβαίνει και θα κάνει ό,τι μπορεί για να πάρει η υπόθεση τον δρόμο της Δικαιοσύνης. Ηρθε και ο διοικητής της Τροχαίας, όχι ως διοικητής αλλά ως άνθρωπος, να μας συμπαρασταθεί.

Και τρία χρόνια μετά, τι;

«Αποτελεί μαύρο στίγμα για την κυβέρνηση, γιατί αν είχαμε δημοκρατία, το αμάξι δεν θα είχε φύγει για να μπει μέσα στη Βουλή και ο οδηγός θα περνούσε αυτόφωρο.

Και εδώ ο οδηγός δεν κατηγορείται καν για εγκατάλειψη θύματος»

Κ.Λ.: Απολύτως τίποτα. Αυτό είναι το πιο τραγικό. Σε δέκα μέρες πρέπει να κάνουμε την εκταφή του Ιάσονα και δεν έχει ξεκινήσει καν το πρώτο δικαστήριο. Τρεις αναβολές μετράμε.

Υπήρξε επικοινωνία με τον οδηγό;

Νατάσα Μαρινάκου: Καμία απολύτως. Δεν έχει μιλήσει καθόλου. Την τελευταία φορά μέχρι να φύγουμε από το δικαστήριο δεν έβγαινε από την αίθουσα.

Κ.Λ.: Στα δικαστήρια έρχονται ο οδηγός, ο συνοδηγός, οι δέκα μάρτυρες από τη φρουρά της Βουλής που ήταν εκεί εκείνη την ημέρα. Ολοι τους δηλώνουν πως δεν κοίταζαν στον δρόμο αλλά στη Βουλή, δηλαδή δεν έκαναν τη δουλειά τους. Η δουλειά τους είναι να κοιτούν τον δρόμο.

Πιστεύετε ότι θα αποδοθεί δικαιοσύνη;

Κ.Λ.: Μας διαβεβαίωναν ότι η ΕΔΕ θα είναι αυστηρότατη και εντέλει η ποινή είναι τρεις μήνες σε αργία, δηλαδή δεν θα πληρωθεί τρεις μήνες. Ο ίδιος άσκησε έφεση, αλλά δεν έχει εκδικαστεί ακόμη.

Ν.Μ.: Δικαιοσύνη είναι το να τιμωρηθείς αν έχεις προκαλέσει θανατηφόρο τροχαίο και φταις. Στο εξωτερικό πηγαίνεις φυλακή άμα σκοτώσεις στον δρόμο. Νιώθω ότι θα τραβήξω όλον αυτό τον δικαστικό γολγοθά που μπορεί να κρατήσει από οκτώ έως δέκα χρόνια και δεν θα δω αυτό που θέλω για το παιδί μου. Στις 25 Απριλίου είναι η επόμενη, τέταρτη δικάσιμος. Οι υποθέσεις που είναι πριν από μας είναι ψευδομαρτυρίες, φοροδιαφυγή… Είναι πιο σοβαρές από τη δική μας και δεν έρχεται το νούμερό μας ποτέ και δίνεται αναβολή;

Αν θέλατε σήμερα να ζητήσετε κάτι, ποιο θα ήταν;

Κ.Λ.: Οι ποινές να είναι ανάλογες των συνεπειών τους. Δεν είναι ότι δεν έπιασαν τα φρένα ή έπαθες κάτι την ώρα που οδηγούσες. Θεωρώ πάρα πολύ άδικο το γεγονός ότι στη δικογραφία και την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από αμέλεια δεν συμπεριλήφθη η εγκατάλειψη. Για ξεκάθαρη εγκατάλειψη μιλάμε. Ν.Μ.: Υπάρχει νόμος του 2019 που λέει ότι τα θανατηφόρα τροχαία είναι κακούργημα ανάλογα με τις συνθήκες. Υπάρχει επικίνδυνη οδήγηση στην περίπτωσή μας. Δεν με ενδιαφέρει το αστικό δικαστήριο και να γίνει, δεν υπάρχει κανένα ποσό που μπορείς να βάλεις για το παιδί σου. Μας ενδιαφέρει η ποινική τιμωρία. Εδώ μιλάμε για θανατηφόρο τροχαίο μπροστά από τη Βουλή. Αν δεν τιμωρηθεί αυτός για να καταλάβει ο κόσμος ότι τελικά μπορείς να τιμωρηθείς για ένα θανατηφόρο τροχαίο, πώς θα αλλάξει η κατάσταση; Προσωπικά δεν έχω ελπίδες να τιμωρηθεί από τη στιγμή που δεν το θεωρούν κακούργημα.

Ηρθατε σε επαφή με τον σύλλογο SOS Τροχαία Εγκλήματα;

Ν.Μ.: Αυτοί ήρθαν σε μας. Μας έχουν βοηθήσει πάρα πολύ. Εχουμε και μια φορά τον μήνα την ψυχολογική υποστήριξη που χρειαζόμαστε. Βοηθάμε ο ένας τον άλλον να βρει δικηγόρο, πραγματογνώμονα, μοιραζόμαστε τις εμπειρίες μας στα δικαστήρια, πηγαίνουμε όσο μπορούμε στις υποθέσεις για υποστήριξη. Κ.Λ.: Ο κόσμος πρέπει να καταλάβει τι σημαίνει οδήγηση και τι μπορείς να προκαλέσεις. Κανείς δυστυχώς δεν ασχολείται σοβαρά με τα τροχαία στη χώρα μας. Πέρυσι μόνο είχαμε 680 θανατηφόρα τροχαία. Τα ΜΜΕ θα μπορούσαν να δώσουν πολύ μεγαλύτερη σημασία. Το παίζουν σαν μια είδηση και μετά το ξεχνάνε. Και στη δικιά μας περίπτωση αναδείκνυαν το θέμα στην αρχή επειδή ήταν πρώτη είδηση, τώρα δεν μιλάει κανένας γι’ αυτό. Αποτελεί μαύρο στίγμα για την κυβέρνηση αλλά και για το πώς λειτουργούν τα δικαστήρια στην Ελλάδα.

Keywords
Τυχαία Θέματα