«Δεν μπορούσε να αποτραπεί η βύθιση του Sea Diamond»

Ήταν τέτοια τα ρήγματα που υπέστη το κρουαζιερόπλοιο όταν προσέκρουσε σε ύφαλο της Κανλτέρας στη Σαντορίνη που δεν θα μπορούσε να αποτραπεί σε καμία περίπτωση η βύθισή του, υποστήριξε στο δικαστήριο ο πρώτος από τους τρεις πραγματογνώμονες, που έχει διοριστεί από την εισαγγελία της Νάξου, καταθέτοντας στη δίκη για το ναυάγιο του Sea Diamond.

«Κάθε τέταρτο στο πλοίο έμπαιναν 3000 τόνοι νερού περίπου και οι αντλίες δεν μπορούσαν να βγάλουν πάνω απο 840 τόνους την ώρα», τόνισε ο μάρτυρας, σε μία μαραθώνια κατάθεση που θα συνεχιστεί και

την επόμενη εβδομάδα, ενώ έως τώρα έχει διαρκέσει δύο συνεδριάσεις για περισσότερο από 18 ώρες.

Μάλιστα υποστήριξε, ότι το βυθόμετρο που βρίσκεται 27 μέτρα από την πλώρη και δείχνει μόνο ότι βρίσκεται κάτω από το πλοίο, δεν θα μπορούσε να εντοπίσει και να προειδοποιήσει για τον ύφαλο, ενώ αναφερόμενος στις υδατοστεγείς θύρες του πλοίου, είπε ότι αυτές μπορεί να έκλεισαν, αλλά αυτό που μπόρεσαν, να κάνουν ήταν να καθυστερήσουν τη βύθισή του.

Για την αξιοπλοΐα του πλοίου, είπε ότι είχε όλα τα απαραίτητα πιστοποιητικά ασφαλείας (ναυπηγικών, μηχανολογικών, ηλεκτρομηχανολογικών, σωστικών και ραδιοτηλεπικοινωνιών) από την επιθεώρηση εμπορικών πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας. Οι συνήγοροι πολιτικής αγωγής αμφισβήτησαν πλήρως την πραγματογνωμοσύνη και υποστήριξαν ότι διευκολύνει την υπεράσπιση. Ο πραγματογνώμονας είναι διορισμένος από την εισαγγελία και διευκολύνει το δικαστήριο, απάντησε η πρόεδρος του δικαστηρίου.

Στις 5 Απριλίου 2007 το πλοίο, στην προσπάθειά του να προσεγγίσει τον όρμο Φηρών, προσέκρουσε σε ύφαλο, που σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία έγινε λόγω λανθασμένης χαρτογράφησης, με αποτέλεσμα να υποστεί τουλάχιστον τέσσερα ρήγματα και να υπάρξει εισροή υδάτων.

Οι κατηγορίες που βαρύνουν τους 13 κατηγορούμενους, σε βαθμό πλημμελήματος, είναι η διατάραξη της ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας από αμέλεια, ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή, πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια, πρόκληση σοβαρής θαλάσσιας ρύπανσης, παράβαση από αμέλεια του Διεθνούς Κανονισμού Αποφυγής Συγκρούσεων και παραμέληση της υποχρέωσης του πλοιάρχου για διάσωση των εγγράφων του πλοίου. Διαμαρτυρία κατοίκων της Σαντορίνης Στο μεταξύ, διαμαρτυρία για την παραμονή του ναυαγίου του Sea Diamond στα νερά της Καλντέρας, εδώ κι έξι χρόνια, πραγματοποιούν το μεσημέρι κάτοικοι της Σαντορίνης, στην πλατεία Φηρών, έξω από τα γραφεία της ΔΟΥ Θήρας.

Keywords
Τυχαία Θέματα