Διασυνοριακές μετακινήσεις και εμπόριο

Θα ήθελα να επισημάνω ότι πλέον έχουμε πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία στην διάθεση μας από την μελέτη του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ «Διασυνοριακές μετακινήσεις και εμπόριο », με ιδιαίτερη αναφορά στα Βόρεια σύνορα της χώρας μας. Και αυτό γιατί κάθε μελέτη συνιστά ακόμη ένα βήμα για την καλύτερη γνώση των ιδιαιτεροτήτων κάθε περιφερειακής αγοράς της χώρας. Είναι πολύ σημαντικό, σε μια περίοδο που διατυπώνονται, με αβασάνιστο τρόπο, απόψεις για το αναπτυξιακό μέλλον της χώρας οι οποίες δεν λαμβάνουν υπόψιν την πραγματική κατάσταση της οικονομίας,

να υπάρχουν πηγές αξιόπιστων δεδομένων που μπορούν να διευκολύνουν τον καλύτερο σχεδιασμό πολιτικών. Και ειδικά για τις ακριτικές μας περιοχές η ανάγκη αυτή πέρα από οικονομική είναι και εθνική.

Το ελληνικό εμπόριο δεν είναι δευτερεύων παράγοντας της οικονομικής και κοινωνικής ζωής. Αντίθετα βρίσκεται στο επίκεντρο των εξελίξεων. Ως ΕΣΕΕ αντιλαμβανόμαστε πολύ σοβαρά το ρόλο μας ως κοινωνικού εταίρου και γι’ αυτόν τον λόγο φροντίζουμε με συνεχείς έρευνες να μελετάμε την κατάσταση της εμπορικής επιχειρηματικότητας, τις ιδιομορφίες των εμπορικών αγορών, τις στάσεις και τις αντιλήψεις των επιχειρηματιών και την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων. Σε αυτήν την κατεύθυνση κινείται και η έρευνα του διασυνοριακού εμπορίου, που δείχνει μία αιμορραγία κατανάλωσης ελληνικού εισοδήματος σε γείτονες χώρες, αξίας περίπου 5,5 δις.

Οι διασυνοριακές μετακινήσεις για την αναζήτηση χαμηλότερων τιμών είναι ένα ζήτημα που η Κυβέρνηση πρέπει να αναλύσει και στο οποίο πρέπει να δώσει λύσεις. Η περίπτωση της Μακεδονίας και Θράκης είναι ενδεικτική και προσπαθούμε να επισημάνουμε τις κρίσιμες πλευρές του εν λόγω φαινομένου. Απαραίτητη προϋπόθεση για την επανεκκίνηση της ανάπτυξης είναι να φτιαχτεί μια σφριγηλή εσωτερική αγορά η οποία θα λειτουργήσει ως υπόστρωμα της εξωστρέφειας. Θα πρέπει να εκμεταλλευθούμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ελληνικής εμπορικής επιχείρησης – ποιότητα υπηρεσιών, ποικιλία προϊόντων, θετική εικόνα καταστημάτων – και να προσεγγίσουμε ξανά το εγχώριο καταναλωτικό κοινό. Αυτό θα πρέπει να είναι το στοίχημα των Περιφερειών στην επόμενη προγραματική περίοδο 2014-2020.

Keywords
Τυχαία Θέματα