Η ανεκμετάλλευτη δύναμη της ναυτιλίας απέναντι στην κρίση

Η ελληνική ναυτιλία βρισκόταν πάντα στην κορυφή της παγκόσμιας λίστας. Η ελληνική εφοπλιστική οικογένεια αποτελούσε την ελίτ στο χώρο. Συνεχίζει να το κάνει, χωρίς όμως η χώρα να αποκομίζει τους καρπούς που θα έπρεπε από τις υπηρεσίες και το εμπόριο μέσω της θάλασσας. Μία δύναμη που αιώνες τώρα έκανε την Ελλάδα να κυριαρχεί και να ξεχωρίζει, περιορίστηκε σε πρόσωπα και έχασε τον εθνικό της χαρακτήρα.

Η ΝΕΛ ανακοίνωσε πως προτίθεται να διακόψει την εκμετάλλευση

του δρομολογίου Πειραιάς-Χίος-Λέσβος. Η εταιρεία μετά από 40 χρόνια συνεχούς παρουσίας στο συγκεκριμένο δρομολόγιο έχει επιλέξει νέες, πιο κερδοφόρες λύσεις, για να μπορέσει να αυξήσει τη μειωμένη κερδοφορία της από αυτή τη γραμμή. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η εταιρεία έχει ξεκινήσει ήδη μια πολιτική ναύλωσης πλοίων και ταχυπλόων της, σε γραμμές του εξωτερικού.

Οι σπουδαστές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού δεν βρίσκουν πλοία για να κάνουν την μετεκπαίδευσή τους, με αποτέλεσμα να διακυβεύεται το πτυχίο τους. Οι φοιτητές είναι υποχρεωμένοι να πραγματοποιήσουν 2 εκπαιδευτικά ταξίδια. Ενώ όμως για το πρώτο (το επιδοτούμενο) υπάρχει ενδιαφέρον από τους εφοπλιστές, δεν συμβαίνει το ίδιο για το δεύτερο. Οι Έλληνες σπουδαστές αν δεν βρουν πλοίο υπό ελληνική σημαία πρέπει να αναζητήσουν άλλο (με σημαία χώρας Ε.Ε.), στο οποίο όμως να υπάρχει τουλάχιστον ένας Έλληνας αξιωματικός Εμπορικού Ναυτικού. Το υπουργείο είναι σε επαφές με τους εφοπλιστές και τα μέλη της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και σύντομα αναμένονται εξελίξεις (υπήρξε συνάντηση στις 23/11).

Σε δηλώσεις του ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ.Μουσουρούλης, από την Αγγλία, έκανε για μία ακόμη φορά έκκληση στους Έλληνες εφοπλιστές: «Η ναυτιλία, είτε άμεσα, είτε έμμεσα, αποτελεί τροφοδότη της οικονομίας μας. Εν μέσω της πρωτοφανούς κρίσης των τελευταίων τριών ετών, οφείλουμε να στηριχθούμε στους τομείς στους οποίους έχουμε υπεροχή. Η Ελλάδα πρωτοστατεί στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, πρωταγωνιστεί στις παγκόσμιες θαλάσσιες μεταφορές. Η ναυτιλία είναι μοχλός εξόδου από την κρίση» επεσήμανε, στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων:
«Εδώ στο Λονδίνο, σε ένα διεθνές ναυτιλιακό και χρηματοοικονομικό κέντρο, η ελληνική παρουσία είναι διαχρονικά διακριτή και ισχυρή. Απευθυνόμαστε στους Έλληνες εκπροσώπους του ναυτιλιακού κόσμου στην Αγγλία και τους καλούμε να στηρίξουν την ελληνική σημαία και τις ελληνικές επιχειρήσεις συναφών ναυτιλιακών δραστηριοτήτων. Οι συνέργειες είναι απολύτως εφικτές και αποτελεσματικές.»

Η αλήθεια είναι πως η οικονομία της Ελλάδας στηρίζεται σε τρεις άξονες βιομηχανίας. Τη ναυτιλία, την αγροτική εκμετάλλευση και τον τουρισμό. Από τον πρώτο κλάδο ποτέ δεν έλαβε τα προσδωκούμενα. Ενώ κατά περιόδους οι άλλοι δύο στήριξαν αρκετά στην αύξηση του ΑΕΠ, η «βαρειά» βιομηχανία της χώρας που λέγεται εμπορική ποντοπόρος ναυτιλία απήχε. Με σαφείς επιλογές προάσπισης του ιδιωτικού συμφέροντος, οι Έλληνες εφοπλιστές δεν έδειξαν το απαιτούμενο ενδιαφέρον και δεν έχουν εκδηλώσει μέχρι τώρα την προθυμία τους γ

Keywords
Τυχαία Θέματα