Ο Γενάρης της ακινησίας

Είναι γνωστό στον εμπορικό κόσμο πως ο Γενάρης είναι ο μήνας που δεν πλησιάζει άνθρωπος τα μαγαζιά. Μετά τις γιορτές και τις όποιες υποχρεώσεις μπόρεσε να καλύψει ο κάθε πολίτης, τον Ιανουάριο οι «τσέπες» δεν έχουν ούτε λεπτό. Τι κι αν οι έμποροι ξεκίνησαν αμέσως τις προσφορές και τις εκπτώσεις έως και 70% κάτω; Ο μήνας αυτός προβλέπεται να είναι καθοριστικός για αρκετά καταστήματα.

Ο μικρός τζίρος μέσα στα

Χριστούγεννα για πολλούς ήταν η τελευταία ευκαιρία να μετριάσουν την ζημιά τους. Έτσι με την αυγή του νέου χρόνου πολλοί καταστηματάρχες είναι έτοιμοι για το λουκέτο, ανήμποροι να ανταπεξέλθουν σε ένα νέο χρόνο ύφεσης. Τα χρέη τρέχουν, οι πιστωτές πιέζουν και δυστυχώς έσοδα δεν προβλέπονται από πουθενά. Το αγοραστικό κοινό δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να ανταποκριθεί στις μειωμένες τιμές των αγαθών και έτσι η αγορά οδηγείται σε τέλμα.

Σύμφωνα με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) ο τζίρος των καταστημάτων σημείωσε ιστορικά χαμηλά ρεκόρ, με τη μείωση να κυμαίνεται γύρω στο 20% ενώ σε ορισμένες περιοχές άγγιξε και το 60% σε σχέση με πέρσι. Αν αυτό συνέβη στην εορταστική περίοδο, όλοι αντιλαμβανόμαστε τα νούμερα που θα συναντήσουμε στο τέλος του 1ου μήνα του 2013. Το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης για τον Αγορανομικό Κώδικα, που περιέχει αλλαγές στο καθεστώς των εκπτώσεων και προσφορών βρίσκεται ακόμη στο στάδιο του διαλόγου και δεν έχει νομοθετηθεί. Ως εκ τούτου, για τις φετινές εκπτώσεις και με την επιφύλαξη ότι δεν θα προκύψει αιφνίδια νομοθετική ρύθμιση, θα ισχύσει κανονικά το γνωστό πλαίσιο του άρθρου 15 του ν. 802/1978, δηλαδή οι χειμερινές τακτικές εκπτώσεις έτους 2013 θα αρχίσουν την Τρίτη, 15 Ιανουαρίου και θα λήξουν την Πέμπτη, 28 Φεβρουαρίου. Αν και όλοι μας γνωρίζουμε ότι ουσιαστικά, πρόσωπο με πρόσωπο, πωλητές και πελάτες πάντα κάνουν παζάρια την ώρα της πληρωμής. Είτε έχουν ξεκινήσει και τυπικά οι εκπτώσεις είτε όχι.

Ο ΕΣΕΕ καλεί τους καταναλωτές να στηρίξουν τα ελληνικά εμπορικά καταστήματα σε μια προσπάθεια στήριξης της οικονομίας. Το ερώτημα βέβαια είναι ποιος θα στηρίξει τον Έλληνα καταναλωτή;

Keywords
Τυχαία Θέματα