Δένουν τα πλοία από τη Δευτέρα στις 6 το πρωί εξαιτίας απεργίας της ΠΝΟ

Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ, θα συνεδριάζει κάθε φορά μία μέρα πριν εκπνεύσει η απεργία, προκειμένου να αποφασίζει και νέα 48ωρη.

Η συνάντηση της ΠΝΟ με τους υπουργούς Ανάπτυξης και Ναυτιλίας Άννα Διαμαντοπούλου και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γιώργο Κουτρουμάνη, διεξήχθη σε πολύ τεταμένο
κλίμα, ενώ κάποια στιγμή αποχώρησαν από το διάλογο,
οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού αλλά και ο εκπρόσωπος των συνταξιούχων ναυτικών.
Η κ. Διαμαντοπούλου εξέφρασε την ελπίδα να επικρατήσει αίσθημα εθνικής ευθύνης και ότι δεν θα υπάρξουν ζητήματα που θα θίξουν τους πολίτες της χώρας, τα νησιά και την οικονομία.

«Οι ναυτικοί δεν απεργούν αλλά συνήθως γίνεται κατάληψη πλοίων», υποστήριξε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Απόστολος Βεντούρης, κληθείς να σχολιάσεις τις κινητοποιήσεις.

Από τις απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών αναμένεται να δημιουργηθούν προβλήματα στις τροφοδοσίες των νησιών, ενώ ήδη ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης ζήτησε την άμεση παρέμβαση του υπουργείου Ανάπτυξης, προκειμένου να βρεθεί μία λύση για τα ευπαθή προϊόντα.

Παραγωγοί της Κρήτης και φορείς του νησιού συγκεντρώθηκαν χθες στα γραφεία της Περιφέρειας και, σύμφωνα με πληροφορίες, δήλωσαν αποφασισμένοι να προστατέψουν τα προϊόντα τους.

Την ανησυχία τους για τις επιπτώσεις που θα έχει η απεργία των ναυτικών στην αγορά, εξέφρασε με ανακοίνωσή του και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς και Logistics.

Στις κινητοποιήσεις συμμετέχουν επίσης οι εργαζόμενοι του ΝΑΤ (Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο) και του Οίκου Ναύτου, οι οποίοι μάλιστα θα προχωρήσουν από αύριο σε κατάληψη των κτιρίων.

Αύριο το πρωί αναμένεται να συνεδριάσουν επίσης τα σωματεία των πλοηγών, προκειμένου να αποφασίσουν αν τελικά θα συμμετάσχουν στις κινητοποιήσεις με τη μορφή στάσεων εργασίας ή 48ωρων επαναλαμβανόμενων.

Σημειώνεται ότι η είσοδος και έξοδος στο λιμάνι των κρουαζιερόπλοιων αλλά και των ποντοπόρων φορτηγών πλοίων που μεταφέρουν κοντέινερ η καύσιμα γίνεται μόνο με πλοηγικά σκάφη.

Η υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας για το 2012 και η διατήρηση του καμποτάζ στην ακτοπλοΐα περιλαμβάνονται στα αιτήματα των ναυτεργατικών σωματείων, ωστόσο αυτά που προκαλούν την έντονη «δυσφορία» και ενόχλησή τους
είναι η απόφαση για μείωση των συντάξεων των ναυτικών κατά 7% αναδρομικά από 1ης Ιανουαρίου, η ένταξη του Οίκου Ναύτου στον ΕΟΠΥΥ (Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας) από 1ης Απριλίου, αλλά και η επιχειρούμενη, όπως
υποστηρίζουν, κατάργηση του γραφείου ευρέσεως ναυτικής εργασίας και η ένταξή του στον ΟΑΕΔ, καθώς, όπως είναι γνωστό, η εποπτεία πλέον του ΝΑΤ, που, ωστόσο, παραμένει αυτοτελές, ανήκει στο υπουργείο Εργασίας.

Μάλιστα όσον αφορά το ΝΑΤ και το επιχείρημα που ακούστηκε ότι κάθε χρόνο επιδοτείται με περίπου 1 δισ., ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς, απευθυνόμενος προς τους δύ
Keywords
Τυχαία Θέματα