Είμαστε εξοικειωμένοι με το Ιντερνετ, αλλά περιμένουμε στις ουρές

Υποκατάστημα Εθνικής Τράπεζας στα Ανω Ιλίσια. Ο αριθμός που αναβοσβήνει στον ηλεκτρονικό πίνακα είναι το 123. Είκοσι πέντε άτομα - κυρίως ηλικιωμένοι - είναι καθισμένοι στις καρέκλες, ενώ οι νεότεροι περιμένουν όρθιοι να έρθει η σειρά τους. Το χαρτάκι που βγαίνει από το μηχάνημα γράφει τον αριθμό 167 και μέσο χρόνο αναμονής 21 λεπτά. Κι όμως, η εξυπηρέτηση θα... αργήσει τουλάχιστον ένα τέταρτο επιπλέον! Εξόφληση λογαριασμών, μεταφορά χρημάτων σε άλλους τραπεζικούς λογαριασμούς, χορήγηση πιστοποιητικών ή ακόμη και απόκτηση
φορολογικής ενημερότητας είναι συναλλαγές που πριν από κάποια χρόνια ο πολίτης ήταν αναγκασμένος να τις κάνει περιμένοντας στην ουρά στις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες. Τα τελευταία χρόνια, όμως, με ένα «κλικ» στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, χωρίς να βγει καν από το σπίτι του, μπορεί να φέρει εις πέρας πολλές από τις συναλλαγές αυτές. Ωστόσο, παρότι παρέχεται μέσω Διαδικτύου αυτή η δυνατότητα, οι Ελληνες συνεχίζουν να συνωστίζονται στις ουρές μέχρι να εξυπηρετηθούν. Είναι ενδεικτικό πως, σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας, αν και σημειώθηκε αύξηση του ποσοστού των Ελλήνων οι οποίοι χρησιμοποιούν συστήματα web banking, από 1% που ήταν το 2005 σε 5,7% το 2010, παραμένει πολύ χαμηλό συγκριτικά με το αντίστοιχο ποσοστό της ΕΕ των 27, όπου το 2010 ήταν 36%. Οσο γι' αυτούς οι οποίοι επιλέγουν τις συναλλαγές μέσω Διαδικτύου με δημόσιες υπηρεσίες δεν ξεπερνούν το 13,4%, ενώ το αντίστοιχο ευρωπαϊκό ποσοστό αγγίζει το 31,7%. Οπως υπογραμμίζουν οι ειδικοί, οι κάτοικοι της περιφέρειας δείχνουν ακόμη πιο απρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες για να γλιτώσουν χρόνο. Περίπου 40 λεπτά περίμεναν την περασμένη Τετάρτη στην ουρά οι πελάτες της Εθνικής Τράπεζας στα Χανιά. Ανάμεσά τους, και ο συνταξιούχος του ΙΚΑ Ηρακλής Αναγνωστόπουλος. «Προς το τέλος κάθε μήνα πληρωνόμαστε από τις τράπεζες. Ευτυχώς έχουν προνοήσει και έχουν δύο ταμεία αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των συνταξιούχων και εκεί περιμένουμε μέχρι να πληρωθούμε. Ακούω για τις κάρτες ανάληψης και τις συναλλαγές από το Διαδίκτυο, αλλά ελάχιστοι άνθρωποι στην ηλικία μου μπορούν να τα χειριστούν. Ούτε εγώ ούτε η γυναίκα μου μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις νέες τεχνολογίες», δηλώνει.
ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. Ουρές της ταλαιπωρίας σχηματίζουν καθημερινά πολίτες στις δημόσιες υπηρεσίες και στη Θεσσαλονίκη. Πρωταθλητές στην αναμονή χαρακτηρίζονται τα υποκαταστήματα της Εφορίας, ενώ αρκετές ώρες στην ουρά περνούν όσοι προσέρχονται σε υποκαταστήματα της ΔΕΗ, του ΟΤΕ και λιγότερο στα ΚΕΠ και τα γκισέ της Εθνικής Τράπεζας. Και παρά τη δυνατότητα που προσφέρουν οι περισσότερες δημόσιες υπηρεσίες για διεκπεραίωση συναλλαγών μέσω Διαδικτύου, όπως πληρωμές λογαριασμών, λίγοι είναι εκείνοι που δηλώνουν εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και προτιμούν... να ταλαιπωρηθούν στην ουρά. Τετάρτη 11.15' το πρωί. Εφορία Ζωγράφου. Χρειαζόμαστε κλειδάριθμο για την υποβολή της φορολογικής δήλωσης. Εξω από το τμήμα Μητρώου ήδη περιμένουν εννέα άτομα. Μια ματιά στο γραφείο
Keywords
Τυχαία Θέματα