«Ελλάδα, συνέχισε να προχωράς»

«Keep Walking Greece»! Που πάει να πει: «Ελλάδα, συνέχισε να προχωράς». Ενα τραγούδι με τίτλο «Υου'll never walk alone» («Ποτέ δεν θα βαδίζεις μόνος σου»), με στίχους που προτρέπουν «να περπατήσεις μέσα στη βροχή ακόμη και αν τα όνειρά σου μοιάζουν να χάνονται». Και μία υποσημείωση : «Εμπνέουμε ο ένας τον άλλον». Δεν πρόκειται για πολιτικό μήνυμα-σύνθημα (από τους «Αγανακτισμένους», από κάποιο πολιτικό κόμμα, από πιτσιρικάδες που μοντάρουν τις ιδέες τους στο Διαδίκτυο, από τους αλλοδαπούς συμπαραστάτες μας), ούτε για μια σύγχρονη εκδοχή τού «Είμαστε δυο, είμαστε τρεις, είμαστε χίλιοι δεκατρείς».
Πρόκειται για μια διαφήμιση ουίσκι, του Johnnie Walker. Εδώ και χρόνια όλες του οι καμπάνιες αναπτύσσονται γύρω από την ιδέα του «Keep Walking», η οποία εφέτος «κουμπώνει» ιδανικά στο ελληνικό πρόβλημα. Ενα πετυχημένο διαφημιστικό μήνυμα λοιπόν χρησιμοποιείται για τις ανάγκες μιας διαφήμισης ως κοινωνικό σύνθημα που δείχνει σε έναν ολόκληρο λαό ότι η λύση - ή έστω μια πρόταση - είναι η συλλογικότητα; Ή μήπως, ακόμη και αν δεν προϋπήρχε, το «Keep Walking» θα έπρεπε να έχει εφευρεθεί για να εμψυχώσει όλους εμάς τους ημιεξαντλημένους Ελληνες;Η διαφήμιση. Η καμπάνια «Keep Walking Greece», η οποία προβάλλεται από τις 13 Φεβρουαρίου, συγκίνησε, προβλημάτισε, αμφισβητήθηκε και, γενικά, με όρους της διαφημιστικής αγοράς «έγραψε». Το αποδεικνύουν τα περίπου 200.000 άτομα και τα χιλιάδες σχόλια που αναρτήθηκαν τις δέκα πρώτες ημέρες της προβολής της στα social media (youtube, twitter, facebook, daily motion κτλ.). Που σημαίνει ότι 20.000 άτομα, κατά μέσον όρο, κάθε μέρα έβλεπαν το σποτ. Στην Ελλάδα όπου προβάλλεται ως διαφήμιση, αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη όπου προβλήθηκε από εκπομπές, ακόμη και από δελτία ειδήσεων στο πλαίσιο του γενικού ενδιαφέροντος για τη χώρα μας. Συνέπεσε μάλιστα η προβολή της με την κορύφωση του κινήματος «We are all Greeks». Τα σχόλια ήταν και θετικά αλλά και αρνητικά. Οι σύγχρονοι επικοινωνιακοί κανόνες όμως λένε πως ό,τι διχάζει την κοινή γνώμη είναι επιτυχία. Η μεγαλύτερη επιτυχία ωστόσο είναι ότι αυτή η καμπάνια υλοποιήθηκε από μια αμιγώς ελληνική διαφημιστική εταιρεία, τη νεοσύστατη The Newtons Laboratory, ύστερα από διαγωνισμό που έκανε η Diageo Hellas που διακινεί το Johnnie Walker, στον οποίο συμμετείχαν μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες, ανάμεσά τους και η ΒΒΗ που έχει κάνει έως τώρα όλα τα σποτ της καμπάνιας «Keep Walking». «Σήμερα περπατάς στον δρόμο και βλέπεις την πλειονότητα των ανθρώπων να κινείται με το κεφάλι κάτω», λέει στα «ΝΕΑ» o Ανδρέας Γρηγοριάδης, διευθύνων σύμβουλος και διευθυντής Δημιουργικού της The Newtons Laboratory. «Ναι, οι δυσκολίες είναι τεράστιες, αλλά δεν σημαίνουν αυτονόητα ήττα. Η καμπάνια λοιπόν μιλάει για την άλλη μας πλευρά. Αυτή που μας κάνει να σηκώνουμε το κεφάλι ψηλά, να κρατάμε την αξιοπρέπειά μας, να βλέπουμε όλα αυτά που μπορούμε να πετύχουμε και να προχωράμε. Δεν είναι εύκολο, είναι όμως κατορθωτό, και κυρίως είναι στη φύση του Ελληνα». Οι αντιδράσεις. Κάτι ανάλογο μας λέει και ο ένας εκ των δ
Keywords
Τυχαία Θέματα