«Εργαλείο» εξόδου από την κρίση το Ίντερνετ

Η έρευνα «Παράγων Ίντερνετ: το Διαδίκτυο ως Μοχλός Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία» που διεξήγαγε η διεθνής συμβουλευτική εταιρεία The Boston Consulting Group (BCG), σε συνεργασία με την Google, και παρουσιάστηκε σήμερα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αναλύει για

πρώτη φορά τη συνεισφορά του Διαδικτύου στο ΑΕΠ της Ελλάδας.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 2010 το Διαδίκτυο συνεισέφερε 2,7 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία, φτάνοντας το 1,2% του ΑΕΠ.

Πρόκειται, όμως, για ένα από τα μικρότερα ποσοστά στην Ευρώπη. Είναι, μάλιστα, χαμηλότερο από τον μέσο όρο των 27 κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο οποίος ανέρχεται στο 3,8%.

Δεν αξιοποιεί το Ίντερνετ η Ελλάδα

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η χώρα μας δεν έχει αξιοποιήσει το Διαδίκτυο στον βαθμό που αυτό έχει γίνει σε άλλες χώρες.

«Αυτό κρύβει μια τεράστια ευκαιρία. Το Διαδίκτυο μπορεί να προσφέρει πολλά στην ανάπτυξη και στην ανταγωνιστικότητα και να συμβάλει στην ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, προωθώντας τις εξαγωγές και βελτιώνοντας την παραγωγικότητα των επιχειρήσεων», τόνισε ο Στέφανος Λουκάκος, επικεφαλής της Google Ελλάδας.

Σύμφωνα με την έρευνα, αν γίνουν οι κατάλληλες ενέργειες - τόσο από την Πολιτεία όσο και από τους ιδιώτες - το Ίντερνετ μπορεί να συνεισφέρει 6,5 δισ. ευρώ στην ελληνική οικονομία το 2015 και να μετατραπεί σε «μοχλό για την επιτάχυνση της ανάκαμψης της οικονομίας».

To 2010 oι ιδιωτικές επενδύσεις στο Διαδίκτυο ανήλθαν σε 1 δισ. ευρώ, κυρίως με τη μορφή επενδύσεων σε δίκτυα από τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών, ενώ οι δημόσιες δαπάνες στον κλάδο ανήλθαν στα 500 εκατ. ευρώ για υποδομές, ηλεκτρονική διακυβέρνηση και εκπαίδευση.

Εισάγουμε 2,6 ευρώ για κάθε 1 ευρώ e-εξαγωγών

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι Έλληνες προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους σε «φυσικά» καταστήματα και όχι σε ηλεκτρονικά.

Η αξία των αγαθών ή των υπηρεσιών για τα οποία οι καταναλωτές έκαναν έρευνα μέσω του Διαδικτύου, αλλά τελικά τα αγόρασαν με τον «παραδοσιακό» τρόπο, ανήλθε περίπου στα 7,5 δισ. ευρώ.

Ακόμη, όμως, και εκείνοι που κάνουν αγορές στο Ίντερνετ, στρέφονται προς ξένους ιστότοπους, καθώς οι ελληνικοί δεν τους ικανοποιούν.

Από την έρευνα της The Boston Consulting Group προκύπτει ότι η Ελλάδα εισάγει υπηρεσίες και αγαθά ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) αξίας 1,8 δισ. ευρώ, ενώ η αντίστοιχη αξία εξαγωγών ανέρχεται σε μόλις 0,7 δισ. ευρώ. Με άλλα λόγια, για κάθε 1 ευρώ που εξάγουμε, εισάγουμε 2,6 ευρώ.

Αυτό συμβαίνει διότι οι Έλληνες ψωνίζουν κατά κύριο λόγο από ξένα e-shops και όχι από εγχώρια. Το 57% των ερωτηθέντων καταναλωτών δήλωσε ότι προτιμά να κάνει τις αγορές του από το εξωτερικό, καθώς δεν βρίσκει στα ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα τα προϊόντα που ψάχνει.

Στο ηλεκτρονικό εμπόριο αντιστοιχούν 0,7 δισ. ευρώ της καταναλωτικής δαπάνης, κυρίως λόγω των ηλεκτρονικών κρατήσεων και αγορών στον κλάδο του τουρισμού (περίπου 300 εκατ. ευρώ), καθώς και των αγορών ηλεκτρονικών ειδών μέσω Διαδικτ

Keywords
Τυχαία Θέματα