Έβγαλαν τα παπούτσια τους για καλό σκοπό

Την ίδια μέρα, χιλιάδες άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έβγαλαν τα παπούτσια τους, με σκοπό να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν τον κόσμο για τη σημασία των παπουτσιών στη βελτίωση της ζωής φτωχών παιδιών, τα οποία ζουν σε χώρες του τρίτου κόσμου.

Υπολογίζεται ότι περισσότεροι από 300.000 άνθρωποι πήραν μέρος σε αντίστοιχες εκδηλώσεις με τίτλο "One Day Without Shoes" την 10η Απριλίου.

«Η εκδήλωση είναι ένα παγκόσμιο γεγονός που έχει σκοπό την ενημέρωση. Βγάζοντας εμείς τα παπούτσια ευαισθητοποιούμε τους γύρω μας σχετικά με τον αντίκτυπο που μπορεί να έχει ένα
ζευγάρι παπούτσια στη ζωή ενός παιδιού. Είναι πολύ σημαντικοί οι αγώνες που γίνονται για την έλλειψη φαρμάκων ή νερού σε τέτοιες χώρες αλλά και τα - δεδομένα για τους περισσότερους - παπούτσια μπορούν να προλάβουν ασθένειες και τραυματισμούς», τονίζει στα «ΝΕΑ» ένας εκ των διοργανωτών της εκδήλωσης, Παμίνος Κυρκίνης.

Το 2009 ξεκίνησε να γιορτάζεται σε αρκετές χώρες η μέρα χωρίς παπούτσια και ένα χρόνο αργότερα περίπου 250.000 άνθρωποι βγήκαν ξυπόλητοι στους δρόμους, παίρνοντας μέρος στις 1.700 εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν.

Στη χώρα μας, γιορτάζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά. Έξω από το κατάστημα Attica στο εμπορικό κέντρο, ο κόσμος σταματούσε για να μάθει για την εκδήλωση, με απαραίτητη προϋπόθεση να...βγάλει τα παπούτσια. Ανάμεσα σε αυτούς, και άνθρωποι από το χώρο του θεάματος, όπως η Βίκυ Καγιά.

Πώς ξεκίνησε η ιδέα για την Ημέρα χωρίς Παπούτσια

Η πρωτοβουλία για την «Ημέρα χωρίς Παπούτσια» ανήκει στον Αμερικανό ιδρυτή της εταιρείας TOMS Shoes, Μπλέικ Μαϊκόσκι. Το 2006 ο 34χρονος σήμερα Αμερικανός είχε ταξιδέψει στην Αργεντινή, όπου και συνειδητοποίησε ότι πολλά από τα παιδιά που ζούσαν στη χώρα κυκλοφορούσαν ξυπόλητα.

Αυτή η εικόνα ήταν και η αφορμή για τον Μαϊκόσκι να ξεκινήσει μία εταιρεία παπουτσιών με φιλανθρωπικό, όμως, χαρακτήρα. Με σλόγκαν «Αγόρασε ένα ζευγάρι παπούτσια, βοήθησε ένα παιδί» η εταιρεία TOMS έχει κατακτήσει την αγορά τα τελευταία χρόνια.
«Ουσιαστικά η εταιρεία στηρίζεται σε μία πολύ απλή ιδέα, αφού για κάθε ζευγάρι παπούτσια που πουλά, η εταιρεία αναλαμβάνει να στείλει ένα καινούριο στα παιδιά που το έχουν ανάγκη», τονίζει ο Παμίνος.

Ήδη, από την πρώτη κιόλας χρονιά λειτουργίας της εταιρείας, χιλιάδες παιδιά σε 23 χώρες, μεταξύ αυτών η Αργεντινή, το Περού, η Νότια Αφρική, η Ουγκάντα, η Γουατεμάλα αλλά και περιοχές των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, έχουν φορέσει παπούτσια, τα οποία τους έχει στείλει η εταιρεία. Όπως εξηγούν υπεύθυνοι της εταιρείας, αυτό γίνεται με στενή συνεργασία της TOMS και των μη κερδοσκοπικών οργανισμών που δραστηριοποιούνται σε κάθε χώρα.

Μάλιστα, ανάμεσα στους φανατικούς υποστηρικτές της ιδέας του Μαϊκόσκι είναι και αρκετοί αστέρες του Χόλυγουντ, όπως η ηθοποιός Σαρλίζ Θέρον, η Ντέμι Μουρ, ο τραγουδιστής Λένι Κράβιτζ, η ελληνικής καταγωγής δημιουργός της ιστοσελίδας «Huffington Post», Αριάννα Χάφινγκτον - Στασινοπούλου αλλά και ο δημο
Keywords
Τυχαία Θέματα