Φως στο τούνελ… του Μετρό της Θεσσαλονίκης – Οι δοκιμές και τα πρώτα εισιτήρια
Ιστορία… αναμένεται να γραφτεί το 2024 στην Θεσσαλονίκη με την πόλη να μπαίνει στις ράγες μετά από χρόνια κωλυσιεργίας καθώς το Μετρό αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του νέου έτους με τα δεδομένα να δείχνουν πως η μπίλια θα κάτσει στον Νοέμβριο. Τότε αναμένεται να κοπεί το πρώτο εισιτήριο (με τιμή κάτω του 1,20 ευρώ, δηλαδή φθηνότερο από το κόμιστρο του μετρό
‘Όπως έχουν διαβεβαιώσει κατ’ επανάληψη οι αρμόδιοι παράγοντες, το νέο έτος θα ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία. Μετά και την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ από την INTRAKAT το έργο θα επιταχύνει με την εταιρεία να δρομολογεί την καταβολή των οφειλόμενων στους υπεργολάβους για να επιστρέψουν στο έργο, αφού αυτός ήταν και ο λόγος που οι εργασίες είχαν… εκτροχιαστεί.
Ήδη με την ανατολή του 2024, οι μηχανές θα φουλάρουν ώστε να διεξάγονται απρόσκοπτα οι δοκιμές των συρμών μέχρι το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Για να καταστεί αυτό εφικτό, επείγει η εγκατάσταση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων.
Την ολοκλήρωση της κατασκευής περιμένει και ο ανάδοχος του έργου Λειτουργίας και Συντήρησης του μετρό, η ιταλο-γαλλική ΤΗΕΜΑ (Thessaloniki Metro Automatic) για να προχωρήσει σε προσλήψεις και να αρχίσει να οργανώνει την δομή και λειτουργία της.
Η ιταλογαλλική κοινοπραξία ΑΤΜ-EGIS είναι η πρώτη στη χώρα μας που αναλαμβάνει τη συντήρηση και τη λειτουργία συστήματος μετρό (για τα επόμενα 12 χρόνια, έναντι 292 εκατ. ευρώ).
Στην νέα εποχή χωρίς… οδηγόΤο μετρό Θεσσαλονίκης, που εκτιμάται πως εντός του 2024 θα εξυπηρετεί περίπου 315.000 πολίτες ημερησίως, αναμένεται να βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων συμβάλλοντας σε ένα βαθμό και στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης (βέβαια δεν πρέπει οι Θεσσαλονικείς να αναμένουν θαύματα) αλλά και στον εκσυγχρονισμό των συγκοινωνιακών υποδομών της.
Στα 2,082 δισ. ευρώ θα ανέλθει το συνολικό κόστος κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης, εκ των οποίων τα 1,496 δισ. ευρώ αφορά στο κόστος της βασικής γραμμής έναντι 1,1 – 1,2 δισ. ευρώ του αρχικού προϋπολογισμού και 586 εκατ. ευρώ το κόστος επέκτασης προς Καλαμαριά.
Αξίζει να σημειωθεί πως ξεκίνησε με συμβατικό προϋπολογισμό 1,1 δισ. ευρώ αλλά μετά από αλλεπάλληλες προσφυγές και διεκδικήσεις του αναδόχου για καθυστερήσεις και τις επιπλέον δαπάνες για αρχαιολογική έρευνα το κόστος «φούσκωσε».
Με τη λειτουργία του έργου στο σύνολο του, υπολογίζεται ότι στους δρόμους της πόλης θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 60.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους ημερησίως.
Κατά τη λειτουργία του μετρό με 18 υπέρ-αυτόματους driverless συρμούς χωρίς οδηγό, για κάθε τρεις συρμούς που θα κινούνται στην γραμμή ο ένας θα καλύπτει τη διακλάδωση από και προς Νέα Ελβετία και οι άλλοι δύο τη διακλάδωση από και προς Καλαμαριά. Ωστόσο, προβλέπεται αύξηση της συχνότητας πολύ σύντομα, αφού ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία για την προμήθεια 15 ακόμα συρμών, των οποίων η παράδοση τους αναμένεται να αρχίσει στα τέλη του 2024. Η χωρητικότητα κάθε συρμού υπολογίζεται στα 450 άτομα και η ταχύτητα του τρένου θα αγγίζει έως και τα 80 χιλιόμετρα την ώρα.
H διαδρομή από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι το αμαξοστάσιο της Πυλαίας θα έχει διάρκεια συνολικά 17 λεπτά με την πραγματοποίηση 13 στάσεων, που καθεμία θα διατηρεί 500-700 μέτρα απόσταση από την άλλη. Για την επιπλέον προστασία των πολιτών, οι πόρτες ασφαλείας θα συντονίζονται με την άφιξη του τρένου, επιτρέποντας την πρόσβαση των επιβατών μόνο την ώρα της επιβίβασης. Οι επιβάτες θα έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, καθώς στους σταθμούς του μετρό θα λειτουργεί ελεύθερο και ταχύτατο δίκτυο WiFi.
Μετά την παράδοση της βασικής γραμμής του, εκτιμάται πως 6 μήνες μετά, εντός του 2025, θα παραδοθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά ενώ στο απώτερο μέλλον, αφού εκπονηθούν μελέτες και βρεθεί χρηματοδότηση θα ακολουθήσουν επεκτάσεις προς τα δυτικά της πόλης και το αεροδρόμιο Μακεδονία.
Το πολύπαθο έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης, για πολλούς και ένα από τα καλύτερα… ανέκδοτα στην πόλη που ξεκινά από την περίφημη τρύπα του Κούβελα την δεκαετία του 80 και μετά από ατέρμονες δικαστικές προσφυγές και καθυστερήσεις ακόμα και για τους πιο απίθανους λόγους φτάνουμε στο 2024 για να σφυρίξουν τα τρένα, ουδέποτε είχε πρόβλημα χρηματοδότησης.
Σε κάθε περίπτωση, η υπομονή των πολιτών της Θεσσαλονίκης έχει προ πολλού εξαντληθεί και όλοι ελπίζουν πως το αίσιον 2024 θα σημάνει και το τέλος σε ένα σίριαλ που άρχισε το…1976 όταν και πρωτοεμφανίστηκε στον εθνικό προϋπολογισμό της κυβέρνησης του Κωνσταντίνου Καραμανλή η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Απαγορεύεται πλέον αυτά τα αυτοκίνητα: Η Εφορία βάζει τέλος στην κυκλοφορία τους
- Τι απαντά η σύζυγος του Πασχάλη Τερζή για τη φημολογούμενη κόντρα του τραγουδιστή με τον Βασίλη Καρρά
- Όταν ο Βασίλης Καρράς εργάζονταν στον σιδηροδρομο. Βίντεο.
- Δολοφονία στη Θεσσαλονίκη: Αύριο στον εισαγγελέα ο 44χρονος Νορβηγός που σκότωσε τον αστυνομικό - "Έχει δημιουργήσει κι άλλες φορές προβλήματα"
- Μαρινέλλα: Επέστρεψε με κέφι στη σκηνή - Οι χοροί της, το «Άνοιξε Πέτρα» και το θερμό χειροκρότημα
- ΟΑΝΤ1 τιμά τη μνήμη του Βασίλη Καρρά
- H Δανάη Μπάρκα με δίσκο στα χέρια μοίρασε μελομακάρονα και κουραμπιέδες σε περαστικούς του Χαλανδρίου
- Τζαβέλλας: Η αντίδραση για τον θάνατο του αστυνομικού - «Δεν βλέπω πολλές δημοσιεύσεις»
- Christmas Wedding: Φλας στο γάμο του Παναγιώτη Κίτρου και της Κωνσταντίνας Καραΐσκου
- Νέα Σμύρνη: Η πρώτη δήλωση του δικηγόρου του 18χρονου αδερφοκτόνου
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Τα Νεα
- Νέα Σμύρνη: «Δεν είναι στυγνός εγκληματίας» λέει ο δικηγόρος του 18χρονου που δολοφόνησε τον 16χρονο αδερφό του
- Θάνος Μικρούτσικος: Πολιτικό τραγούδι και πολιτική τέχνη γενικά δεν νοείται χωρίς την έννοια της συνείδησης
- Ο μακελάρης της Πράγας δολοφόνησε πατέρα και το μωρό του πριν την επίθεση στο πανεπιστήμιο
- Ο Βασίλης Καρράς έγραψε τραγούδι στην εντατική – Ποιος θα το τραγουδήσει
- Πανσπερμία ιώσεων με πρωτοκαθεδρία του κοροναϊού και της γρίπης
- Ανατριχιαστικό περιστατικό στην Ηλεία: Ζούσε με τη νεκρή μητέρα του επί 20 ημέρες
- Φως στο τούνελ… του Μετρό της Θεσσαλονίκης – Οι δοκιμές και τα πρώτα εισιτήρια
- Σεισμός 5,2 Ρίχτερ στην Τουρκία
- Ρέντη: Η στιγμή που συνάδερφοι του Γιώργου Λυγγερίδη μαθαίνουν για τον θάνατό του
- Δήμαρχος Αθηναίων ορκίστηκε ο Χάρης Δούκας – Δείτε φωτογραφίες
- Τελευταία Νέα Τα Νεα
- Φως στο τούνελ… του Μετρό της Θεσσαλονίκης – Οι δοκιμές και τα πρώτα εισιτήρια
- Ρέντη: Η στιγμή που συνάδερφοι του Γιώργου Λυγγερίδη μαθαίνουν για τον θάνατό του
- Η πρόταση γάμου που έγινε viral για… όλους τους λάθος λόγους
- Τραγωδία στην Κρήτη: 50χρονος άνδρας εντοπίστηκε νεκρός
- Δήμαρχος Αθηναίων ορκίστηκε ο Χάρης Δούκας – Δείτε φωτογραφίες
- Θάνος Μικρούτσικος: Πολιτικό τραγούδι και πολιτική τέχνη γενικά δεν νοείται χωρίς την έννοια της συνείδησης
- Νέα Σμύρνη: «Δεν είναι στυγνός εγκληματίας» λέει ο δικηγόρος του 18χρονου που δολοφόνησε τον 16χρονο αδερφό του
- Πανσπερμία ιώσεων με πρωτοκαθεδρία του κοροναϊού και της γρίπης
- Ανατριχιαστικό περιστατικό στην Ηλεία: Ζούσε με τη νεκρή μητέρα του επί 20 ημέρες
- Σεισμός 5,2 Ρίχτερ στην Τουρκία
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Μαρινέλλα: Επανήλθε με «Άνοιξε πέτρα» και χορό και αποθεώθηκε! (Video)
- Σοκ στην Αμαλιάδα: Ζούσε για 20 ημέρες με τη νεκρή μητέρα του μέσα στο σπίτι
- ΔΕΗ: Υποστηρίζει την πρόοδο, επιβραβεύοντας τα παιδιά των εργαζομένων που αρίστευσαν στο σχολείο και το πανεπιστήμιο
- Full [Ομολογιακό 10] από την Εθνική Ασφαλιστική: Γιατί θέλεις να βλέπεις τις οικονομίες σου να… μεγαλώνουν!
- Στην τελευταία φάση το έργο ανάπλασης του παραδοσιακού πυρήνα του Αναβαργού
- Θεσσαλονίκη: Αύριο στον εισαγγελέα ο Νορβηγός που σκότωσε τον αστυνομικό
- ΔΥΠΑ: Πάνω από 50.000 προσλήψεις για ανέργους το 2023
- Καραμπόλα στην Κωνσταντινούπολη: Συγκλονιστικά βίντεο από το σημείο της καραμπόλας
- Attica Bank: Δίπλα στα παιδιά και την Παιδεία
- ΔΑΑ: Φιλοξενία Ινδών αντιπροσώπων Τουρισμού στην Αθήνα το Δεκέμβριο