Κλείνει η ψαλίδα μεταξύ ιδιωτικής ετικέτας και επώνυμων προϊόντων

Η ιδιωτική ετικέτα, η οποία ως αποτέλεσμα του κύματος ακρίβειας και των συνεχών ανατιμήσεων στα βασικά είδη έχει εδραιώσει τη θέση της στο καλάθι του σουπερμάρκετ, δεν γλιτώνει από τις αυξήσεις. Αντιθέτως, και το λεγόμενο «private label» γίνεται μέρα με τη μέρα πιο ακριβό.

Χαρακτηριστικά, το πρώτο τετράμηνο του έτους η μεσοσταθμική αύξηση της τιμής των συγκεκριμένων προϊόντων άγγιξε το 16,4%, ποσοστό υπερδιπλάσιο από αυτό των επώνυμων προϊόντων, που μεσοσταθμικά κινήθηκε στο 6%.

Ενα καλάθι με 60 προϊόντα ιδιωτικής

ετικέτας που τον Δεκέμβριο του 2022 κόστιζε 150 ευρώ, στα τέλη του περασμένου Απριλίου κόστιζε 174,6 ευρώ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κλείνει η ψαλίδα μεταξύ της ιδιωτικής ετικέτας και των επώνυμων προϊόντων, καθώς ένα καλάθι μόνο με τα πρώτα είναι πλέον 48 ευρώ φθηνότερο σε σχέση με ένα καλάθι με τα ίδια προϊόντα αλλά επώνυμα. Πέρυσι η διαφορά ήταν στα 60 ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, μέσα σε ένα τετράμηνο μπήκαν στα ταμεία των σουπερμάρκετ περίπου 300 εκατ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι η κατανάλωση σε επίπεδο όγκου πωλήσεων υποχώρησε 3,5%. Η αύξηση του τζίρου ωστόσο έφτασε στο 9,5%.

6 στα 10 ευρώ πηγαίνουν σε διατροφή και ενοίκιο

Η γενικευμένη αβεβαιότητα, μάλιστα, αποτυπώνεται και σε έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ. Σύμφωνα με αυτήν, οι πολίτες δαπανούν το 60% του μισθού τους μόνο για σίτιση και στέγαση, με τα περισσότερα χρήματα να τα δίνει το 20% των φτωχότερων Ελλήνων, που έχουν και περισσότερες ανάγκες.

Το μερίδιο της μέσης δαπάνης για είδη διατροφής και μη οινοπνευματώδη ποτά και στέγαση των νοικοκυριών του φτωχότερου 20% του πληθυσμού ανέρχεται στο 58,1% των δαπανών τους, ενώ το αντίστοιχο μερίδιο του πλουσιότερου 20% του πληθυσμού ανέρχεται στο 36,3%.

Οσον αφορά τις δαπάνες για είδη διατροφής και μη οινοπνευματώδη ποτά, σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα (2020), αύξηση της μέσης μηνιαίας δαπάνης (τρέχουσες τιμές) παρατηρείται στα παρακάτω είδη: καφές, τσάι και κακάο (8,2%), λοιπά είδη διατροφής (4,6%), φρούτα (3,9%), γαλακτοκομικά προϊόντα και αβγά (3,8%), λαχανικά (2,9%), ψάρια (2%), κρέας (1,2%).

Keywords
Τυχαία Θέματα