Κουλούρι, Κrak και Γιούσουρι

Σύμφωνα με εγκυρότατους υπολογισμούς, η ντόπια παραγωγή κόμικς της προηγούμενης δεκαετίας ήταν πολλαπλάσια από εκείνη όλων των τελευταίων δεκαετιών μαζί. Δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα αν κάποιοι πλούτισαν, μια δυναμική ωστόσο που ξεκίνησε τότε μοιάζει να κινεί τις μηχανές των ελληνικών κόμικς μέχρι σήμερα. Στο 7ο Comicdom Con Athens στα τέλη του περασμένου Μαρτίου ένας υποθετικός fan που ήθελε να αγοράσει όλες τις νέες ελληνικές εκδόσεις θα χρειαζόταν, σύμφωνα με ακριβέστατες εκτιμήσεις,
λίγο παραπάνω από 200 ευρώ. Δεν το λες και ανησυχητικό νέο αυτό. «Ισως ισχύει το κλισέ που θέλει τη δημιουργικότητα να τρέφεται από περιόδους κρίσης», λέει η Λήδα Τσενέ, υπεύθυνη επικοινωνίας του Comicdom, το οποίο εκτός από το φεστιβάλ μπορεί να περηφανεύεται και για μπόλικες νέες εκδόσεις: τη συλλογή INDIGO της Βάλιας Καπάδαη, εικονογραφημένη από την ίδια και με σενάρια δικά της, αλλά και αρκετών ξένων ή ελλήνων δημιουργών, το graphic novel «Σύνδρομο: Η αρχή είναι το τέλος» σε σενάριο του Ηλία Κατιρτζιγιανόγλου και σχέδιο του Χρήστου Μαρτίνη αλλά και το «Πολύσπορο ζυμάρι από την Κόλαση» του Γαβριήλ Τομπαλίδη. «Τα πράγματα», συνεχίζει η Λήδα, «μοιάζουν γενικά αισιόδοξα». Το ίδιο προσυπογράφει και η Jemma Comics, οι τελευταίες εκδόσεις της οποίας είναι σε συντριπτικό ποσοστό ελληνικές. «Η κρίση μάλλον κάνει τους καλλιτέχνες να θέλουν να εκφραστούν», λέει ο Λευτέρης Σταυριανός και έχει παραπάνω από πολλούς τίτλους σαν απόδειξη. Την «Τσακισμένη αυγή» της Αλέξιας Οθωναίου, για ένα ατύχημα που γίνεται αφορμή να διασταυρωθούν οι μοίρες τεσσάρων ανθρώπων, το «Τρομολόγιο», ένα «αλφαβητάρι ανατριχιαστικής ποίησης» σε στίχους του Βασίλη Μπαμπούρη και εικονογράφηση του Γιώργου Δημητρίου ή τη «Μίζερη πόλη», ένα «παραφυσικό νουάρ», σε σχέδια Βασίλη Γκογκτζιλά και κείμενα Κώστα Ζαχόπουλου. Επίσης, το «Τελευταίο καταφύγιο» του Χρήστου Μαρτίνη, το «Γουίλι το ζόμπι» του Αντι Λόιενμπεργκερ, δημιουργού με ιδιαίτερη πατρίδα την Ελλάδα. Το όγδοο «Krak Komiks» του ξεκαρδιστικά ανατρεπτικού Τάσου Μαραγκού και φυσικά το τρίτο τεύχος της σειράς «Κουλούρι» του Tomek. «Αράχοβα» και «Κουλούρι»Από το δικό του κατάστημα στην οδό Ασκληπιού, το Tilt Comics, ο Γιώργος Καρανικόλας, εξηγεί ότι «τα πράγματα είναι ανεβασμένα από άποψη δημιουργών, γιατί έχει κλείσει πια ο κύκλος απορρόφησης εξωτερικών επιρροών, δίνοντας χώρο σε μεγάλη ποικιλία στυλ και πολλές προσωπικές απόψεις στο σχέδιο». Λίγο πιο συγκρατημένος, ο Πάνος Κρητικός από τις εκδόσεις Ενατη Διάσταση (που ξεκίνησαν από τη Θεσσαλονίκη και πλέον αναμετριούνται με τις δυσκολίες της διανομής από τη μακρινή Μυτιλήνη), τονίζει ότι οι δημιουργοί ακόμα χρειάζονται κουράγιο και αφοσίωση, αφού «ακόμα δεν μπορούν να ζήσουν αποκλειστικά από τη δουλειά τους». Tα τελευταία ωστόσο κατορθώματα της Ενατης Διάστασης δεν είναι και λίγα. Η «Αράχοβα» των Τάσου Ζαφειριάδη και Παναγιώτη Πανταζή κράτησε το βραβείο «Best Short Story» στο φετινό Comicdom, ενώ οι νέες κυκλοφορίες, όπως το «Forest» του Σπύρου Ευάγγελου Αρμένη ή τα «Χρονικά του πυρετού» του
Keywords
Τυχαία Θέματα