Οι Έλληνες ανησυχούν αλλά για τις… άλλες χώρες

Η μεγάλη πλειονότητα των πολιτών όλων των χωρών δηλώνει ανησυχία για την κλιματική αλλαγή, με την αναλογία στην Ελλάδα να φτάνει τους οκτώ στους δέκα. Όμως, σχεδόν σε κάθε χώρα, η κλιματική αλλαγή θεωρείται πιο σοβαρό πρόβλημα για τον πλανήτη, παρά για τη χώρα, και λιγότερο για την περιοχή που ζουν οι πολίτες.

Σχεδόν 6 στους 10 πολίτες διεθνώς πιστεύουν ότι δεν είναι πολύ αργά για να αποφευχθούν οι μεγάλες αρνητικές επιπτώσεις λόγω της κλιματικής αλλαγής, παρόλα αυτά, στο ερώτημα εάν θα προτιμούσαν προϊόντα εταιρειών

οι οποίες κάνουν συστηματικές δράσεις για την προστασία του πλανήτη, η αναλογία των θετικών είναι ακόμα χαμηλή.

Μεγάλη αναλογία του κοινού αντιλαμβάνεται την αλλαγή του κλίματος ως ένα μακρινό πρόβλημα

Πάντως, τόσο οι Έλληνες όσο και διεθνώς, οι καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν περισσότερο εταιρείες που έχουν υγιεινά προϊόντα, ασφαλή στη χρήση, χωρίς χημικά και τοξίνες.

Τα παραπάνω προκύπτουν από νέα έρευνα της Focus Bari που εκπροσωπεί στην Ελλάδα την IRIS Market Research Worldwide με τίτλο «Έκθεση για την Κλιματική Εμπιστοσύνη – Παγκόσμια Μελέτη Εμπιστοσύνης Κοινού 2023» που διεξήχθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε 19.000 άτομα από 27 χώρες.

Πιο αναλυτικά, η ανησυχία για την κλιματική αλλαγή είναι υψηλή στις περισσότερες χώρες, με συνολικό μέσο όρο οκτώ στους δέκα πολίτες να δηλώνουν πολύ/αρκετά ανήσυχοι.

Μεγάλη αναλογία του κοινού αντιλαμβάνεται την αλλαγή του κλίματος ως ένα μακρινό πρόβλημα, όχι κάτι που αφορά άμεσο τοπικό ενδιαφέρον ή συνάφεια – το οποίο μπορεί να περιορίζει την προθυμία των ανθρώπων να δράσουν. Εξαίρεση αποτελεί η Τουρκία, όπου η ανησυχία είναι υψηλή σε τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.

Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας

Στο ερώτημα πόσο σημαντική θα πρέπει να είναι η ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για τη χώρα τους, ο μέσος όρος των 27 χωρών δείχνει ότι ο ένας στους δύο πολίτες (50%) το θεωρεί κορυφαία προτεραιότητα. Αυτή η αναλογία φτάνει τους οκτώ στους δέκα στο Μεξικό και τον Παναμά και δύο στους τρεις στη Βραζιλία, την Κολομβία, την Ινδία, τη Ρουμανία και την Ιταλία.

Ωστόσο, μικρότερες αναλογίες αξιολογούν ως κορυφαία προτεραιότητα την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη Βουλγαρία, στην Τουρκία, στη Λιθουανία και στην Ολλανδία, είτε επειδή άλλα θέματα θεωρούνται ψηλότερης προτεραιότητας, είτε επειδή το κοινό δεν συνδέει άμεσα τις πηγές ενέργειας με την κλιματική αλλαγή και την προστασία του περιβάλλοντος.

Δυσπιστία

Αξιοσημείωτη είναι η δυσπιστία των πολιτών όσον αφορά τη ρεαλιστικό του πλάνου για τη μείωση των εκπομπών μέχρι το 2050. Αυτό που προέκυψε από τις απαντήσεις είναι ότι μόνο μια μικρή αναλογία στις περισσότερες χώρες πιστεύει ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο για το 2050.

Η βιωσιμότητα ως κριτήριο αγορών

Στο ερώτημα του κατά πόσον αν μια εταιρεία χρησιμοποιεί μια σειρά παραγόντων βιωσιμότητας επηρεάζει την απόφαση των αγορών τους, κατά μέσο όρο περίπου τέσσερις στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν ότι μια εταιρεία που μειώνει τις συσκευασίες, περιορίζει τη χρήση πλαστικών, εκμηδενίζει τις εκπομπές CO2 και μειώνει τη σπατάλη ενέργειας ή νερού, σίγουρα θα επηρεάσει την απόφασή τους. Οι αναλογίες, όμως, ποικίλουν σημαντικά μεταξύ των χωρών.

Μεταξύ αυτών των παραγόντων, η μείωση των εκπομπών CO2 έχει τη μικρότερη επιρροή στην απόφαση αγοράς.

Σχεδόν έξι στους δέκα δηλώνουν ότι προϊόντα που είναι υγιεινά/ασφαλή στη χρήση και καθαρά/χωρίς τοξίνες θα επηρέαζαν σίγουρα την απόφασή τους, γεγονός που καθιστά αυτούς τους παράγοντες πιο αποτελεσματικούς στη διαφοροποίηση των brands.

Πηγή: OT.gr

Keywords
Τυχαία Θέματα