Πότε τα ελαστικά στο ΙΧ μας κάνουν...σινιάλο για αλλαγή
H επιστροφή από τις διακοπές επιβάλλει ένα μικρό τσεκ – απ στο αυτοκίνητο μας, ενόψει του φθινοπώρου, ώστε τα δεκάδες συστήματα που συνδέονται άρρηκτα με την ασφάλεια μας στον δρόμο να είναι σε αρίστη κατάσταση. Σαφώς, ο πιο μεγάλος προβληματισμός για τους οδηγούς είναι αν έχει έρθει η ώρα να αλλάξουν τα ελαστικά στο αυτοκίνητο τους , όντας ένα κόστος που φέρνει πονοκεφάλους – όμως , σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι «εκπτώσεις» στην ασφάλεια δεν χωράνε. Για αυτό το λόγο, υπάρχουν τρόποι να μάθουμε αν έχει έρθει το πλήρωμα του χρόνου για τα παλιά – και πιθανόν φθαρμένα με
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, απαγορεύεται να κυκλοφορούμε στους δρόμους όταν το βάθος του πέλματος των ελαστικών μας είναι μικρότερο από 1,6 χιλιοστά. Όμως, στην πράξη – και για την ασφάλεια μας, ώστε τα ελαστικά μας να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή πρόσφυση, τόσο στο βρεγμένο όσο και στο στεγνό οδόστρωμα – τα ελαστικά μας δεν θα πρέπει να έχουν βάθος πέλματος κάτω από 3 χιλιοστά. Επίσης, οι κατασκευαστές μπορεί να αναφέρουν, ότι, η αλλαγή των ελαστικών πρέπει να πραγματοποιείται κάθε τρία χρόνια ή 40.000 χιλιόμετρα, όμως, υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που φθείρουν – επιταχύνοντας την γήρανση τους – τα ελαστικά: είναι η ζέστη, οι κακοτράχαλοι, χωμάτινοι δρόμοι ( όπως στις διακοπές), οι λακούβες κ.α. Για παράδειγμα, αν τα ελαστικά μας έχουν ακόμη το επιτρεπόμενο από τον νόμο βάθος στο πέλμα τους, είναι πολύ πιθανόν να έχουν εκδορές ή χτυπήματα ( που συνήθως μοιάζουν με εξογκώματα ) τα οποία θα πρέπει άμεσα να μας οδηγήσουν σε ένα βουλκανιζατέρ για έναν ενδελεχή έλεγχο από έναν γνώστη του αντικειμένου.
Έλεγχος στην πίεση
Η σωστή πίεση των ελαστικών συμβάλλει σημαντικά στην αποφυγή της πρόωρης φθοράς του πέλματος τους, συμβάλλοντας στην οδική ασφάλεια και την οικονομία καυσίμου. Είναι άξιο αναφοράς, να γνωρίζουμε , ότι όταν τα ελαστικά μας έχουν χαμηλότερη πίεση, τότε, δρουν αρνητικά στην οδική συμπεριφορά του οχήματος, ιδιαίτερα στις στροφές, όπου το αυτοκίνητο είναι πιο επιρρεπές στην απώλεια πρόσφυσης. Επίσης, ελαστικά με χαμηλότερη πίεση μπορεί να αυξήσουν την κατανάλωση καυσίμου – ακόμη και 20% όταν πχ τα ελαστικά έχουν 30 – 40% μειωμένη πίεση . Οπότε, ο έλεγχος στην πιέση των ελαστικών θα πρέπει να γίνεται τουλάχιστον μια φορά το μήνα, και οπωσδήποτε πριν από κάθε ταξίδι ή μετά τις πολυήμερες διακοπές. Η σωστή πίεση των ελαστικών αναγράφεται στο ταμπελάκι που υπάρχει σε κάθε όχημα. Εξίσου σημαντικό είναι και το γεγονός, ότι, η ευθυγράμμιση των τροχών ανά τακτά χρονικά διαστήματα ( όπως μια φορά το εξάμηνο) συμβάλλει στην μακροζωϊα των ελαστικών.
Ειδικότερα, ελαστικά αλλάζουμε όταν:
To πέλμα έχει φθαρεί πέρα από το επιτρεπόμενο βάθος.
Όταν τα πλευρά τους έχουν υποστεί ζημιές.
Όταν διαπιστώσουμε ότι υπάρχει τρύπημα στο πέλμα του ελαστικού ή σχίσιμο.
Αν το πλαϊνό τμήμα έχει υποστεί ζημιά ή παραμόρφωση.
Και όταν έχει παρέλθει ένα από τα δύο: 3 χρόνια ή έως 40.000 χλμ.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Λάμπρος Κωνσταντάρας: «Κύριε Κασσελάκη, δεν είσαι ούτε ο πρώτος γκέι ούτε τόσο σημαντικός»
- Χριστίνα Βραχάλη: «Κάποιους μήνες μετά η ζωή αποφάσισε και περιμένω το πρώτο μου παιδί – Τα συναισθήματα είναι ανάμεικτα»
- Βρετανία: «Κρίση προσωπικού» σε φυλακή όπου 18 γυναίκες υπάλληλοι «τα έφτιαξαν» με κρατούμενους
- Ελεύθεροι επαγγελματίες: Η χαμηλή κατηγορία στις ασφαλιστικές εισφορές οδηγεί σε πενιχρές συντάξεις
- Οι βιταμίνες «ενισχύουν» τον καρκίνο - «Καμπανάκι» από επιστήμονες προς ογκολογικούς ασθενείς για τα συμπληρώματα
- Ύπνος & κιλά: Πόσο πρέπει να κοιμάστε για να μην παχύνετε!
- Δεν παίζει με Μαυροβούνιο ο Αντετοκούνμπο
- Συνέδριο ΣΥΡΙΖΑ: Η εν δυνάμει ηγέτης, ο κερδισμένος, ο τρίτος πόλος και οι συνονόματοι
- ΟΦΗ - ΠΑΟΚ: Η ώρα του αγώνα - Ποιο κανάλι το δείχνει
- Η απουσία του Αλέξη
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Τα Νεα
- Δεύτερες σκέψεις για το λαϊκό ομόλογο
- Απίστευτο σημείωμα από θύμα διαρρηκτών – «Θα σας κάνω ξόρκια»
- Νάιλα Μουχάμαντ αλ Μανγκούς: Γκάφα, προδοσία ή παγίδα;
- Κτηματολόγιο: Επεκτείνεται το σύστημα έκδοσης αριθμού προτεραιότητας για εξυπηρέτηση
- Νέος πρόεδρος, νέο(;) κόμμα
- Σε ρυθμούς ΔΕΘ το Μαξίμου – Οι 4 άξονες της οικονομικής πολιτικής που θα παρουσιάσει ο Μητσοτάκης
- Φωτιά στον Έβρο: Στο έλεος της πύρινης λαίλαπας για 16η μέρα – Γιατί δεν σβήνει η πυρκαγιά
- Εγινε το θαύμα στη Ferrari: Pole Position για Σαινθ, πίσω του ο Φερστάπεν
- Από τον Ναπολέοντα στον Μακρόν: Πώς οι Γάλλοι έμαθαν να αγαπούν τον «Μεγάλο Αδελφό»
- Alfa Romeo 33 Stradale: Όπως λέμε μονοθέσιο της F1!
- Τελευταία Νέα Τα Νεα
- Πότε τα ελαστικά στο ΙΧ μας κάνουν...σινιάλο για αλλαγή
- Απίστευτο σημείωμα από θύμα διαρρηκτών – «Θα σας κάνω ξόρκια»
- Εγινε το θαύμα στη Ferrari: Pole Position για Σαινθ, πίσω του ο Φερστάπεν
- BBC: Οι φωτιές στην Ελλάδα ανάμεσα στα ακραία καιρικά φαινόμενα που έπληξαν τον πλανήτη το φετινό καλοκαίρι
- Νέος πρόεδρος, νέο(;) κόμμα
- Σε ρυθμούς ΔΕΘ το Μαξίμου – Οι 4 άξονες της οικονομικής πολιτικής που θα παρουσιάσει ο Μητσοτάκης
- Άρης: Ψάχνει νίκη ηρεμίας στην επιστροφή του Μάντζιου
- Από τον Ναπολέοντα στον Μακρόν: Πώς οι Γάλλοι έμαθαν να αγαπούν τον «Μεγάλο Αδελφό»
- Ρίχνει αυλαία κόντρα στο Μαυροβούνιο η Εθνική
- Alfa Romeo 33 Stradale: Όπως λέμε μονοθέσιο της F1!
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Κοινοτάρχης Χλώρακας: Φταίνε όλοι αλλά πρέπει να δώσουμε χρόνο στην Κυβέρνηση
- Ποιοι καρδιοπαθείς χρειάζονται αντιβιοτικά πριν και μετά τον οδοντίατρο
- Ελλάδα - Μαυροβούνιο: Live η αναμέτρηση για το Mundobasket
- «Θα καίει για πολλές μέρες» – Γιατί η φωτιά στον Έβρο δεν σβήνει
- ΠΑΣΟΚ: 49 χρόνια από την ίδρυσή του – H ιστορική διακήρυξη της 3ης Σεπτεμβρίου
- Φωτιά στον Έβρο: «Καθηλωμένα» τα δύο ενεργά μέτωπα - Συνεχίζεται αδιάλειπτα η μάχη
- Αν η Λέσβος ήταν γεύση, θα ήταν umami- Οι νοστιμιές που το επιβεβαιώνουν
- Σκιουράκι διέκοψε το διπλό στο US Open - ΒΙΝΤΕΟ
- Κωδικός Αντετοκούνμπο
- Μαρινάκης: Θα δοθεί επίδομα προσωπικής διαφοράς σε όσους δεν δουν αύξηση στη σύνταξη - Πού θα κυμαίνεται