Τροφή για... σκέψη δίνει η αναγραφή των θερμίδων

Ζαμπόν, μπέικον, τυρί ένταμ, ντομάτα, πράσινη πιπεριά, αυγό, πατάτες τηγανητές και ρωσική σαλάτα. Αυτά είναι τα υλικά που περιέχει ένα σπέσιαλ σάντουιτς. Κι ενώ μέχρι πριν από λίγο καιρό, ο καταναλωτής δεν είχε καμία διατροφική ενημέρωση σχετικά με την επιλογή του, τώρα πλέον ξέρει πως το σάντουιτς που έφτιαξε περιέχει 854 θερμίδες, 35 γραμμάρια πρωτεΐνες και 30,3 γραμμάρια λιπαρά. Τα τελευταία πέντε χρόνια, όλο και περισσότερες αλυσίδες γρήγορου φαγητού αναλαμβάνουν προσπάθειες ενημέρωσης του καταναλωτή για σωστή επιλογή γευμάτων.
«Κι αυτή είναι μία γενικότερη τάση πανευρωπαϊκά, με σκοπό να ληφθούν μέτρα σε σχέση με την πρόληψη και αντιμετώπιση της παχυσαρκίας παιδιών και ενηλίκων. Προς την κατεύθυνση αυτή η βιομηχανία τροφίμων έχει υιοθετήσει σε μεγάλο βαθμό την αναγραφή της θρεπτικής αξίας των τροφίμων και την περιεκτικότητά τους σε συγκεκριμένα συστατικά πάνω στις συσκευασίες τους. Σε αντιστοιχία και οι εταιρείες γρήγορου φαγητού αναγράφουν τις θερμίδες των προϊόντων τους ούτως ώστε ο καταναλωτής να ξέρει αυτό που επιλέγει και τρώει πόσο τον επιβαρύνει», εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο κλινικός διαιτολόγος - διατροφολόγος και πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού ο οποίος πραγματοποιεί προγράμματα διατροφής και υπό την αιγίδα του υπουργείου Υγείας, Χάρης Γεωργακάκης. Ηδη, το υπουργείο Υγείας της Βρετανίας έχει ξεκινήσει καμπάνια κατά της παχυσαρκίας με τη συμμετοχή εταιρειών γρήγορου φαγητού, οι οποίες ενημερώνουν για το τι καταναλώνουν οι πελάτες τους. Μάλιστα, μέχρι το τέλος του χρόνου, αναμένεται να συμμετέχουν σε αυτή την καμπάνια περίπου 5.000 εταιρείες και καταστήματα. Στις συσκευασίες των προϊόντων αλλά και σε ειδικά ενημερωτικά φυλλάδια η εταιρεία γρήγορου φαγητού McDonald's ενημερώνει τους πελάτες της για τη διατροφική αξία των προϊόντων. Σύμφωνα, μάλιστα, με το τμήμα εταιρικής επικοινωνίας, υπάρχουν αναλυτικά διατροφικά στοιχεία στο πίσω μέρος της χάρτινης πετσέτας σε κάθε δίσκο. Ακόμη κι αυτοί που θέλουν να μάθουν πόσες θερμίδες έχει το χάμπουργκερ που θα επιλέξουν χωρίς να μπουν σε κάποιο κατάστημα της αλυσίδας, αρκεί να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της, αφού εκεί θα διαπιστώσουν πως το χάμπουργκερ με τυρί έχει 440 θερμίδες και 2,4 γραμμάρια αλάτι. Η επιλογή του ελαιολάδου αλλά και το λιγότερο αλάτι στα γεύματα είναι από τα πρώτα πράγματα που έκαναν οι αλυσίδες φαγητού. «Και σε αυτήν την περίπτωση μπαίνουμε πιο ουσιαστικά στην αντιμετώπιση του προβλήματος, καθώς βελτιώνουμε την ποιότητα του τροφίμου. Το να χρησιμοποιεί κανείς ελαιόλαδο, το οποίο είναι πλούσιο σε καλά λιπαρά αντί για φοινικέλαιο, που περιέχει κυρίως κορεσμένο λίπος, ή το να μειώνει το αλάτι που περιέχει ένα τρόφιμο ή ακόμη καλύτερα το να μη βάζει καθόλου αλάτι στο φαγητό που πουλάει και να δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να αποφασίσει πόσο αλάτι θα βάλει, αυτό είναι σαφέστατα πιο αποτελεσματικό», εξηγεί ο Χάρης Γεωργακάκης. Σε συνεργασία με διατροφολόγους, η εταιρεία γρήγορου φαγητού Everest ανέλυσε διατροφικά τα βασικά γεύματα. Στα κα
Keywords
Τυχαία Θέματα