Review: Dead Space 3

Make Us Whole

Πληροφορίες

Εταιρία ανάπτυξης: EA

Studio ανάπτυξης: Visceral Games

Διάθεση: CD Media - 2106854220

Είδος: Survival Horror, Action

Κυκλοφορία: 08/02/2013

Το είδαμε σε: PS3

Κυκλοφορεί επίσης: PC Xbox 360

Official SiteΣυζήτηση στο Forum

Δεν είναι μυστικό πως στη γενιά που διανύουμε οι ποιοτικές horror gaming κυκλοφορίες έχουν εκλείψει εκτός λίγων περιπτώσεων. Το

franchise Dead Space αποτελεί μία από αυτές τις περιπτώσεις. Η κυκλοφορία του, survival horror third-person shooter, Dead Space το 2008 αποτέλεσε μια ευχάριστη έκπληξη της ΕΑ σε συνεργασία με την -τότε- EA Redwood Shores και πλέον Visceral Games προς τους υποστηρικτές του είδους αλλά και την βιομηχανία γενικότερα. Απέσπασε πολλά βραβεία για τα στοιχεία και το gameplay του και έτσι Visceral και EA δεν θα μπορούσαν να σταματήσουν εκεί. Δύο χρόνια αργότερα κυκλοφόρησε το sequel της σειράς, Dead Space 2 το οποίο αποδείχτηκε άξιος συνεχιστής του franchise, διατήρησε την ποιότητα αλλά και την εμπειρία που προσφέρει το είδος σε υψηλά επίπεδα και εισήγαγε το Multiplayer.

Εν έτη 2013 έχουμε την άφιξη του Dead Space 3. Από την αρχή της ανακοίνωσης του τίτλου δημιουργήθηκε μία ‘’ίντριγκα’’ γύρω από το όνομά του καθώς οι δημιουργοί του ανακοίνωσαν πως θα εισάγουν Action στοιχεία σε αυτό όπως και την δυνατότητα του
co-op, έτσι ώστε να γίνει προσβάσιμο σε μεγαλύτερη μερίδα του κοινού. Τα πρώτα trailers κυκλοφόρησαν και το αποτέλεσμα δίχασε τους fans. Ανταλλαγές πυρών εναντίων ανθρώπων και action κινήσεις rolling και dodge έδειχναν πως το horror στοιχείο θα φαντάζει παρελθόν. Τα πράγματα όμως δεν είναι πάντα ακριβώς όπως παρουσιάζονται και μένει να δούμε αν η Visceral Games κατάφερε να ‘’παντρέψει’’ Survival Horror και Action ή παρασύρθηκε σαν άλλο Resident Evil.

Take Down The Terror

Τα γεγονότα του Dead Space 3 λαμβάνουν χώρα δύο μήνες μετά από το περιστατικό του Sprawl στο Dead Space 2. Ο μηχανικός Isaac Clarke, πρωταγωνιστής της τριλογίας, θα έρθει για άλλη μία φορά αντιμέτωπος με τα Necromorphs, αλλά τώρα έχει αποκτήσει ακόμη έναν εχθρό. Ο Clarke κατέχει την μεταφυσική ιδιότητα να καταστρέφει ή να δημιουργεί ‘’Markers’’, με το στοιχείο της καταστροφής να υπερισχύει μέσα του. Αυτό τον καταστεί αυτόματα την πιο επικίνδυνη απειλή για τους Unitologists. Οι Unitologists αποτελούν αιρετικό δόγμα που ως λατρεία έχει τα Markers και πιστεύει πως πίσω από αυτά κρύβεται η εξέλιξη της ανθρωπότητας. Στην διάρκεια του παιχνιδιού ο Isaac θα γίνει στόχος των Unitologists, θα ανακαλύψει πως το μυστικό της καταστροφής των Necromorphs βρίσκεται κρυμμένο στον παγωμένο πλανήτη Tau Volantis και θα προσπαθήσει να δώσει μία για πάντα τέλος σε αυτό το θανάσιμο για την ανθρωπότητα και φρικιαστικό είδος. Υπάρχει εναλλαγή στους περιβάλλοντες χώρους του παιχνιδιού καθώς στο ταξίδι του αυτό θα περιπλανηθεί σε κλειστοφοβικά, εγκαταλελειμμένα διαστημόπλοια αλλά και στα εδάφη του Tau Volantis.
Το σενάριο εδώ και η εξέλιξη των γεγονότων δεν μπορούν να χαρακτηριστούν πολύπλοκα. Σε μεγάλο μέρος χρησιμοποιείται η τεχνική της επίκλησης στο συναίσθημα του δέκτη, δηλαδή του παίκτη, για να προκαλέσει το παραδοσιακό ‘’δέσιμο’’ και ταυτισμό με τον πρωταγωνιστή.

Gameplay

Στο ζητούμενο του τίτλου, το οποίο δεν είναι άλλο από το Gameplay, σε σχέση με τους προκατόχους του δεν υπάρχουν μεγάλες διαφορές, έχουν υπάρξει όμως προσθήκες. Ο τρόπος με τον οποίο διαμελίζει ο Isaac Clarke τους εχθρούς πάσης φύσεως συνεχίζει να είναι ‘’ωμός’’ και εθιστικός. Στην περιορισμένη γκάμα κινήσεων του παίκτη οι δημιουργοί πρόσθεσαν την ικανότητα του dodge και του rolling στο πλαίσιο ενσωμάτωσης action στοιχείων. Πλέον, υπάρχει η δυνατότητα να σκύψει πίσω από διάφορα σημεία καλύψεως για να αποφύγει, κυρίως, πυρά από τα όπλα των Unitologists (άλλη μία action προσθήκη οι ανταλλαγές πυρών με ανθρώπινα όντα). Η κάλυψη αυτή πραγματοποιείται εντελώς στοιχειωδώς, χωρίς ο παίκτης να κολλάει πίσω από τα σημεία κάλυψης με το πάτημα κάποιου κουμπιού. Με το rolling έχει την δυνατότητα να κινηθεί σταυρωτά (μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά) για να αποφύγει τις εξ επαφής επιθέσεις τις περισσότερες φορές των Necromorphs. Όπως παρατηρήσαμε, οι νέες αυτές κινήσεις δεν λειτουργούν σωστά και αποτελεσματικά όταν πραγματικά θα τις χρειαστεί ο παίκτης στα υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας και έτσι δεν δίνουν κάποια ουσιαστική βοήθεια. Τα Necromorphs κάνουν την εμφάνισή τους συχνότερα σε σχέση με τις προηγούμενες κυκλοφορίες και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο ρυθμός του παιχνιδιού να γίνεται πολλές φορές γρήγορος δίνοντας μια πιο action αίσθηση. Δεν είναι λίγες όμως οι φορές που η ξαφνική εμφάνιση τους σε -θεωρητικά - γαλήνια σημεία του παιχνιδιού σε συνδυασμό με την ατμόσφαιρα που δημιουργείται θα ταρακουνήσει την ψυχοσύνθεση του παίκτη προσφέροντάς του το horror στοιχείο που αναζητάει. Η εχθρική A.I. αφήνει ανάμεικτες εντυπώσεις. Από την μία αυτή των Necromorphs αποδεικνύεται ιδιαίτερα έξυπνη και επιθετική κι από την άλλη αυτή των Unitologist Soldiers προβλέψιμη και προβληματική. Ευτυχώς, οι αναμετρήσεις με τους ‘’δογματικούς’’ είναι περιορισμένες.Εκτός από την εξόντωση των Necromorphs, ο παίκτης κατά την διάρκεια του παιχνιδιού θα κλιθεί να λύσει απλούς αλλά έξυπνα σχεδιασμένους γρίφους, να συλλέξει διάφορα collectibles όπως logs και artifacts που βοηθούν στην περαιτέρω κατανόηση των γεγονότων της ιστορίας και να ολοκληρώσει τις νεοεισελθέντες optional missions οι οποίες είναι εντελώς προαιρετικές αλλά ενδιαφέρουσες και προσθέτουν ώρες ενασχόλησης στον τίτλο.

Survival Horror vs ActionΜε εξαίρεση τα περιττά και δυσλειτουργικά action στοιχεία, Visceral Games και EA κατάφεραν να προσφέρουν μία αυθεντική και ποιοτική Dead Space εμπειρία στην gaming κοινότητα.

Η ολοκαίνουργια και πιο ενδιαφέρουσα από τις προσθήκες που έγιναν στο franchise είναι αυτή του Crafting. O παίκτης μπορεί πλέον να δημιουργήσει και να αναβαθμίσει το όπλο της αρεσκείας του κομμάτι-κομμάτι από το μηδέν με πάμπολλους πιθανούς συνδυασμούς όπως για παράδειγμα την κατασκευή ενός shotgun-φλογοβόλου αλλά και να φτιάξει μόνος του τα items που χρειάζεται στο inventory του όπως med kits και ammo. Εφόσον τα όπλα είναι αυτοσχέδια, αναπόφευκτα ο τύπος των πυρομαχικών είναι ενιαίος. Αυτή η λειτουργία του crafting πραγματοποιείται στα work benches και αυτό που χρειάζεται είναι weapon parts και resources τα οποία βρίσκονται παντού μέσα στον παιχνίδι ή προμηθεύονται ‘’τεμαχίζοντας’’ εχθρούς. Με την χρήση των resources γίνεται και η αναβάθμιση της στολής του Isaac στα RIG Kiosks.
Για όσους νομίζουν πως με το crafting των items και των action προσθηκών χάνεται η ουσία του Survival Horror να σημειωθεί πως οι action αναμετρήσεις του παιχνιδιού είναι ελάχιστες και στο σύνολό του κρατάει αυτόν τον κλασσικό χαρακτήρα για τον οποίο αγαπήθηκε μέχρι τώρα η σειρά. Τα επίπεδα δυσκολίας ποικίλουν άρα όσο πιο μεγάλο το επίπεδο δυσκολίας, τόσο λιγότερα τα resources που συλλέγονται. Η διάρκεια του campaign χαρακτηρίζεται ικανοποιητική καθώς κυμαίνεται στις 12 με 14 ώρες με 19 Chapters προς ολοκλήρωση και η οποία διάρκεια αυξάνεται αν προστεθούν και οι optional missions. Το replayability του Dead Space 3 έχει μεγάλη αξία διότι μετά την ολοκλήρωση του πρώτου playthrough διαθέσιμα γίνονται 3 ακόμη modes για κάθε γούστο.

Multiplayer Co-op

Μία ακόμη προσθήκη που υπάρχει στο Dead Space 3 είναι εκείνη του Co-op, του `συνεργατικού δηλαδή παιχνιδιού. Είναι διαθέσιμο μόνο online, οπότε δεν επηρεάζει την εμπειρία του Solo Campaign καθώς εκεί ο Isaac πορεύεται μόνος και δεν υπάρχει η βοήθεια που μπορεί να πει κάποιος ότι κάνει το παιχνίδι ευκολότερο, λιγότερο τρομακτικό ή να δημιουργηθεί ο οποιοσδήποτε προβληματισμός για την A.I. του partner.
Στο Multiplayer Co-op λοιπόν συμπαίκτης του Isaac είναι ο John Carver, ο οποίος έχει τη δική του ‘’βεντέτα’’ με τα Necromorphs. Μέσα από το συνεργατικό παιχνίδι διαθέσιμοι γίνονται διάλογοι μεταξύ των δύο πρωταγωνιστών οι οποίοι αποδεικνύονται ενδιαφέρον στην ιστορία. Επίσης, υπάρχουν κάποιες optional missions που είναι αποκλειστικές για co-op και μας αποκαλύπτουν το παρελθόν του Carver. Ο αριθμός των εχθρών αυξάνεται κατά την διάρκεια του συνεργατικού παιχνιδιού για να υπάρχει πρόκληση. Αρκετές φορές μάλιστα ο ένας παίκτης, μέσα από τα ‘’παιχνίδια’’ του μυαλού, βλέπει εχθρούς που ο δεύτερος δεν μπορεί. Μπορούμε να πούμε πως η προσθήκη του Co-op με τον τρόπο που έγινε, χωρίς να επηρεάζει το solo campaign, είναι σωστά υλοποιημένη.

Οπτικοακουστικός τομέας

O υψηλού επιπέδου οπτικοακουστικός τομέας είναι κύριο συστατικό της επιτυχημένης πορείας του franchise μέχρι τώρα. Το Dead Space 3 δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Τα textures του τίτλου τόσο στα κλειστοφοβικά, σκοτεινά δωμάτια όσο και στους πιο ανοικτούς περιβάλλοντες χώρους διατηρούνται συμπαγής. Το anti-aliasing δείχνει ποιοτικότατο ένω τα fps είναι σταθερά ακόμα και στις πιο απαιτητικές σκηνές. Το lip-sync των χαρακτήρων είναι καλοδουλεμένο και γενικά η εικόνα που προσφέρεται στον παίκτη και θεατή είναι υψηλών προδιαγραφών. Το ίδιο ισχύει και για τον ήχο του τίτλου. Τα ηχητικά εφέ συμβάλουν έμπρακτα στην ατμόσφαιρα που δημιουργείται στα επίπεδα με την μεστότητα και την υψηλή ποιότητά τους.

Συμπεράσματα

H Visceral Games, παρά τις σειρήνες που ηχούσαν και δηλητηρίαζαν τους fans της σειράς σχετικά με την αλλαγή του franchise από survival horror σε action, κατάφερε να προσφέρει στην gaming κοινότητα έναν τίτλο ποιοτικό, με ικανοποιητική διάρκεια, replayability και σπουδαίο οπτικοακουστικό τομέα. Πρόσθεσε ευχάριστα στοιχεία στον τίτλο όπως το crafting και το Multiplayer Co-op αλλά και κάποια περιττά όπως είναι οι ‘’action’’ αναμετρήσεις. Στο σύνολό του, πέρα από ένα μικρό μέρος, το Dead Space 3 αποτελεί μία αυθεντική Dead Space εμπειρία.

{youtube}U356b_x0_4U{/youtube}

Κώστας Νικολούζος

Θετικά: Γενικά, προσφέρει μια αυθεντική Dead Space εμπειρία. Το Crafting. Το ευχάριστα σχεδιασμένο Multiplayer Co-op. Ικανοποιητική διάρκεια. Υψηλό replayability. Εξαιρετικός οπτικοακουστικός τομέας.Αρνητικά: Ειδικά τα action στοιχεία θεωρούνται περιττά και δυσλειτουργικά. Story χωρίς ιδιαίτερο βάθος. Όσο έξυπνη είναι η A.I. των Necromorphs τόσο ανόητη είναι εκείνη των Unitologist Soldiers.

Keywords
Τυχαία Θέματα