Review: Ni No Kuni: Wrath of the White Witch

Ο "Μεσσίας" των JRPG!

Game Details

Εταιρία ανάπτυξης: Namco Bandai

Studio ανάπτυξης: Level-5

Διάθεση: Namco Bandai Partner Hellas (210-6018800)

Είδος: JRPG

Κυκλοφορία: 1/02/2013

Το είδαμε σε: PS3

Κυκλοφορεί επίσης: -

Official Site
Συζήτηση στο Forum

Το ότι η τωρινή γενιά κονσολών πονάει στην κατηγορία JRPG

σίγουρα δεν είναι κρυφό μυστικό, αφού οι ελάχιστες κυκλοφορίες σε αυτό το είδος δεν στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων. Αν από την άλλη είστε κάτοχος μόνο μιας από τις τωρινές κονσόλες τότε τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα στην αναζήτηση ενός άξιου Ιαπωνικού παιχνιδιού ρόλων. Όταν το 2009 η Level -5 ανακοίνωσε πως εργάζεται πάνω σε έναν αποκλειστικό "high budget" τίτλο για το PS3 όλοι εναποθέσαμε τις ελπίδες μας σε αυτό το νέο IP που θα ερχόταν σαν "Μεσσίας" για το είδος. Μπορεί στο παρελθόν η Level-5 να μην είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα με την κυκλοφορία των White Knight Chronicles 1 και 2 αλλά ένα λάθος δεν μπορεί να αναιρέσει τα διαμάντια Dark Cloud, Dragon Quest VIII και Rogue Galaxy που μας πρόσφερε στον παρελθόν.

Το 2011 το Ni No Kuni: Wrath of the White Witch κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία (αν και είχε κυκλοφορήσει και το 2010 για το Nintendo DS με το όνομα Ni no Kuni: The Second World) παίρνοντας πολύ καλές βαθμολογίες. Βέβαια η κυκλοφορία για το DS δεν ήρθε ποτέ στην Δυτική αγορά και η έκδοση του PS3 κρεμόταν στην κυριολεξία από μια κλωστή και όλα έμοιαζαν ρευστά. Ευτυχώς η Namco Bandai αποφάσισε πως θα κυκλοφορήσει έναν χρόνο αργότερα και στα μέρη μας και μάλιστα με Αγγλικό Voice acting αντί για Αγγλικούς υπότιτλους όπως είχε συμφωνηθεί αρχικά. Για να δούμε τώρα αν όντως πρόκειται για τον "Μεσσία" των JRPG ή αν η Level-5 θα κάνει και δεύτερο λάθος σε αυτή την γενιά.

Το σενάριο - SPOILER ALERT!!

Το να αναφέρεις το σενάριο από ένα τέτοιο παιχνίδι είναι πραγματικά πολύ δύσκολη υπόθεση γιατί ενδέχεται να αποκαλύψεις σημαντικά στοιχεία και να καταστρέψεις αυτή την πρώτη αίσθηση που θέλει να έχει ο gamer όταν πρόκειται να απολαύσει ένα γνήσιο JRPG. Σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν δύο λύσεις, ή να κάνεις μια απλή τυπική αναφορά σε ορισμένα σημεία ή να τα αναφέρεις τα πάντα με την υπόδειξη "Προσοχή Spoiler" και έτσι ο αναγνώστης θα συνεχίσει με δική του ευθύνη. Διαλέγουμε την δεύτερη λύση γιατί η ιστορία του παιχνιδιού είναι πραγματικά υπέροχη, μαγευτική, παραμυθένια λες και παρακολουθείς κάποιο Anime.

Κεντρικός πρωταγωνιστής του παιχνιδιού είναι ο Oliver, ένα δεκατριάχρονο αγόρι το οποίο ζει στην πόλη Motorville μαζί με την μητέρα του Allie. Ένα βράδυ ο μικρός μας ήρωας το σκάει από το σπίτι για να δοκιμάσει ένα αυτοσχέδιο αμάξι που έκανε ο φίλος του Philip. Δυστυχώς όλα δεν πήγαν έτσι όπως τα σχεδίαζαν και ο μικρός Oliver βρέθηκε, μαζί με το αυτοκίνητο, μέσα στην λίμνη. Εντοματαξυ στο σπίτι η μητέρα του, Allie, ξυπνάει νιώθοντας τον κίνδυνο και τρέχει να σώσει τον μικρό της γιο. Μόλις τον βλέπει μέσα στην λίμνη και χωρίς σκέψη βουτάει και τον βγάζει έξω σώο και αβλαβή. Δυστυχώς το ίδιο δεν συμβαίνει και για την ίδια αφού η καρδιά της την προδίδει και μεταφέρεται στο νοσοκομείο όπου και δυστυχώς αφήνει την τελευταία της πνοή υπό το βλέμμα του γιου της. Ο Oliver είναι απαρηγόρητος, και αποφασίζει να απομονωθεί μέσα στο δωμάτιο καθώς θεωρεί τον εαυτό του υπεύθυνο για τον θάνατο την μητέρας του. Όλα όμως δείχνουν να αλλάζουν όταν πιάνει στα χέρια του το αγαπημένο του λούτρινο παιχνίδι, που του χάρισε η μητέρα του, και με τα δάκρυα του το ζωντανεύει. Ο Drippy, όπως αποκαλείται το "πάνινο παιχνίδι" είναι ένας high lord των ξωτικών από έναν άλλο μαγικό, τον κόσμο του Ni no Kuni. Ο Drippy αποκαλύπτει στον Oliver πως υπάρχει τρόπος να διορθώσει το κακό που του συνέβει και να σώσει την μητέρα του. Το μόνο που έχει να κάνει είναι...να σώσει τον μαγικό κόσμο του Ni No Kuni γιατί αυτός είναι ο "Pure Hearthed One”, ένας μάγος που έχει προφητευθεί πως θα σώσει τον κόσμο από τη σκοτεινή μαγεία του διαβολικού Shadar.
Όπως καταλαβαίνεται έχουμε να κάνουμε με μια απλή, κλασσική ιστορία όπου ένα παιδί θα πρέπει να σώσει τον κόσμο από έναν σατανικό μάγο. Παρ όλη την απλότητά της όμως, καταφέρνει αργά αργά να κερδίσει τον παίκτη και να του προσφέρει μια εμπειρία εφάμιλλη ενός καλού παιδικού παραμυθιού.

Ξεκινώντας το μαγικό ταξίδι

Ξεκινώντας το μαγικό ταξίδι στον κόσμο του Ni no Kuni θα πρέπει να επιλέξουμε σε τι βαθμό δυσκολίας θα το παίξουμε. Τα modes είναι το Easey, όπου προτείνεται για τους gamers που θέλουν να δώσουν προσοχή στην ιστορία μόνο, οπότε οι μάχες θα είναι πιο εύκολες. Το δεύτερο διαθέσιμο mode είναι το Normal, που παρά το όνομα του δεν είναι και τόσο εύκολο, και προτείνεται στους gamers που τους αρέσουν οι μάχες και το Grinding . Οι 2-3 πρώτες ώρες του παιχνιδιού λειτουργούς σας tutorial για να σας μάθει τον χειρισμό και το πως λειτουργούν ορισμένα στοιχεία μέσα στο παιχνίδι. Βέβαια μέχρι την μέση του παιχνιδιού θα συνεχίσετε μα μαθαίνεται νέα πράγματα όπως το πως να αιχμαλωτίζετε Fammilias, την εκπαίδευση τους, την μεταμόρφωση τους κτλ.

Ο κόσμος του παιχνιδιού

Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι πραγματικά μαγευτικός και πανέμορφος. Θα ταξιδέψετε σε τροπικά δάση, νησιά, ερήμους βουνά, πόλεις κτλ που θα σας μαγέψουν στην κυριολεξία με τον όμορφο και λεπτομερή σχεδιασμό τους. Σχεδόν όλη η δράση του παιχνιδιού διαδραματίζεται στον μαγικό κόσμο του Ni no Kuni, αλλά θα υπάρξουν και στιγμές που θα πρέπει να επιστρέψετε στην Γη για κάποιο Quest εκτελώντας ένα Spell από το μαγικό βιβλίο (το magic companion) που θα πάρετε στην αρχή του παιχνιδιού. Το βιβλίο αυτό περιέχει πληροφορίες για τις περιοχές, πιο αναλυτικούς χάρτες, στοιχεία για τα familiars, alchemy recipies, ιστορικά στοιχεία και θρύλους και δεκάδες άλλα καλούδια. Τέλος, όπως αναφέραμε και πιο πριν, περιέχει και τα Spells τα οποία θα σας βοηθήσουν σε πολλά σημεία του παιχνιδιού αφού παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο gameplay του. Βέβαια υπάρχει μια σημαντική παράλειψη στο παιχνίδι και έχει να κάνει με την απουσία του περιφερειακού PS Move, αφού τα Spells ταιριάζουν στην εμπειρία που προσφέρει το "μαγικό ραβδάκι" από την Sony.

Βέβαια υπάρχει μια σημαντική παράλειψη στο παιχνίδι και έχει να κάνει με την απουσία του περιφερειακού PS Move, αφού τα Spells ταιριάζουν στην εμπειρία που προσφέρει το "μαγικό ραβδάκι" από την Sony.

Στο ταξίδι σας θα συναντήσετε διάφορους χαρακτήρες οι οποίοι έχουν χάσει κάποια αρετή (spirit hearts) από την καρδιά τους όπως το κουράγιο, την καλοσύνη, την εμπιστοσύνη κτλ και θα πρέπει να εντοπίσετε κάποιον άλλο χαρακτήρα μέσα στο παιχνίδι ο οποίος να έχει παραπανίσια την αρετή που θέλετε και με την βοήθεια του Spell "Take Heart" να του την αποσπάσετε και να την δώσετε στον χαρακτήρα που σας ενδιαφέρει με το Spell "Give Heart". Μπορεί να ακούγεται πολύπλοκο αλλά είναι πάρα πολύ απλό να εντοπίσετε τους χαρακτήρες με την παραπανίσια αρετή χάρη σε ένα μαγικό δοχείο, το οποίο κρέμεται στον λαιμό σας σαν μενταγιόν και λάμπει κάθε φορά που εντοπίζει τον εν λόγο χαρακτήρα. Επίσης το μαγικό αυτό δοχείο αποθηκεύει και τις αρετές που αποσπάτε μέχρι να τις δώσετε κάπου αλλού. Συνήθως η όλη αυτή διαδικασία είναι μέρος ενός "Errand". Τι είναι τα errands όμως;

Στο Ni no Kuni, όπως και σε όλα τα RPG's,εκτός από το Main quest θα συναντήσετε και αρκετά Side quests τα οποία ονομάζονται errands. Οι αποστολές ποικίλουν και λίγες ξεχωρίζουν γιατί αρκετές γίνονται πολύ επαναλαμβανόμενες. Οι συνήθεις είναι να αποκαταστήσετε κάποια χαμένη αρετή από την καρδιά ενός χαρακτήρα, να σκοτώσετε έναν συγκεκριμένο αριθμό τεράτων κτλ.
Δεύτερη και τελευταία κατηγορία side quest είναι τα Boundies, τα οποία είναι σίγουρα πιο ενδιαφέρον από τα errands. Στα Boundies καλούμαστε να εντοπίσουμε και να εξολοθρεύσουμε διάφορα πολύ δυνατά τέρατα τα οποία είναι σπαρμένα στον τεράστιο χάρτη του παιχνιδιού. Δυστυχώς ή ευτυχώς θα πρέπει να τα επαναλάβετε και τα δύο ήδη side quest αρκετές φορές γιατί πρώτον σας βοηθάνε να ανεβείτε Level, δεύτερον σας δίνουν χρήματα και τρίτον σας επιβραβεύουν με διάφορα stamps (αυτοκόλλητα), τα οποία κολλάτε σε merit cards. Αν γεμίσετε αρκετές merit cards, τότε μπορείτε να ξεκλειδώσετε διάφορα questing abilities, όπως ταχύτερο περπάτημα στο χάρτη, περισσότερα drops/ experience κλπ., στοιχεία που θα σας φανούν από λίγο έως πάρα πολύ χρήσιμα για την εξέλιξη του παιχνιδιού.

Οι μάχες

Το πιο σημαντικό στοιχείο του παιχνιδιού είναι οι μάχες. Τα τέρατα δεν τα συναντάτε τυχαία απλά περπατώντας πάνω σε κάποιο έδαφος ή χόρτα αλλά τα βλέπετε ζωντανά στον χάρτη. Μόλις αντιληφθούν την παρουσία σας θα ορμήξουν και τότε η μάχη ξεκινά. Μέσα στην αρένα την μάχης τώρα έχετε δύο επιλογές. Η πρώτη είναι να αντιμετωπίσετε τα τέρατα ως Oliver και η δεύτερη να χρησιμοποιήσετε κάποιο Familiar. Τα Familiars είναι τα παραπάνω τέρατα τα οποία μπορείτε να τα αιχμαλωτίσετε, να τα εκπαιδεύσετε και τέλος να τα μεταμορφώσετε, με την βοήθεια διάφορων αντικειμένων, ώστε να τα χρησιμοποιήσετε στην μάχη. Κάθε Familiar χρησιμοποιεί τα ίδια HP και MP με τον Oliver και ο λόγος, ζούνε μέσα στην καρδιά σας οπότε θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί γιατί αν πεθάνει μέσα στην μάχη τότε παθαίνεται και εσείς. Στην ομάδα σας μπορείτε να έχετε μέχρι 3 Familiars όπως και οι σύντροφοι σας. Τα υπόλοιπα αποθηκεύονται σε ένα παράξενο, μαγικό σύστημα αποθήκευσης, το οποίο διαχειρίζεται ένα μαύρο Familiar και μπορείτε να το βρείτε δίπλα από κάθε Save point.Το κάθε
Μέσα στην μάχη λοιπόν, είτε σαν Oliver είτε σαν Familiar, μπορείτε να πλοηγηθείτε ελεύθερα μέσα στην αρένα και ετοιμάσετε την στρατηγική σας. Μπορείτε να επιτεθείτε με melee επιθέσεις ή να "Castαερετε" Spells. Ο αντίπαλος, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, θα πετάει διάφορα orbs (Green για Life και Blue για Mana) τα οποία αναπληρώνουν είτε τα HP σας είτε τα MP. Επίσης, ορισμένες φορές εμφανίζεται και ένα χρυσό Orb το οποίο σας αναπληρώνει πλήρως το Life σας και σας επιτρέπει να εξαπολύσετε μια πολύ δυνατή επίθεση στον εχθρό σας.

Ένα Anime με εσάς πρωταγωνιστή - Οπτικοακουστικός τομέας

Ο οπτικός τομέας αποτελεί ένα από τα δυνατά στοιχεία του παιχνιδιού. Υπέροχα γραφικά, εξαιρετικός cel shaded σχεδιασμός, πανέμορφοι και φωτεινοί χρωματισμοί και τέλος η εναλλαγή ορισμένων Cuτscenes σε anime δικαιολογούν πλήρως τα υψηλό budget της παραγωγής. Ο τίτλος φοράει την Havoc Engine και καταφέρνει να αποδώσει άκρως ρεαλιστικά τα physics. Τέλος το animation κινείται και αυτό σε υψηλά επίπεδα με τους χαρακτήρες να συμπεριφέρονται διαφορετικά ανάλογα με το περιβάλλον που βρίσκετε (πχ σε κάποιο μέρος με φωτιά, όπως το Smokey Mountain οι χαρακτήρες ζεσταίνονται), τις πόλεις να δείχνουν ολοζώντανες και όλα να φαίνονται τόσα παραμυθένια.

Ο ήχος και η μουσική του παιχνιδιού τώρα κυμαίνονται σε ακόμα πιο υψηλά επίπεδα και πραγματικά δεν υπάρχουν λέξεις για να σας μεταφέρουμε αυτό που ακούσαμε. Τα περισσότερα κομμάτια του τίτλου έχουν εκτελεστεί από την φιλαρμονική ορχήστρα του Τόκιο και αποτελούν συνθέσεις του δημοφιλούς Ιάπωνα μουσικού, Joe Hisaishi, o οποίος έχει εργαστεί αρκετές φορές στο παρελθόν με το Studio Ghibli.

Ο "Μεσσίας" των JRPG είναι εδώ. Μετανοείτε! - Συμπεράσματα

Κοιτώντας το πρόγραμμα κυκλοφοριών του 2013 δεν βλέπουμε κάποιον τίτλο που να μπορεί, όχι να ξεπεράσει αλλά να συγκριθεί μαζί του. Ήρθε την κατάλληλη εποχή όπου υπάρχει μια σχετική ξηρασία στο είδος και επάξια παίρνει τον τίτλο του "Μεσσία" για την κατηγορία. Προσφέρει δυνατό και όμορφο σενάριο, μεγάλη διάρκεια (50 ώρες μόνο το main quest και 70 κάνοντας τα πάντα), προσφέρει γνήσια JRPG εμπειρία χωρία να "δυτικοποιεί" τίποτα και τέλος σέβεται τους hardcore οπαδούς, κρύβοντας δεκάδες ώρες extra υλικό για να τους κρατήσει εθισμένους για πάρα πολύ καιρό. Αν είστε Fan του συγκεκριμένου είδους πρέπει να το πάρετε το συντομότερο δυνατό.

{youtube}5aAs-vZ4rZE{/youtube}

Άκης Μαύρος

Θετικά:Υπέροχος τεχνικός τομέαςΜουσική που σε μαγεύειΠαραμυθένιο σενάριοΜεγάλη διάρκειαΓνήσιο JRPGΑρνητικά:Επαναλαμβανόμενα Side QuestsΠου είναι το PS Move, οεο;

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπία της Namco Bandai στην Ελλάδα, Namco Bandai Partner Hellas, για τις ανάγκες του Review.
Keywords
white, witch, white, witch, ps move, jrpg, game, namco, hellas, budget, ps3, knight, cloud, dragon, quest, viii, galaxy, ιαπωνια, nintendo, world, voice, λύση, anime, γιου, νέα, δραση, magic, sony, heart, συγκεκριμένο, green, life, blue, orb, engine, animation, studio, extra, fan, οεο, ελλαδα, φωτια, τελη κυκλοφοριας 2013, τελος του κοσμου, τελη κυκλοφοριας 2016, δυνατα, jrpg, αυτοκινητο, ηχος, μητερα, μουσικη, νησια, προγραμμα, υψος, χαρτες, ps3, quest, sony, αγορα, απλα, αρετη, βαθμολογιες, βιβλιο, βλεμμα, βοηθεια, βουνα, βραδυ, βρειτε, γινονται, γιου, γνησιο, δακρυα, δευτερο, δυστυχως, δικη, δυτικη, εδαφος, ευκολο, υπαρχει, εκπαιδευση, εξελιξη, εποχη, ευθυνη, ιδια, ιδιο, ειδος, υποθεση, λαθος, λύση, λογο, μαυρο, μαγεια, μυστικο, μικρο, μπορειτε, ομαδα, παντα, ονομα, παιδι, περιβαλλον, πνοη, ποναει, ρολο, σεναριο, σιγουρα, συγκεκριμένο, σπιτι, τι ειναι, τοκιο, τιτλος, φαινονται, φορα, χρονικα, ωρες, αγορι, anime, animation, budget, blue, cloud, dragon, δωματιο, extra, engine, fan, galaxy, hellas, ηρωας, ιδιαιτερα, knight, κλωστη, καρδια, λεξεις, life, magic, namco, nintendo, νοσοκομειο, orb, ορχηστρα, παιχνιδι, πληροφοριες, ps move, studio, ταξιδι, υλικο, υπεροχη, viii, χερια, voice
Τυχαία Θέματα