Star Wars – Jedi: Fallen Order Review

Star Wars fans… ίσως η δυσκολότερη και πιο απαιτητική fanbase σε ολόκληρο το γαλαξία. Οι φανατικοί φίλοι του σύμπαντος που έπλασε ο George Lucas στα 70s μπορούν να ανυψώσουν μέχρι την Cloud City οποιοδήποτε πνευματικό προϊόν (ταινία, video game, comic και προσφάτως σειρά) καταφέρει να ικανοποιήσει τα θέλω τους, αλλά και να ρίξουν

στην άβυσσο (όπως ο Darth Vader τον Emperor Palpatine στο τέλος του Return of the Jedi), οτιδήποτε αποτυγχάνει να πιάσει τα υψηλά ποιοτικά στάνταρ τους. Μπορεί να τους αποκαλούν δικαίως δύστροπους, περίεργους, εκλεκτικούς και πολλές φορές εκκεντρικούς και «τοξικούς», όμως η fanbase του Star Wars είναι εκείνη που μπορεί να κινήσει βουνά ολόκληρα (χωρίς μάλιστα καν να χρησιμοποιήσει τη Δύναμη), σημειώνοντας λάθη, παραλείψεις και αστοχίες από τον εκάστοτε δημιουργό. Ειδικότερα, στο χώρο του gaming πλέον όλοι γνωρίζουμε ότι το όνομα Star Wars δεν φτάνει από μόνο του για να οδηγήσει έναν τίτλο στην αποδοχή, καθώς απαιτείται ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια από τους developers, έτσι ώστε να μπορέσει να «πείσουν» και να γίνει το SW game τους αποδεκτόςαπό το σύνολο της community. Για αυτό και η EA γνωρίζει πλέον πολύ καλά (ειδικότερα και ύστερα από τα δύο Battlefront), ότι ο δρόμος για την καταξίωση ενός Star Wars game είναι πιο δύσκολος και από την εκπαίδευση ενός… Jedi. Με τη φετινή χρονιά να είναι πολύ σημαντική για όλους τους λάτρεις του Star Wars, καθώς ολοκληρώνεται η Skywalker Saga με το Episode IX, η EA αποφάσισε να παραδώσει τη σκυτάλη της ανάπτυξης ενός SW game στην Respawn Entertainment, μια εταιρεία ανάπτυξης που έχει συνδεθεί με τα πετυχημένα Titanfall. Είναι όμως το Jedi: Fallen Order, το Star Wars game: «that we all are looking for»;

Order 66: The Aftermath…

Τα γεγονότα του Jedi: Fallen Order διαδραματίζονται κατά τη διάρκεια της ομολογουμένως πιο σκοτεινής περιόδου στο κινηματογραφικό σύμπαν του Star Wars, μεταξύ του Revenge of the Sith και του A New Hope. Με τη Republic να αποτελεί πλέον παρελθόν και τους Jedi να έχουν αφανιστεί από τις δυνάμεις της Αυτοκρατορίας, ο Emperor Palpatine και ο Darth Vader μοιάζουν ασταμάτητοι. Ωστόσο, η «δουλειά» τους δεν έχει ακόμη τελειώσει, καθώς οι λιγοστοί Jedi που έχουν επιβιώσει, εξακολουθούν να αποτελούν μια σοβαρή απειλή για την Αυτοκρατορία.

Οι gamers αναλαμβάνουν το ρόλο του Cal Kestis, ενός νεαρού Jedi που καταφέρνει να επιζήσει ύστερα από την Order 66 του Emperor Palpatine, δηλαδή την εντολή εξόντωσης των Jedi, όπου ο στρατός των κλώνων στο τέλος του Clone Wars πρόδωσε και εξόντωσε τους διοικητές του. O Cal αναγκάζεται να οικιοποιηθεί μια ψεύτικη ταυτότητα, σε μια προσπάθεια για να μη γίνει αντιληπτός από τους dark side users που επιχειρούν να ξεριζώσουν και τα τελευταία απομεινάρια του Τάγματος των Jedi. Δουλεύοντας τα τελευταία χρόνια σε ένα εργοστάσιο, το οποίο κάνει scrap στα πολεμικά σκάφη της Republic, χωρίς να δίνει δικαιώματα, ο Cal το έχει πάρει πλέον απόφαση ότι αυτή θα είναι η ζωή του. Ωστόσο, όταν σε ένα τυχαίο περιστατικό χρησιμοποιεί τη Δύναμη για να σώσει έναν φίλο και συνάδελφό του, τότε γίνεται αντιληπτός από ένα Imperial Droid… Μέσα σε λίγες ώρες ένας μίνι-στρατός από Stormtroopers που καθοδηγούνται από τους Inquisitors του Palpatine βρίσκονται στο κατόπι του, με σκοπό να τον εξοντώσουν…

Μόνος και αβοήθητος μοιάζει ανυπεράσπιστος και έτοιμος να αποδεχθεί το τέλος του, όταν ένα διαστημικό σκάφος εμφανίζεται από το πουθενά και τον σώνει από βέβαιο θάνατο. Το εν λόγω σκάφος ανήκει στην Cere Junda μια πρώην Jedi, η οποία όμως έχει αποκοπεί από τη Δύναμη και αναζητάει έναν Jedi για να την βοηθήσει στην πιο δύσκολη τελευταία αποστολή της: Να ανακαλύψει δεκάδες παιδιά που είναι Force-Sensitives και με τα οποία το Τάγμα των Ιπποτών Jedi θα μπορέσει να αναγεννηθεί από τις στάχτες του… Ο Cal, μαζί με την Cere, τον πιλότο Greez και το πιστό ρομποτάκι του BD-1 (για το οποίο έχουμε να πούμε πολλά παρακάτω) ξεκινούν ένα ηρωικό και ριψοκίνδυνο ταξίδι, το οποίο θα καθορίσει το μέλλον ολόκληρου του γαλαξία…

Αν και το κεντρικό theme του σεναρίου σίγουρα δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας, κάτι που θα το καταλάβουν οι fans του Star Wars (ως γνωστόν το θέμα των Force Sensitive «παίζει» πολύ στη Disney-εποχή του SW), παρόλα αυτά οι σεναριογράφοι έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στο να μεταδώσουν αυτούσιο το feeling της εποχής που ακολούθησε μετά την μεγάλη εκκαθάριση των Jedi. Οι δημιουργοί της Respawn πήραν ορισμένα από τα καλύτερα κομμάτια τόσο του κινηματογραφικού σύμπαντος του George Lucas, όσο και από το ανεξάντλητο non-canon expanded universe και συνέθεσαν ένα story που είναι αντάξιο του ονόματος του Star Wars. Αναμφίβολα, το story του Fallen Order είναι ένα άκρως γοητευτικό ταξίδι στο άγνωστο και στην περιπέτεια, στο οποίο φυσικά συνυπάρχουν όλα εκείνα τα στοιχεία που μας έχουν κάνει να αγαπήσουμε τον κόσμο του Star Wars. Πραγματοποιώντας το (πάντοτε) απαραίτητο fan service, το Fallen Order θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως μια εξαιρετική ευκαιρία για να εντρυφήσουμε ακόμη περισσότερο στο πλούσιο lore της Δύναμης, βαδίζοντας σε νέα μονοπάτια γνώσης για τον μύθο του Star Wars.

Επιπλέον, η ύπαρξη ενός υπερπολύτιμου ρομποτικού sidekick, του BD-1, ο οποίος θυμίζει τον Wall-E και η ξεχωριστή σχέση που αναπτύσσει με τον κεντρικό ήρωα Cal, αποτελεί ένα ακόμη δείγμα εξαιρετικής γραφής που ιντριγκάρει και συναρπάζει, προκαλώντας το ξεχωριστό δέσιμο του παίκτη με τους δύο πρωταγωνιστές. Μάλιστα, ο BD-1 είναι τόσο «cute» που εάν δεν υπήρχε ο Baby Yoda του Mandalorian, τώρα ίσως όλα τα memes στο Internet να αφορούσαν εκείνον… αλλά όπως και να το κάνουμε τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με έναν Baby Yoda!

Force «Hybrid»!  

Αφήνοντας το story και τους χαρακτήρες και εστιάζοντας στο gameplay, το Fallen Order θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως ένα εξαιρετικό υβρίδιο πολλών διαφορετικών τίτλων, το οποίο έχει δανειστεί αρκετά από τα βασικά στοιχεία τους. Από τη στιγμή που η παρθενογένεση για το gaming μάλλον σταμάτησε κάπου στα 00s, αυτό δεν είναι κάτι το μεμπτό, εφόσον το αποτέλεσμα επιβεβαιώνει την AAA καταγωγή του Fallen Order. Αποτελώντας ένα 3rd person action – adventure με έντονο το στοιχείο του Combat και του Platform, το νέο game της Respawn φαίνεται να έχει δεχθεί μπόλικες επιρροές από το Tomb Raider reboot και από το Prince of Persia: Sands of Time (ω ναι, έχει μπόλικο «Wall Walking»), αλλά και από το Uncharted σε ότι έχει να κάνει με το κομμάτι που αφορά στην εξερεύνηση. Σε γενικές γραμμές, θα περιπλανηθείτε αρκετά  σε περιοχές που φέρουν πολλά από τα στοιχεία της κληρονομίας των Jedi και των Sith, πραγματοποιώντας εντυπωσιακά άλματα, ξεκλειδώνοντας «όχι και τόσο δύσκολα» puzzles και κάνοντας ακροβατικές κινήσεις που είναι ριψοκίνδυνες σε levels που ξεχωρίζουν για το υψηλό επίπεδο της ποικιλομορφίας τους.

Ο BD-1 που όπως προαναφέραμε είναι ο sidekick του Cal παίζει ξεχωριστό ρόλο στην εξέλιξη του gameplay. Για παράδειγμα, ο ρομποτικός βοηθός προμηθεύει με stims των Cal, τα οποία αναζωογονούν το health του κεντρικού ήρωα, ενώ παράλληλα προσφέρει μια σειρά από εξαιρετικά χρήσιμες «υπηρεσίες», καθώς μπορεί να βοηθήσει τον κεντρικό ήρωα να φτάσει σε απόκρημνες περιοχές, να ξεκλειδώσει πόρτες, να κάνει hacking σε ρομποτικούς αντιπάλους, να προβάλλει τον χάρτη κάθε περιοχής και να σας κάνει υποδείξεις για τα σημεία, στα οποία θα πρέπει να συνεχίσετε. H σχέση του νεαρού Jedi που ελέγχετε, με τον BD-1 είναι αν μη τι άλλο από τα πιο δυνατά (και σούπερ «cute») στοιχεία του παιχνιδιού, ενώ το concept των upgrades και για τους δύο χαρακτήρες με νέα skills και δυνάμεις αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες σας. Φυσικά, κάθε πλανήτης που θα επισκέπτεστε προσφέρει μια σειρά από bonus items που αφορούν στην κοσμητική αναβάθμιση του Cal και του lightsaber του (το οποίο μπορεί να γίνει και το double-blade όπως του Darth Maul), ενώ όπως σε κάθε Star Wars game που σέβεται τον εαυτό του, τα διάφορα easter eggs που θα ανακαλύπτετε  είναι βέβαιο ότι θα κινητοποιήσουν άμεσα τις ευαίσθητες «geek» χορδές σας εάν ανήκετε στο τεράστιο fandom του Star Wars. Φυσικά, όσο θα προχωράτε στο παιχνίδι, ο ήρωας σας θα αποκτάει πρόσβαση σε νέες Jedi Δυνάμεις, τις οποίες θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει.

Εκεί που τα πράγματα γίνονται κάπως πιο… «ιδιαίτερα» είναι στον τομέα του combat, καθώς οι developers του Fallen Order αποφάσισαν να βαδίσουν σε έναν διαφορετικό δρόμο από ότι ενδεχομένως να περίμεναν (και να ήλπιζαν) οι περισσότεροι fans. Εάν περιμένετε για ένα game που τα lightsaber duels του ακολουθούν ένα πιο «arcade» μοντέλο παρόμοιο με το Force Unleashed και το (αρκετά παλαιότερο) Jedi Academy, στα οποία είχαμε μία overdose από Force powers και φρενήρη χρήση των lightsabers, από τις πρώτες στιγμές του παιχνιδιού σίγουρα θα αλλάξετε άποψη. Το Jedi: Fallen Order ακολουθεί το (μάλλον πιο δύσβατο) μονοπάτι των Dark Souls και Sekiro: Shadows Twice, με το combat να είναι μια περισσότερο «εγκεφαλική υπόθεση», παρά μία φάση του στυλ: «κάνω ignite το lightsaber μου και όποιον πάρει ο… χάρος».

Αυτό σημαίνει ότι στην εξίσωση του combat μπαίνουν στοιχεία όπως το parry, οι τεχνικές αποφυγής, το blocking των αντίπαλων επιθέσεων, τα counter-attacks και φυσικά το σωστό timing, το οποίο είναι πολύ σημαντικό για να μπορέσετε να πετύχετε το πιο δυνατό χτύπημα στους αντιπάλους σας. Και επειδή σίγουρα σε αυτό το σημείο θα αναρωτιέστε τι περιλαμβάνει το μενού των εχθρών, εδώ ουσιαστικά χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες, καθώς έχουμε τα πλάσματα που κατοικούν σε κάθε πλανήτη (και είναι πολλές φορές επικίνδυνα, ειδικότερα εάν συνοδεύονται και από ορισμένα mini-bosses), τους μάλλον generic (ως είθισται) στρατιώτες της Αυτοκρατορίας και φυσικά τα διάφορα bosses (που εκεί όπως αντιλαμβάνεστε θα «πονέσετε»… πολύ και θα πρέπει να προσπαθήσετε ξανά και ξανά). Αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι απουσιάζει ένα πέμπτο πιο «βατό» επίπεδο δυσκολίας, καθώς το Story Mode είναι πανεύκολο, ενώ το αμέσως επόμενο difficulty mode (Jedi Knight) αρκετά πιο ζόρικο (ίσως εκεί να χρειαζόταν κάτι στο ενδιάμεσο).

Αναμφίβολα, το Combat στο Jedi: Fallen Order είναι σίγουρα μια «κατηγορία» από μόνο του και φλερτάρει σε πολλές περιπτώσεις ανάμεσα στο δύσκολο, στο rewarding και στο «εκνευριστικό», καθώς απαιτεί υπομονή, επιμονή, προσήλωση, αυστηρή συγκέντρωση και αρκετό training (ιδιαίτερα εάν θέλετε να παίξετε στα υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας). Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι λειτουργικό και ισορροπημένο (κάθε άλλο μάλιστα), απλώς ενδεχομένως να μην είναι για όλους, καθώς όπως άλλωστε συμβαίνει και σε όλα τα Dark Souls-based games, θα πρέπει να είστε διατεθειμένοι να ασχοληθείτε και να «επενδύσετε» σημαντικό χρόνο στο κομμάτι του combat (και πιστέψτε μας θα είναι πάρα πολλές οι φορές που θα αισθάνεστε «underpowered»).

Ολοκληρώνοντας, η ισχυρή επιρροή και τα «δάνεια» από τα Dark Souls games φαίνονται και σε ένα ακόμη στοιχείο του gameplay, καθώς o ήρωας Cal σε πολλά σημεία του κάθε πλανήτη θα βρει ειδικές meditation areas. Αυτές οι «περιοχές» λειτουργούν ως save points και παράλληλα δίνουν τη δυνατότητα στον ήρωα να ξεκουραστεί αναπληρώνοντας το health του, αλλά και να ρυθμίσει τα διάφορα skill points του, ορίζοντας ουσιαστικά τα abilities, στα οποία θα βασιστείτε. To ενδιαφέρον χαρακτηριστικό εδώ είναι ότι κάθε φορά που αποφασίζετε να κάνετε ένα break, όλοι οι εχθροί κάνουν respawn στο επίπεδο, εκτός (ευτυχώς) από τα μεγάλα bosses.

The Rise of Cal Cestis…      

Όσον αφορά τον τεχνικό τομέα, το Fallen Order σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να σας απογοητεύσει. Τα visuals δικαιολογούν τον τίτλο μιας big budget AAA παραγωγής και όπως μπορείτε να φανταστείτε τα production values του είναι απίστευτα υψηλά, όπως αρμόζουν σε ένα game που έχει τον χαρακτήρα του «blockbuster». H Unreal Engine 4 που έχει χρησιμοποιηθεί (επιλέχθηκε έναντι της Frostbite) καταφέρνει να αναπαραστήσει στην εντέλεια την ξεχωριστή ατμόσφαιρα και την τεράστια ποικιλία του σύμπαντος του Star Wars. Ειδικότερα, εάν ανήκετε στους fans το παιχνίδι θα σας ανταμείψει και με το παραπάνω, καθώς θα ταξιδέψετε σε μαγευτικούς εξωγήινους κόσμους, θα γνωρίσετε αρχαίες κατασκευές που μετρούν εκατομμύρια χρόνια, αλλά και δεκάδες διαφορετικά alien species. Οι δε κινήσεις και το animation είναι πραγματικά top, ενώ η διάθεση για έμφαση στη λεπτομέρεια είναι διάχυτη από τις διαφορετικές versions του lightsaber που μπορείτε να δημιουργήσετε μέχρι τα ρούχα που φοράει ο ήρωας Cal, με μοναδική ένσταση ότι ίσως κάποιοι κόσμοι φαίνονται κάπως «άδειοι». Επιπλέον, δεν θα μπορούσαμε να μην εκθειάσουμε και την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στον τομέα των voice-overs και της ηχητικής επένδυσης. Αν και ο τεχνικός τομέας είναι άψογος στο μεγαλύτερο κομμάτι του, παρόλα αυτά υπάρχουν ορισμένες αστοχίες, όπως για παράδειγμα είναι τα συχνά performance drops (όταν αρχίζουν τα πράγματα και ζορίζουν από εχθρούς), τα ενοχλητικά Pop-ins και ένας μεγάλος αριθμός από clipping και glitches που κάπως χαλούν τη συνολική εικόνα του παιχνιδιού στον τεχνικό τομέα. Κρίνοντας, με βάση τα παραπάνω είναι κάτι παραπάνω από εμφανές ότι το Fallen Order θα ήταν πολύ καλύτερο και πιο άρτιο τεχνικά, εάν οι δημιουργοί του είχαν στη διάθεση τους 2 με 3 μήνες παραπάνω για το development, έτσι ώστε να κάνουν το απαραίτητο «polish» και να διορθώσουν τα προαναφερθέντα προβλήματα.

Κλείνοντας το review μας πάνω στο Jedi: Fallen Orderd το πρόσημο στο τέλος σίγουρα βγαίνει θετικό. H Respawn κατάφερε να δανειστεί στοιχεία από μια σειρά από τίτλους, να τα αναμείξει και να τα συνδυάσει με τρόπο αριστοτεχνικό και στο τέλος να παραδώσει στη gaming community και στους fans, ένα Star Wars game αντάξιο των προσδοκιών τους. Χωρίς αμφιβολία, η πρώτη απόπειρα της Respawn σε ένα είδος που διαφοροποιείται από τα shooters (με τα οποία είχε συνδεθεί στο παρελθόν) μπορεί να χαρακτηριστεί ως θετική και δείχνει ότι σίγουρα έχει πολλά ακόμη να προσφέρει στην gaming σκηνή. Αναμφίβολα, το Fallen Order μπορεί να μην είναι το «game της χρονιάς», ωστόσο το μόνο βέβαιο είναι ότι θα «μιλήσει» στις καρδιές των Star Wars fans και όλων των gamers που αναζητούν έναν τίτλο που θα τους ταξιδέψει και θα γεμίσει ευχάριστα τις ώρες τους (φτάνει βέβαια να διαθέτουν την υπομονή στο combat που περιγράψαμε παραπάνω)… Προσωπικά, βέβαια ακόμη στενοχωριέμαι λίγο για τον BD-1 που ο Baby Yoda του έκλεψε τη δόξα, αλλά τουλάχιστον είμαι αρκετά happy που τόσο το Jedi: Fallen Order όσο και το The Mandalorian αποτελούν (επιτέλους) βήματα προς την σωστή κατεύθυνση (ελπίζοντας ότι το ίδιο θα είναι και το Rise of Skywalker).

Ανάπτυξη: Respawn Entertainment Έκδοση: Electronic Arts Διάθεση: Bandai Namco Hellas

The post Star Wars – Jedi: Fallen Order Review appeared first on gameslife!.

Keywords
star, jedi, fallen, order, star, fallen, jedi, order, darth vader, εν λόγω, tomb raider, unreal engine, lucas, cloud, city, video, game, vader, emperor, community, saga, εταιρεία, hope, republic, στρατος, imperial, universe, fan, νέα, baby, yoda, hybrid, υβρίδιο, aaa, adventure, reboot, time, uncharted, health, hacking, προβάλλει, bonus, easter, geek, unleashed, στυλ, σημαίνει, knight, games, επιρροή, big, budget, unreal, engine, alien, animation, top, performance, happy, electronic, namco, κινηση στους δρομους, Καλή Χρονιά, hellas power, τελος του κοσμου, η ζωη, ξανα, δυνατα, υβρίδιο, το θεμα, δουλεια, θεμα, ρουχα, aaa, games, game, time, απιστευτα, ατμοσφαιρα, αψογος, βγαινει, βουνα, γεγονοτα, γινει, γινεται, γινονται, δυναμη, δυνατοτητα, δειχνει, δοξα, δρομος, δειγμα, ευκαιρια, εκκαθαριση, εκπαιδευση, εν λόγω, ενσταση, εξελιξη, επιρροή, εποχη, εταιρεία, εχθροι, ζωη, ιδιο, ειδος, υπομονη, θετικο, θυμιζει, εικονα, κατασκευες, λαθη, μεμπτο, μηνες, μινι, μπορειτε, προβάλλει, ονομα, ουσιαστικα, παιδια, πορτες, προβληματα, πρωταγωνιστες, ρολο, σιγουρα, σειρα, συγκεντρωση, σκαφη, στυλ, συμπαν, σουπερ, ταγμα, ταυτοτητα, φαινονται, φυσικα, φτανει, φορα, ωρες, αγνωστο, alien, ανηκει, animation, baby, budget, health, βηματα, blade, bonus, big, canon, counter, city, cloud, community, double, δαφνες, darth vader, δικαιωματα, disney, adventure, easter, engine, εμφαση, emperor, republic, fan, φιλοι, hacking, happy, hope, ηρωας, imperial, κομματι, καρδιες, lucas, mini, μοιαζει, namco, παιχνιδι, pop, reboot, saga, σημαίνει, σκηνη, σωστο, ταξιδι, tomb raider, top, uncharted, unleashed, unreal engine, unreal, universe, vader, βοηθος, yoda, voice, electronic, performance
Τυχαία Θέματα