Remember Me

Μην παίζετε με τη μνήμη της. Είναι επικίνδυνο παιχνίδι!


Στην περυσινή Gamescom, η Capcom παρουσίασε έναν τίτλο ο οποίος έδειχνε αρκετά διαφορετικός απ' ότι έχουμε δει μέχρι σήμερα. Ο λόγος που μας ξάφνιασε ήταν η θεματολογία του καθώς έχει να κάνει με την εξέταση αναμνήσεων άλλων ανθρώπων και τη δυνατότητα μετατροπής τους κατά βούληση. Μέχρι στιγμής τα games στα οποία έχουμε δει κάτι παραπλήσιο είναι το Prototype,

στο οποίο έπρεπε να καταναλώσετε μνήμες για να λάβετε πληροφορίες για τις διάφορες αποστολές σας, αλλά και στο Dishonored όπου ακούγατε τις σκέψεις των ανθρώπων γύρω σας. Στην προκειμένη περίπτωση όμως έχουμε να κάνουμε με μία περισσότερο "εκ βαθέων" εξέταση και τροποποίηση των ανθρώπινων αναμνήσεων.

Η νέα δημιουργία που θα εξετάσουμε ονομάζεται Remember Me και έχει αρκετά επαναστατικά στοιχεία να μας δείξει. Πίσω από αυτό το project συναντάμε την προγραμματιστική εταιρεία Dontnod Entertainment, η οποία μπορεί να μην ήταν ιδιαίτερα γνωστή μέχρι σήμερα, όμως το σίγουρο είναι ότι με έναν επιτυχημένο publisher στο πλευρό της και λαμβάνοντας υπόψη το hype που έχει δημιουργηθεί, ξεκινάει σίγουρα από πολύ στέρεες βάσεις. Άλλωστε...ποιος δεν θα είχε την περιέργεια να εισβάλει στον εγκέφαλο ενός συνανθρώπου του και να του τροποποιήσει τα γεγονότα που έχει βιώσει σύμφωνα με το συμφέρον του;

Αναρχικοί εναντίον εξουσιαστών
Η ιστορία του Remember Me διαδραματίζεται στο Παρίσι του 2084 όπου η τεχνολογία έχει προχωρήσει πολύ και οι άνθρωποι έχουν γίνει πολύ σκληροί. Από την μία πλευρά της πόλης συναντάμε την εξαθλίωση και την φτώχεια όπου οι αρρώστιες θερίζουν και έχουν αποδεκατίσει τον πληθυσμό της. Αντίθετα, από την άλλη πλευρά, βλέπουμε την υψηλή κοινωνία όπου οι λίγοι προνομιούχοι ζουν ανέμελα, μακριά από όλα τα προβλήματα. Η ζωή τους γίνεται ακόμα πιο εύκολη αφού έχουν για βοηθούς και υπηρέτες υπερσύχρονα ρομπότ.

Μια εταιρία κολοσσός με το όνομα MEMORIZE έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο στο οποίο αποθηκεύονται όλες οι πληροφορίες για τους κατοίκους του Παρισιού, μαζί με τις μνήμες τους. Κάτι τέτοιο μόνο αρνητικό μπορεί να είναι καθώς δεν αφήνει κανένα περιθώριο ελευθερίας και δεν σέβεται το προσωπικό απόρρητο. Έτσι, οι Errorists, μια ομάδα αναρχικών, αποφασίζουν να καταστρέψουν αυτό το σύστημα το οποίο είναι αρκετά επικίνδυνο και ξεπερνάει κάθε όριο ηθικής.

Η πρωταγωνίστριά μας, Nilin, η οποία δούλευε παλαιότερα στην MEMORIZE, θέλοντας να ανακτήσει την μνήμη της, την οποία το πρώην αφεντικό της έσβησε για κάποιο άγνωστο λόγο, θα συμμαχήσει με τους Errorists (το όνομα στερείται έμπνευσης αφού του λείπει απλά ένα "T") και θα τους βοηθήσει στο έργο τους. Έτσι, με την βοήθεια των συνεργατών και φίλων της, οι αναλαμπές από το παρελθόν της θα αρχίσουν σιγά-σιγά να εμφανίζονται.

Βγαίνοντας έξω από τον βάλτο
Στην πρώτη σας αποστολή, η πρωταγωνίστρια βρίσκεται σε ένα φέρετρο το οποίο ταξίδευε σε κάποιο ποτάμι και σταματάει στις ακτές ενός πολύ βρώμικου μέρους, του Slum 404. Η περιοχή αυτή βρίσκεται στο Deep Paris, ένα μέρος που είναι γνωστό για την αθλιότητά του και τους παρείσακτους τερατόμορφους κατοίκους του, τους Leapers. Μόλις οι Leapers δουν το φέρετρο, το ανοίγουν και διαπιστώνουν ότι μέσα δεν βρίσκεται κάποιος δικός τους αλλά η Nilin. Αυτό είναι και το σημείο όπου θα αναγκαστείτε για πρώτη φορά να παλέψετε για να επιβιώσετε και να προχωρήσει η αποστολή. Στο σημείο αυτό θα ξεκινήσει το tutorial του συστήματος μάχης, το οποίο θα σας μάθει αρχικά να κάνετε dodge, μαθαίνοντας έτσι πόσο μεγάλης σημασίας είναι το να αποφεύγετε επιθέσεις.

Nilin, η αξέχαστη γυναίκα
Η πρωταγωνίστρια του Remember Me είναι η Nilin και αξίζει να αναφερθούμε πιο αναλυτικά σε αυτήν. Είναι μελαχρινή (με κοντό μαλλί) και καλλίγραμμη. Το σώμα της είναι γυμνασμένο, καθώς διαθέτει καμπύλες τόσο μεγάλες, όσο χρειάζεται ώστε απλά να ξεχωρίζει ότι είναι γένος θηλυκού, αλλά ταυτόχρονα να μην αποσπούν την προσοχή των αντρικών βλεμμάτων. Οι developers της Dontnod είχαν δηλώσει (προς τιμή τους) ότι δεν θα ήθελαν να δημιουργήσουν μια ηρωίδα η οποία θα μείνει στην ιστορία για τα εξωτερικά της χαρακτηριστικά αλλά για τις ικανότητές της.

Η Nilin δεν είναι το κλασικό «eye candy», ούτε η αδύναμη κοπέλα που μπορεί και δέρνει αντιπάλους τριπλάσιους σε όγκο με τις εξωπραγματικές της δυνατότητες. Είναι μια ηρωίδα που διαθέτει πραγματικό skill στη μάχη και μία από τους memory hunters. Μπορεί δηλαδή να παρεμβαίνει στις αναμνήσεις όποιου θέλει και να τις αλλάζει. Οι γνώσεις της στις πολεμικές τέχνες είναι τεράστιες αφού μπορεί άνετα να εκτελεί διάφορα combos και να κάνει dodge επιθέσεις με μεγάλη ευκολία. Εκτός αυτού δύναται να σκαρφαλώνει κτήρια και να πηδάει απ' τη μία οροφή στην άλλη, κάτι που μας θύμισε λίγο Assassin’s Creed ή Mirror’s Edge σε κάμερα τρίτου προσώπου, κυρίως λόγω των...οπτικών και φυσικών ομοιοτήτων ανάμεσα στις δύο πρωταγωνίστριες.

Combos και σύστημα μάχης
Το Combo Lab αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του Remember Me και είναι σίγουρο ότι θα ξοδέψετε αρκετές ώρες σε αυτό. Πρόκειται για το μέρος στο οποίο φτιάχνετε τα combos που θα χρησιμοποιήσετε αργότερα στη μάχη. Εκεί βλέπετε πόσους πόντους ξεκλειδώσατε και αποφασίζετε για το πως θα τους ξοδέψετε κατάλληλα, μαθαίνοντας έτσι στην Nilin νέα combos. Επίσης, θα έχετε τη δυνατότητα να φτιάξετε μια σειρά από συνδυασμούς της αρεσκείας σας, έτσι ώστε να φέρετε το gameplay στα μέτρα σας.

Το σύστημα μάχης του Remember Me είναι αρκετά διαφορετικό από αντίστοιχα games της κατηγορίας του, καθώς στην προκειμένη περίπτωση δεν υπάρχει κανένας λόγος να κάνετε button mashing. Κατόπιν αυτού, αν πατήσετε όλα τα κουμπιά με την σειρά που σας αρέσει εσάς και όχι με αυτή που υποδεικνύουν τα combos, τότε το αποτέλεσμα θα είναι αρνητικό. Οι εχθροί θα είναι πολύ δύσκολο να νικηθούν και δεν θα μπορέσετε να επωφεληθείτε από τα bonus που σας δίνει η χρησιμοποίηση των combos. Οι κινήσεις που ξεκλειδώνονται έτσι ώστε να τις χρησιμοποιήσετε σε combos ονομάζονται Pressens.

Τα είδη των Pressens που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να φτιάξετε ένα combo είναι τέσσερα και πρόκειται για τα Regen Pressen, Power Pressen, Cooldown Presen και Chain Pressen. Το Regen προσφέρει health regeneration, το Power δίνει περισσότερη δύναμη στις κινήσεις σας, το Cooldown προσφέρει μείωση στο cooldown των S-Pressens και το Chain χρησιμεύει στο να συνδέσετε συνδυασμούς μεταξύ τους και να μεγιστοποιήσετε το αποτέλεσμα τους. Τα S-Pressens είναι ειδικές κινήσεις οι οποίες γίνονται διαθέσιμες στην πορεία του παιχνιδιού, διευκολύνοντάς σας σημαντικά στη μάχη.

Οι συνδυασμοί κινήσεων που θα φτιάξετε στο Combo Lab σας προσφέρουν τα ανάλογα αποτελέσματα. Άμα θέλετε οι επιθέσεις σας να είναι δυνατές, θα πρέπει να φτιάξετε ένα combo που θα προκαλεί πολύ damage και να το εκτελέσετε την κατάλληλη στιγμή. Αν επιθυμείτε όμως κατά την διάρκεια των επιθέσεων να αναπληρώνετε ζωή, να μικραίνετε τα cooldowns και να κάνετε λιγότερο damage, τότε θα πρέπει να το ακολουθήσετε πιστά τα υπόλοιπα combos που δημιουργήσατε μέσα στο combo lab.

Σε περίπτωση που εκτελέσετε ένα combo μέχρι ενός σημείου αλλά μετά αλλάξετε την σειρά με βάση την αρεσκεία σας, τότε δεν θα επωφεληθείτε από τα bonus. Η σειρά είναι αυστηρή και την καθορίζετε εσείς στο Combo Lab. Με λίγα λόγια, όταν θα έχετε χάσει αρκετό health, θα πρέπει να εκτελέσετε το combo που κάνει heal και όχι να πατήσετε όποιο κουμπί βρείτε.

S-Pressens και σύστημα πόντων
Το Remember Me έχει ένα σύστημα πόντων το οποίο ονομάζεται Procedural Mastering Points. Κάθε φορά που ανεβαίνετε level κερδίζετε και από έναν πόντο με τον οποίο μπορείτε να αγοράσετε τα Pressens, δηλαδή τις ξεχασμένες κινήσεις της Nilin. Μόλις τις ξεκλειδώσετε, δύναστε να βάλετε τα Pressens στις κενές θήκες των combos. Έτσι, θα καταφέρετε φτιάξετε τους δικούς σας συνδυασμούς κινήσεων για τους οποίους μιλήσαμε προηγουμένως.

Άξιο αναφοράς είναι οι ειδικές κινήσεις της Nilin, τα S-Pressens, οι οποίες έχουν cooldown και την κάνουν πιο δυνατή απ' ότι είναι συνήθως. Για παράδειγμα μία από αυτές είναι το Sensen Fury το οποίο όταν ενεργοποιείται, σας επιτρέπει να κάνετε άνετα button mashing και να χτυπήσετε τους εχθρούς όσο πιο πολύ μπορείτε αφού στο μικρό χρονικό διάστημα που διαρκεί, τα combos δεν έχουν καμία σημασία. Ένα άλλο S-Pressen σας επιτρέπει να μετατρέψετε τα εχθρικά ιπτάμενα ρομπότ σε φιλικά, ενώ άλλη καταστρέφουν τις ασπίδες των δυνατών εχθρών ή κάνουν stun τους εχθρούς.

Τα S-Pressens είναι ιδιαίτερα χρήσιμα όταν έχετε να αντιμετωπίσετε πολλούς αντιπάλους ταυτόχρονα και αποδεικνύονται σωτήρια στα boss fights, αν τα χρησιμοποιείτε αντί των απλών επιθέσεων. Μπορεί να σας σώσουν την τελευταία στιγμή, αλλά για να τα χρησιμοποιήσετε θα πρέπει να σκέφτεστε γρήγορα, έξυπνα και με στρατηγική σκέψη, καθώς μερικοί εχθροί έχουν συγκεκριμένα αδύναμα σημεία. Για παράδειγμα, ορισμένοι εξ αυτών είναι αόρατοι και σας χτυπούν χωρίς να τους βλέπετε, αν όμως ανοίξετε το φως δίπλα σας τότε θα γίνουν ορατοί και φυσικά θα είναι παιχνιδάκι να τους νικήσετε. Αντίστοιχα, το heal ή η χρήση εκρηκτικών στους εχθρούς σας θα πρέπει να γίνεται με σύνεση και την κατάλληλη στιγμή.

Fight it out
Όσον αφορά τα είδη των αντιπάλων, το Remember Me μπορεί να σας απογοητεύσει λίγο αφού δεν θα δείτε κάποια μεγάλη ποικιλία. Βέβαια, είναι Action και όχι...Action RPG στα οποία αναγκαστικά συναντάμε μια πληθώρα εχθρών από trolls, skeletons, undead και άλλα mobs. Αντιθέτως, εδώ οι εχθροί έχουν ίδια εμφάνιση και μπορείτε να τους ξεχωρίσετε από πολύ μακριά.

Η Nilin μπορεί να εκτελεί combos και ταυτόχρονα να ξεφεύγει από τις επιθέσεις των αντιπάλων της, κάτι που στη δράση φαίνεται αρκετά εντυπωσιακό.

Στην αρχή θα παλεύετε με Leapers οι οποίοι είναι βαρετοί και μοιάζουν με ανθρώπους zombie. Θα δώσετε μάχη και με αστυνόμους της πόλης οι οποίοι φορούν μαύρες στολές. Μόλις περάσετε τα πρώτα κεφάλαια θα δείτε μια αλλαγή τόσο στην εμφάνιση των αντιπάλων όσο και στις ικανότητές τους. Για παράδειγμα, θα αντιμετωπίσετε ρομπότ τα οποία φορούν μια στολή που θυμίζει Power Ranger και φτερωτά ρομπότ που πετούν διάφορα bolts ή βόμβες.

Η μάχη μαζί τους θα είναι έντονη, γρήγορη και ενδιαφέρουσα καθώς σε πολλά σημεία θα δείτε συνδυασμό ρομπότ -άλλα με melee κι άλλα με ranged επιθέσεις- που θέλουν να σας σκοτώσουν. Θα πρέπει να αποφεύγετε τις επιθέσεις, να εκτελέσετε σωστά τα combos και να καθαρίσετε την πίστα. Αν ξέρετε τα combos απ’ έξω και παρατηρείτε τι γίνεται γύρω σας τότε δεν θα είναι καθόλου δύσκολο να βγείτε από μία μάχη ζωντανοί.

Παίζοντας με τις μνήμες των ανθρώπων
Το πραγματικό highlight του Remember Me είναι τα memory remixes. Πρόκειται για μια διαδικασία κατά την οποία η Nilin μπορεί να παρέμβει στις αναμνήσεις των στόχων της και να τις αλλάξει. Συνολικά στο παιχνίδι υπάρχουν τέσσερα memory remixes τα οποία θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε σε στιγμές ζωτικής σημασίας. Βέβαια δεν επιλέγετε εσείς τη στιγμή που θα κάνετε το memory remix αλλά μόνο όταν σας το επιτρέπει το ίδιο το παιχνίδι.

Κατά την διάρκεια του memory remix μας παρουσιάζεται μια μικρή σκηνή από ένα συμβάν στην μνήμη κάποιου στόχου και αργότερα καλείστε να αλλάξετε το αποτέλεσμα. Έτσι, ο στόχος σας θα θυμάται ότι συνέβη κάτι άλλο από αυτό που έγινε στην πραγματικότητα και θα είναι αρκετά εύκολο να τον πείσετε να κάνει ότι θέλετε εσείς. Η διαδικασία είναι απλή. Γυρνάτε την μνήμη προς τα πίσω και μετά την προχωράτε σιγά σιγά μέχρι να βρείτε τα λεγόμενα "glitches". Τα glitches είναι ουσιαστικά "ευάλωτα σημεία" στα οποία μπορείτε να πραγματοποιήσετε παρέμβαση και να αλλάξετε την ανάμνηση κάποιου σε αυτή που σας συμφέρει! Προσέξτε όμως διότι η Nilin δεν μπορεί να αλλάξει την ροή της ιστορίας και ούτε το παρελθόν. Το μόνο που αλλάζει είναι η μνήμη του στόχου της. Το αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα ευχάριστο καθώς θα βιώσετε τα συναισθήματα των ανθρώπων στους οποίους τον εγκέφαλο θα εισβάλετε και θα τους αλλάξετε ενίοτε άποψη για τον έρωτα, το μίσος, την προδοσία και άλλα συναισθήματα που μπορεί να είχαν μέσα τους.

Πέρα από τα πολύ εντυπωσιακά memory remixes, το Remember Me έχει και έναν άλλον τρόπο για να βοηθήσει την Nilin στις αποστολές της. Τα Remembranes είναι αναμνήσεις από κινήσεις που είχαν κάνει ορισμένοι σημαντικοί άνθρωποι πριν από καιρό. Πιο συγκεκριμένα, όταν η Nilin θελήσει να μεταβεί σε ένα σημείο στο οποίο δεν μπορεί να την καθοδηγήσει ο σύμμαχός της, Edge, ενεργοποιείται το Remembrane και η πρωταγωνίστρια βλέπει την σκιά αυτού που πέρασε από το σημείο με επιτυχία πριν από καιρό και ακολουθεί τα βήματά του ώστε να φτάσει στον προορισμό της. Έπειτα, θα πρέπει να εκτελέσει το λεγόμενο Synchronization με το οποίο και θα ολοκληρώσει το Remembrane.

Πιο linear...πεθαίνεις
Το gameplay του Remember Me προσπαθεί να παρουσιάσει μια ποικιλία από δραστηριότητες και να σας κάνει να είστε διαρκώς σε εγρήγορση. Αυτό το πετυχαίνει μέσα από ένα συνδυασμό από cutscenes, σκηνές δράσης, memory remixes και quick time events. Η διαδρομή σας είναι προκαθορισμένη και η μια αποστολή φέρνει την άλλη. Βέβαια, πέρα από την εκμάθηση των combos, η αλήθεια είναι ότι θα επιθυμούσαμε κάτι που να ξεφεύγει από τα στερεότυπα των κλασικών Action games.

Αυτός που σας καθοδηγεί στις αποστολές σας είναι ο επαναστάτης Edge ο οποίος επικοινωνεί με εσάς μέσα από ένα ακουστικό και με κάποια τεχνολογία μπορεί ταυτόχρονα να σας βλέπει. Οι αποστολές συνήθως έχουν να κάνουν με το να βρείτε κάποιο σημαντικό άτομο μέσα από την πόλη και να του κλέψετε την μνήμη ή να την μεταλλάξετε σύμφωνα με το τι σας συμφέρει. Πέρα από αυτό, δεν μπορείτε να καθορίσετε μόνοι σας την ιστορία ή να επέμβετε σε οποιοδήποτε συμβάν που θα δείτε στον δρόμο.

Τα memory remixes στα οποία παρεμβαίνετε και εξετάζετε αναμνήσεις είναι ένα στοιχείο που διαφοροποιεί το Remember Me από άλλες δημιουργίες, ωστόσο ο αριθμός τους είναι μικρός. Κατά τα άλλα, η μετάβαση από το ένα σημείο στο άλλο και οι οδηγίες που σας δίνονται από συναδέλφους σας εν μέσω φτωχών διαλόγων, δεν δημιουργούν κάποια συνοχή στο σενάριο και κάνουν τη δράση ενίοτε κουραστική και διαδικαστική.

Η πόλη είναι γεμάτη με vendors και κατοίκους με τους οποίους θα μπορούσατε να επικοινωνήσετε έτσι ώστε να σας πουλήσουν τα προϊόντα τους και γενικά να σας βοηθήσουν όπως μπορούν. Αντιθέτως, ούτε τα μαγαζιά αλλά ούτε και οι άνθρωποι ή τα ρομπότ υπηρέτες τους είναι προσβάσιμοι, κάτι που είναι αρνητικό όσον αφορά στην αλληλεπίδραση και δεν θα αρέσει σε αρκετούς από εσάς. Για να πούμε την αλήθεια, τα καταστήματα δίνουν την εντύπωση ότι δημιουργήθηκαν για να μπορέσετε να τα χρησιμοποιήσετε και ότι οι developers αφαίρεσαν τη δυνατότητα αυτή τελευταία στιγμή προκειμένου να προλάβουν το deadline της κυκλοφορίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αισθανθείτε ουκ ολίγες φορές αρκετά περιορισμένοι και "κλεισμένοι" σε περιορισμένα τετραγωνικά μέτρα χώρου.

Ελάχιστα στοιχεία puzzle
Το Remember Me διαθέτει κάποια σκόρπια στοιχεία Adventure, χωρίς να έχει φυσικά τους γρίφους που χαρακτηρίζουν το συγκεκριμένο genre. Κοινώς δεν υπάρχουν collectables και κρυφές περιοχές για να ανακαλύψετε. Παρόλα αυτά οι δημιουργοί φαίνεται ότι ήθελαν να προσθέσουν μερικά μικρά puzzles.

Ας προσπεράσουμε πρώτα απ' όλα τα memory remixes, τα οποία αναλύουμε εκτενέστερα στο πρώτο βίντεο του review κι ας προχωρήσουμε σε άλλα είδη γρίφων, πιο παραδοσιακά. Ένα από τα puzzles σας ζητάει για παράδειγμα να πυροβολήσετε με το Junk Bolt (το γάντι-όπλο σας) διάφορες μπάρες έτσι ώστε να δημιουργήσετε ένα μονοπάτι και να περάσετε απέναντι, σε ένα μέρος που μέχρι πρότινος ήταν άβατο. Γενικά οι γρίφοι είναι εύκολοι και τα μέρη στα οποία θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τους γρίφους πολύ λίγα. Κατά την άποψή μας, θα έπρεπε να δούμε περισσότερα σημεία τα οποία βάζουν το μυαλό σε εγρήγορση, ώστε η Capcom να ξεφύγει από το στενό μοτίβο ενός Action με Fighting πτυχές και να προσφέρει κάτι το εναλλακτικό.

Συνολικά το Remember Me διαρκεί γύρω στις 7-8 ώρες ανάλογα με το πόσο καλοί είστε στο να λύσετε τους γρίφους και να ξεπεράσετε τα bosses. Φυσικά έχει αρκετά περιορισμένο σενάριο και μάλιστα "ρηχό" ανά διαστήματα, ενώ το περιβάλλον του δεν προσφέρεται για εξερεύνηση, κάτι που το καθιστά ιδιαίτερα απρόσιτο. Εν τέλει, οι fans που θα επιχειρήσει η Capcom να κερδίσει είναι όσοι θα αγαπήσουν το συγκεκριμένο concept και ταυτιστούν με την πρωταγωνίστρια. Προσωπικά ομολογώ ότι η Nilin είναι μια ιδιαίτερα συμπαθητική και low profile παρουσία, κάτι που σπανίζει σε games του είδους. Το ερώτημα είναι όμως αν θα καταφέρει να σας κερδίσει, τη στιγμή που η πλειοψηφία των gamers θέλουν μια πανέμορφη ηρωίδα με πιο έντονα χαρακτηριστικά (όπως badass profile ή παιδική αθωότητα).

Neo-Paris
Το Παρίσι είναι μια από τις πιο διάσημες πόλεις του κόσμου αλλά στο Remember Me που διεξάγεται στο μέλλον, οι σχεδιαστές το έχουν κάνει...αγνώριστο! Από την μια πλευρά βλέπουμε την άθλια γειτονιά Slum 404 με τους υπόνομους και από την άλλη, το τοπίο αλλάζει τελείως και γίνεται πολυτελές και μοντέρνο. Όπως αναφέραμε και πριν, η πόλη είναι γεμάτη με vendors και μαγαζιά, ενώ όσον αφορά στους NPC, θα παρατηρήσετε από τύπους που δεν θυμίζουν σε καμία περίπτωση εμφάνιση πολίτη του Παρισιού, μέχρι ιερόδουλες-ρομπότ, μια ιδιαίτερα εύθυμη έμπνευση των designers για το πως βλέπουν το προσεχές μέλλον.

Τα γραφικά ανταποκρίνονται στις προσδοκίες ακόμα και των πιο απαιτητικών gamers παρόλα αυτά εντοπίσαμε μερικά μικρά αρνητικά στοιχεία. Το anti-aliasing σε ορισμένα σημεία φαίνεται κατώτερο των περιστάσεων ενώ όταν βρίσκεστε σε μάχη θα παρατηρήσετε μια μία μικρή πτώση των frames. Η κάμερα ανά διαστήματα προβάλει την Nilin με πλάνα που περιορίζουν την οπτική σας γωνία, κάτι αρνητικό για το gameplay, εντούτοις τα πλάνα σε στιγμές που αποτελειώνετε τους αντιπάλους σας προσπαθούν να δημιουργήσουν μια κινηματογραφική ατμόσφαιρα.

Ο ηχητικός τομέας
Την μουσική του Remember Me έχει επιμεληθεί ο Olivier Deriviere ο οποίος δημιούργησε και το soundtrack του Alone in the Dark. Εδώ πρέπει να προσέξουμε δύο σημαντικά στοιχεία. Πρώτον το soundtrack παίζει σε ορισμένα μέρη από λίγο και θα μπορέσετε να το ακούσετε ολόκληρο μόνο όταν τερματίσετε το παιχνίδι. Δεύτερον, ο Olivier για να δημιουργήσει το soundtrack του Remember Me ηχογράφησε μια ορχηστρική παράσταση και μέσω των οργάνων που χρησιμοποιήσε την μετέτρεψε σε πιο ηλεκτρονική μουσική. Το voice acting των ηθοποιών κινείται σε θετικά επίπεδα, χωρίς ωστόσο να μπορεί να αναζοπυρώσει το ενδιαφέρον σας για το σενάριο, ενώ η Kezia Burrows που υποδύεται την πρωταγωνίστρια Nilin δίνει τον καλύτερό της εαυτό, διαφοροποιώντας την ερμηνεία της σημαντικά από τους συνοδευτικούς ηθοποιούς.

Memory hunters...ετοιμαστείτε!
Παρά τις όποιες ατέλειες, τo Remember Me αποτελεί ένα από τα πιο ιδιαίτερα games της φετινής χρονιάς. Το πρωτότυπο σενάριό του σε συνδυασμό με το επαναστατικό σύστημα μάχης και το συμπαθητικό gameplay μπορούν να το βάλουν άνετα στην πεντάδα με τα πιο ωραία Action games των τελευταίων χρόνων. Η πόλη είναι αρκετά εντυπωσιακή οπτικά αλλά όχι τόσο interactive όσο θα θέλαμε. Με εξαίρεση μερικά σημεία όπου πέφτουν τα fps, τα γραφικά είναι προσεγμένα και άξια για να θεωρηθούν έβδομης γενιάς. Κλείνοντας να πούμε ότι παρόλο που το Remember Me δεν έχει multiplayer mode, μπορεί να σας κρατήσει σε αγωνία μέσω του σεναρίου του για 7 με 8 ώρες οι οποίες στο τέλος θα καταλάβετε ότι άξιζαν.

Θετικά:
- Εντυπωσιακό σύστημα μάχης
- Τα memory remixes
- Η συμπαθητική Nilin

Αρνητικά:
- Μικρή διάρκεια
- Πτώσεις στο frame rate
- Ο περιορισμός που νιώθετε από τον σχεδιασμό της πόλης και το linear σενάριο
- Με τη χρήση των S-Pressens τα boss fights καταντούν εύκολη υπόθεση

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 6.5
Γενικά: 7.6

Για πρωτάρα του είδους η Dontnod Entertainment κάνει ένα θετικό ντεμπούτο, προσπαθώντας να ξεχωρίσει από τη "μάζα" των υπόλοιπων παιχνιδιών δράσης.

Χριστιάνα Θάνου

Keywords
το φως, μνήμη, capcom, games, νέα, project, εταιρεία, βασεις, paris, dodge, candy, edge, button, bonus, power, health, fury, boss, φως, fight, rpg, undead, εμφάνιση, δραση, zombie, βγείτε, quick, time, puzzle, adventure, συγκεκριμένο, junk, bolt, fighting, low, αθωότητα, ηλεκτρονική, voice, fps, frame, κινηση στους δρομους, τελη κυκλοφοριας, αποτελεσματα δημοτικων εκλογων 2010, εκλογες 2010 αποτελεσματα , παγκόσμια ημέρα της γυναίκας 2012, αξια, αλλαγη ωρας 2012, τελος του κοσμου, τελη κυκλοφοριας 2014, τελη κυκλοφοριας 2015, τελη κυκλοφοριας 2016, αμα, η ζωη ειναι ωραια, η ζωη, κοινωνια, αποτελεσματα, βγείτε, μνήμη, βιντεο, ηλεκτρονική, γριφοι, γωνια, ηχος, μουσικη, σωτηρια, φτωχεια, φως, boss, edge, fps, games, rpg, time, αγωνια, αξιζει, αναμνησεις, απλα, ατμοσφαιρα, ατομο, βοηθεια, βομβες, βρειτε, βρισκεται, γεγονοτα, γειτονια, γινει, γινεται, γινονται, διαστημα, δυναμη, δυνατοτητα, δειτε, δικτυο, ευχαριστο, εγινε, εγρηγορση, ευκολο, υπαρχει, εμπνευση, ενιοτε, εμφάνιση, επρεπε, επιτυχια, εταιρεία, εταιρια, εχθροι, τεχνολογια, ζωη, ιδια, ιδιο, θετικο, θηκες, θυμιζει, θυμισε, λειπει, λογια, λογο, μακρια, μειωση, μισος, μικρο, μπορειτε, μυαλο, ξερετε, ομαδα, ονομα, οπτικα, ουσιαστικα, παρισι, περιβαλλον, πιο πολυ, ροη, προβληματα, ρομποτ, σεναριο, σιγουρα, σιγουρο, συγκεκριμένο, συγκεκριμενα, σειρα, σκεψεις, σκηνες, σωμα, τιμη, το φως, υψηλη, φυσικα, φορα, ωρες, αφεντικο, αγνωστο, anti, button, health, βηματα, bonus, bolt, capcom, dodge, adventure, ειδη, εξυπνα, fighting, frame, fury, γνωσεις, ιδιαιτερα, project, κολοσσος, κοπελα, low, μεινει, ογκο, paris, παιχνιδι, πληροφοριες, power, quick, σκηνη, undead, θετικα, junk, voice, zombie
Τυχαία Θέματα
  • Δημοφιλέστερες Ειδήσεις GameWorld