American Hellenic Hull Insurance Company: Μια ισχυρή ναυτασφαλιστική από Ελληνες και Αμερικανούς

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Η εταιρεία αποτελεί σύμπραξη μεταξύ του πανίσχυρου American P&I Club και της ελληνικών συμφερόντων Hellenic Hull Management, στην οποία συμμετείχαν και γνωστά ελληνικά εφοπλιστικά ονόματα

«Ο καλός ο καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται» αναφέρει μια παροιμία, ενώ μια άλλη λέει ότι «αν θες να πας γρήγορα, πήγαινε

μόνος σου. Αν θες να πας μακριά, πήγαινε με παρέα».

Πάνω σ' αυτές τις γραμμές και μέσα σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, με την κρίση να έχει λάβει παγκόσμιες διαστάσεις που πλήττουν και τη ναυτιλιακή βιομηχανία, Eλληνες και Αμερικανοί αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους δημιουργώντας μια ισχυρή ναυτασφαλιστική εταιρεία η οποία στοχεύει να πρωταγωνιστήσει. Πρόκειται για επιχειρηματική κίνηση στρατηγικής σημασίας. Ο λόγος για την American Hellenic Hull Insurance Company (AHHIC) Ltd, η οποία θα δραστηριοποιείται σε όλα τα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα. Οι κυπριακές αρχές ενέκριναν την άδεια λειτουργίας της και αρχίζει άμεσα την παροχή ασφαλιστικών υπηρεσιών. Η εταιρεία δημιουργήθηκε στα τέλη του 2015 στην Κύπρο και αποτελεί σύμπραξη μεταξύ του πανίσχυρου American P&I Club και της ελληνικών συμφερόντων Hellenic Hull Management, στην οποία συμμετείχαν και γνωστά ελληνικά εφοπλιστικά ονόματα.

Σκοπός της είναι η κάλυψη όλων των κινδύνων σκάφους και μηχανής των πλοιοκτητών διεθνώς. Είναι, επίσης, η πρώτη ναυτασφαλιστική εταιρεία στην περιοχή που πληρoί όλες τις προϋποθέσεις φερεγγυότητας της ευρωπαϊκής οδηγίας Solvency II. Τη λειτουργία και διαχείριση της νέας εταιρείας ανέλαβε η Hellenic Hull Management, με διευθύνοντα σύμβουλο τον Ηλία Τσακίρη και με πιστοποιημένα και έμπειρα στελέχη.

«Πρόκειται για ένα project που ο Πειραιάς το συζητούσε τα τελευταία 50 χρόνια, αλλά για κάποιον λόγο πάντα έβρισκε προσκόμματα η υλοποίησή του. Εχουμε μιλήσει αμέτρητες ώρες για την ανάγκη αυτός ο τόπος να αποκτήσει τη δική του ναυτασφαλιστική αγορά. Είμαι περήφανος για το ότι οι Ελληνες απέκτησαν πλέον την αγορά που πάντα επιθυμούσαν», επισημαίνει ο κ. Τσακίρης:

«Από φοιτητής στο πανεπιστήμιο είχα μια συνεχή και βασανιστική απορία: πώς είναι δυνατόν η μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου και με τους ποιοτικότερους ναυτικούς να μην έχει: α) έναν αναγνωρισμένο νηογνώμονα και β) μια αντίστοιχη ναυτασφαλιστική αγορά. Η πρώτη σοβαρή προσπάθεια ναυτασφάλισης στην περιοχή μας έγινε με το Hellenic Hull Mutual, για να φτάσουμε σήμερα στον πρώτο fixed premium (σταθερού ασφαλίστρου) ναυτασφαλιστή και συνάμα πλήρως αναγνωρισμένο με το καθεστώς φερεγγυότητας Solvency II».
Αναφερόμενος στους Αμερικανούς ο κ. Τσακίρης επισημαίνει: «Χρειάστηκαν 18 μήνες σκληρής και εξαντλητικής δουλειάς για να κλειστεί η συμφωνία με το American P&I Club. Οι Αμερικανοί είναι σύμμαχοι στην προσπάθειά μας να αποκτήσουμε τον πρώτο παγκόσμιο ναυτασφαλιστή. Το American P&I δεν είναι ένα οποιοδήποτε club. Είναι ένας οργανισμός που πάνω απ' όλα αγαπάει την Ελλάδα, αγαπάει την Κύπρο μας και το δείχνει έμπρακτα κάνοντας αυτή τη σημαντική επένδυση. Ο συνδυασμός του ελληνικού φιλότιμου και της αμερικανικής επιχειρηματικότητας αποτελεί το εχέγγυο ότι η American Hellenic είναι εδώ για να υπηρετεί με συνέπεια εσάς πάνω απ' όλα και κατ' επέκταση την υψηλού επιπέδου πελατεία σας».

Για το εύρος δραστηριότητας της ναυτασφαλιστικής εταιρείας ο διευθύνων σύμβουλός της δηλώνει: «Η ΑHHIC θα δραστηριοποιείται σε παγκόσμιο επίπεδο χωρίς κανέναν γεωγραφικό περιορισμό και θα προσφέρει ασφαλίσεις σκάφους και μηχανής (Hull and Machinery) μαζί με όλες τις παρεπόμενες καλύψεις, π.χ. war risks (πολεμικοί κίνδυνοι). Είναι σαφές ότι η American Hellenic είναι ένας ασφαλιστής σταθερού ασφαλίστρου, κοινώς fixed premium. Μιλώντας σε γενικές γραμμές, για τον πρώτο χρόνο θα αναλαμβάνουμε κινδύνους κατά κύριο λόγο μέχρι 10 εκατ. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις μπορεί και παραπάνω. Για war risks η ανάληψη του κινδύνου φτάνει τα 50 εκατ.» λέει ο ίδιος και προσθέτει: «Τα πλοία που θα μπορούμε να δεχτούμε θα πρέπει να έχουν: 1) αναγνωρισμένους νηογνώμονες (π.χ. IACS) και 2) λευκές σημαίες. Δεν θα μπορούμε να δεχτούμε α) εταιρείες με ένα πλοίο, εκτός αν βρίσκονται σε διαδικασία επέκτασης και β) πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 18 ετών, εκτός εάν υπάγονται σε νεότερο στόλο. Οπως αντιλαμβάνεστε, τα παραπάνω κριτήρια είναι μόνο για ποντοπόρα πλοία, για ακτοπλοΐα ειδικού σκοπού».

Στη συνέχεια κάνει λόγο γα την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθηθεί: «Δεν σκοπεύουμε -εφόσον ηγούμεθα- να επιβαρύνουμε τους ασφαλισμένους μας ή τις αγορές που μας ακολουθούν με αναίτια και αμφισβητούμενα έξοδα όπως κάνουν αρκετοί ανταγωνιστές μας. Υποσχόμαστε για πληρωμές έναντι λογαριασμού (payments on account) μέσα σε μία έως δύο εβδομάδες και εξόφληση οριστικής απαίτησης (final claim) μέσα σε τέσσερις εβδομάδες. Ανακοινώνουμε επίσης τη δημιουργία 24ωρης τηλεφωνικής γραμμής για οποιοδήποτε ζήτημα σχετικά με ζημιές ήθελε προκύψει».

Φερεγγυότητα ΙΙ

Είναι η πρώτη ναυτασφαλιστική εταιρεία στην περιοχή της, η οποία πληρoί όλες τις προϋποθέσεις φερεγγυότητας της ευρωπαϊκής οδηγίας Solvency II (Φερεγγυότητας ΙΙ): «Ο ρόλος των οικονομικών υπηρεσιών της εταιρείας είναι αναβαθμισμένος, καθώς το Solvency II επηρεάζει πρώτιστα αυτή τη διεύθυνση. Solvency II δεν είναι μόνο κεφαλαιακή επάρκεια απαραίτητη για να καλύψουμε τις όποιες υποχρεώσεις μας ως εταιρεία. Σημαίνει επίσης απόλυτη συμμόρφωση με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Eνωσης, σημαίνει πολιτικές και διαδικασίες. Αρχίζοντας από τις πολιτικές και τις διαδικασίες, για τα claims ως παράδειγμα, έστω κι αν δεν προσκομιστεί μόνο ένα χαρτί, η πληρωμή της απαίτησης διατρέχει τον κίνδυνο να καθυστερήσει. Αν και εφόσον στο πρωτόκολλο αναδοχής κινδύνου ένα πλοίο δεν ταιριάζει, τότε απλά δεν ασφαλίζεται», υπογραμμίζει ο κ. Τσακίρης.

Στόχος τα 2.500 πλοία

Στη συνέχεια ο κ. Τσακίρης αναφέρεται στον δικό του ρόλο στο νέο εγχείρημα: «Είμαι επιφορτισμένος με τον στρατηγικό σχεδιασμό και εκτέλεση του business plan της American Hellenic Hull Insurance Company. Στόχος μας είναι έως το 2020 να έχουμε δημιουργήσει έναν πυρήνα 2.500 πλοίων όσο το δυνατόν πιο ομοιογενή στην ασφαλιστική του συμπεριφορά, αποφεύγοντας έτσι τις απότομες μεταβολές. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα σταθερό αντασφαλιστικό κόστος και σταθερή κερδοφορία. Για να πετύχουμε αυτό τον στόχο σκοπεύουμε να χρησιμοποιήσουμε όλο το δίκτυο του American P&I Club σε όλο τον κόσμο, και πιο συγκεκριμένα: μέσω της παρουσίας μας από τα γραφεία του Χονγκ Κονγκ, της Σανγκάης, του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης. Ταυτόχρονα, θα επιδιώξουμε εκτεταμένα road shows σε όλο τον κόσμο και θα αναλάβουμε δραστηριότητες κοινωνικού περιεχομένου, όπως υποτροφίες, χορηγίες και σεμινάρια. Επίσης σκοπεύουμε να συμμετάσχουμε σε όλα τα διεθνή και εθνικά fora, όπως το IUMI μέσω του Συνδέσμου Ασφαλιστικών Εταιρειών της Κύπρου, του Ναυτικού Επιμελητηρίου Κύπρου και πολλά άλλα. Με αυτές τις ενέργειες θα διευρύνουμε το πελατολόγιό μας σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου, χωρίς όμως να νοθεύουμε το κύριο κριτήριό μας, που είναι να ασφαλίζουμε ανθρώπους και όχι πλοία, διότι πεποίθησή μας είναι ότι ένα πλοίο είναι τόσο καλό όσο και ο διαχειριστής του».

Τhe American Club

Ο πρόεδρος του American P&I Club, Αρνολντ Βίτε, δήλωσε πρόσφατα: «Ευχαριστώ τις ομάδες των δύο εταιρειών που εργάστηκαν σκληρά για τη δημιουργία της American Hellenic Hull Insurance Company, αλλά πάνω απ' όλα τον ελληνικό και διεθνή εφοπλισμό για την άμεση και έμπρακτη στήριξή του». Το American Steamship Owners Mutual Protection and Indemnity Association, Inc. (το American Club) ιδρύθηκε στη Νέα Υόρκη το 1917. Είναι ο μόνος αλληλοασφαλιστικός οργανισμός αστικής ευθύνης πλοίων με έδρα στην Αμερική και έχει τα κεντρικά του γραφεία στη Νέα Υόρκη. Τα τελευταία χρόνια το American Club, χτίζοντας πάνω στην αμερικανική φιλοσοφία, έχει προσεγγίσει με επιτυχία την παγκόσμια ναυτασφαλισιτκή αγορά παρέχοντας υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε διεθνές επίπεδο. Την καθημερινή διαχείριση του Club έχει η Shipowners Claims Bureau, Inc., με έδρα στη Νέα Υόρκη. Με γραφεία στο Λονδίνο, στον Πειραιά, στο Χονγκ Κονγκ, στη Σανγκάη και το Χιούστον, το Club βρίσκεται δίπλα στα μέλη του σε όλο τον κόσμο και προσφέρει τις υπηρεσίες του όπου και όποτε χρειαστεί, με δυνατότητα να επικοινωνεί σε πάνω από 11 γλώσσες, διαθέτοντας ένα παγκόσμιο δίκτυο συνεργατών. Το Club είναι μέλος του International Group, που αποτελείται από 13 αλληλοασφαλιστικούς οργανισμούς, οι οποίοι συλλογικά καλύπτουν την αστική ευθύνη πλοίων για περίπου το 90% του παγκόσμιου στόλου.

Keywords
Τυχαία Θέματα