Ryanair: «Οι ελλείψεις σε ελεγκτές (και) στην Ελλάδα καθυστερούν τις πτήσεις μας»

Της Στεφανίας Σούκη

Στο δυσκολότερο καλοκαίρι των τελευταίων ετών λόγω των συνεχιζόμενων απεργιών των πιλότων της με αποτέλεσμα τις ακυρώσεις πτήσεων για εκατοντάδες χιλιαδες ταξιδιώτες της σε όλη την Ευρώπη, η Ryanair έχει να αντιμετωπίσει επιπλέον και τις αυξανόμενες καθυστερήσεις στις πτήσεις της ανά την Ευρώπη, τις οποίες η ίδια αποδίδει στις ελλείψεις προσωπικού σε ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Μεταξύ των χωρών όπου

εντοπίζει τα μεγαλύτερα προβλήματα η εταιρεία συγκαταλέγεται και η Ελλάδα, μία από τις σημαντικές αγορές για την ιρλανδική low cost αεροπορική, αν ληφθεί υπόψη ότι το μερίδιο αγοράς της στη χώρα μας διαμορφώνεται, με βάση τα στοιχεία που έχει δημοσιοποιήσει η ίδια η αεροπορική, στο 10%. Με συνεχή μηνύματα και μάλιστα σε καθημερινή βάση, η εταιρεία ανακοινώνει ότι καταγράφει καθημερινά, διψήφιο ποσοστό πτήσεων επί του συνόλου, όπου καταγράφονται καθυστερήσεις. Ενδεικτικά, σύμφωνα με την εταιρεία, την περασμένη Παρασκευή 27 Ιουλίου, «οι ελλείψεις σε προσωπικό Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας σε Γαλλία, Γερμανία και Ελλάδα είχε ως αποτέλεσμα καθυστερήσεις σε 61 (ποσοστό 14%) από τις 441 πτήσεις συνολικά που αναχώρησαν τις πρωινές ώρες», με την εταιρεία να ζητεί συγγνώμη από τους πελάτες της για το αδικαιολόγητο φαινόμενο και να δηλώνει ότι καταβάλλει προσπάθειες ώστε να περιορίσει τις καθυστερήσεις για το υπόλοιπο της μέρας. Αντίστοχα, την Τρίτη 24 Ιουλίου οι ελλείψεις σε αεροδρόμια της Ελλάδας, Γαλλίας, Γερμανίας, Ισπανίας και Ηνωμένου Βασιλείου αποτέλεσαν την αιτία για τις καθυστερήσεις σε πάνω από 390 (17%) του συνόλου των 2.634 πτήσεών της εκείνη την ημέρα. Μάλιστα στις δημόσιες τοποθετήσεις της, η low cost αεροπορική καλεί κυβερνήσεις και Ε.Ε. να λάβουν μέτρα ώστε να εκλείψει η ταλαιπωρία των Ευρωπαίων ταξιδιωτών, κίνηση ωστόσο που κάθε άλλο παρά εύκολη αποδεικνύεται, δεδομένης και της μεγάλης αύξησης της αεροπορικής κίνησης ανά την Ευρώπη ειδικά σε αυτή την περίοδο κατά την οποία τα αεροδρόμια είναι υπερφορτωμένα.

Πάντως, πέραν των καθυστερήσεων η ιρλανδική low cost αεροπορική έχει βρεθεί αντιμέτωπη με σειρά προβλημάτων αυτό το καλοκαίρι, ξεκινώντας από τις πρωτοφανείς, για την ίδια, απεργίες του προσωπικού της για καλύτερες συνθήκες εργασίας στις αρχές Ιουλίου και αυτές της προηγούμενης εβδομάδας, οι οποίες συνεχίζονται και αυτή την εβδομάδα (σ.σ. οι πιλότοι της Ryanair που είναι μέλη της IALPA Irish Air Line Pilots' Association- εξήγγειλαν απεργία στις 3 Αυγούστου), την πτώση των κερδών λόγω αύξησης των τιμών των καυσίμων και ανταγωνισμού, αλλά και τις ανακοινώσεις περί προγραμματιζόμενης μείωσης του στόλου της.

Σημειώνεται εδώ ότι μόλις την περασμένη εβδομάδα η μεγαλύτερη αεροπορική χαμηλού κόστους της Ευρώπης ανακοίνωσε αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 7% στα 37,6 εκατομμύρια επιβάτες για το πρώτο τρίμηνο της οικονομικής χρήσης 2018- 2019 (συγκεκριμένα για το διάστημα από 1η Απριλίου έως 30 Ιουνίου), αλλά πτώση κατά 20% στα κέρδη μετά από φόρους στα 319 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Σημειώνεται ότι η εταιρεία σημείωσε αύξηση εσόδων 9% στα 2,08 δισ. ευρώ, ωστόσο η πτώση στην κερδοφορία, σύμφωνα με τη διοίκηση, αποδίδεται στις χαμηλότερες τιμές των εισιτηρίων, την απουσία κατά το ήμισυ κατά την εξεταζόμενη περίοδο των διακοπών του Πάσχα, τις υψηλότερες τιμές των καυσίμων και τα κόστη των πιλότων.

Keywords
Τυχαία Θέματα