Αύξηση 5% στο συνεδριακό τουρισμό το 2016

Σημαντική αύξηση, σε ποσοστό 5%, στον ετήσιο ρυθμό διοργάνωσης συνεδρίων στην Ελλάδα, διαπιστώνει η Διεθνής Ένωση Συνεδρίων (International Congress & Convention Association), σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του 2016.

Αυτό ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Γενικός Γραμματέας ΕΟΤ κ Δημήτρης Τρυφωνόπουλος, χαιρετίζοντας την έναρξη των εργασιών της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του «Thessaloniki Convention Bureau" -του Γραφείου Προσέλκυσης Συνεδρίων Μητροπολιτικής

Περιοχής Θεσσαλονίκης, με θέμα: « Η σημασία της βιομηχανίας MICE και ο ρόλος του Convention Bureau".

Όπως είπε ο κ Τρυφωνόπουλος: « Στην ευρωπαϊκή κλίμακα, η χώρα μας κατατάσσεται στη 13η θέση, ενώ σε διεθνή κλίμακα αναμένεται να αναρριχηθεί στην 16η θέση μέσα στα επόμενα χρόνια». Και πρόσθεσε: «Η προσέλκυση συνεδρίων στην Ελλάδα ευνοείται, παρά την περίοδο δημοσιονομικής λιτότητας που διανύουμε και τα έκτακτα γεωπολιτικά ζητήματα που κυριάρχησαν διεθνώς (Brexit, προσφυγικό, τρομοκρατικά χτυπήματα στην καρδιά της Ευρώπης κλπ) και τα οποία θα μπορούσαν να επηρεάσουν μοιραία το τουριστικό ρεύμα προς την χώρα μας. Η αρνητική εικόνα της χώρας στο εξωτερικό έχει αντιστραφεί, ενώ η προσφορά οικονομικών πακέτων σε δημοφιλείς προορισμούς έχει τροφοδοτήσει εκ νέου το ενδιαφέρον για ταξίδια στην Ελλάδα».

Ο Γ.Γ. ΕΟΤ κάλεσε για μία ακόμη φορά όλους τους εμπλεκόμενους φορείς σε συντονισμένη προσπάθεια για την επίτευξη του κοινού στόχου, που δεν είναι άλλος από την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας μας. "Τι βλέπει και τι προβλέπει κανείς; Η προσέλκυση συνεδρίων στην Ελλάδα ευνοείται, παρά την περίοδο δημοσιονομικής λιτότητας που διανύουμε και τα έκτακτα γεωπολιτικά ζητήματα που κυριάρχησαν διεθνώς (Brexit, προσφυγικό, τρομοκρατικά χτυπήματα στην καρδιά της Ευρώπης κλπ) και τα οποία θα μπορούσαν να επηρεάσουν μοιραία το τουριστικό ρεύμα προς την χώρα μας. Η αρνητική εικόνα της χώρας στο εξωτερικό έχει αντιστραφεί, ενώ η προσφορά οικονομικών πακέτων σε δημοφιλείς προορισμούς έχει τροφοδοτήσει εκ νέου το ενδιαφέρον για ταξίδια στην Ελλάδα.

Γεγονός πολύ σημαντικό, καθώς ο συνεδριακός τουρισμός συμβάλλει στη δημιουργία απασχόλησης και εσόδων και στη διάχυση ωφελημάτων στις τοπικές κοινωνίες. Επομένως, μπορεί να συνεισφέρει στη γενικότερη εθνική προσπάθεια ανόρθωσης της οικονομίας. Αποδεδειγμένα, άλλωστε, σύμφωνα με τις διεθνείς έρευνες και την εμπειρία, o συνεδριακός τουρισμός αποτελεί την τουριστική δραστηριότητα με την υψηλότερη απόδοση, αφού ο επισκέπτης που έρχεται στη χώρα μας στο πλαίσιο του MICE δαπανά έως και 4 φορές περισσότερο από τον απλό ταξιδιώτη.

Αυτή τη δυναμική που έχει ο κλάδος είναι για εμάς το σημείο που στοχεύουμε να αναδείξουμε, μέσα από τις ενέργειές μας, σύμφωνα με την εθνική τουριστική πολιτική και σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού".
Στο πλαίσιο αυτό, η στρατηγική υπό την οποία υλοποιείται η κεντρική τουριστική πολιτική, όπως ανέφερε ο κ. Τρυφωνόπουλος, λαμβάνει υπόψη της:

• το ότι οι επαγγελματίες του κλάδου στοχεύουν, η Ελλάδα να ενταχθεί στην παγκόσμια δεκάδα των δημοφιλών προορισμών συνεδριακού τουρισμού και ως εκ τούτου συμμετέχουν σε σχετικές εκθέσεις στο εξωτερικό και συνάπτουν συνεργασίες με μεγάλους ομίλους της διεθνούς αγοράς,

• την ανάγκη, οι κυβερνητικοί φορείς και η τοπική Αυτοδιοίκηση να εδραιώσουν γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ των επαγγελματιών του κλάδου και των τοπικών κοινωνιών, με στόχο να επιλυθούν τα χρόνια προβλήματα του κλάδου, κάτι που θα οδηγήσει σε επιπλέον επενδύσεις και έτσι θα ενισχυθούν περισσότερο οι υποδομές,

• το κοινό όραμα όλων, η Ελλάδα να προσελκύσει ακόμη μεγαλύτερο αριθμό συνεδρίων μεσαίου τουλάχιστον μεγέθους και να εμπλουτίσει τις υποδομές της κατά τρόπο ώστε να είναι σε θέση να φιλοξενεί μεγάλα και πολύ μεγάλα συνέδρια, τα οποία, εάν και λιγότερα σε αριθμό, είναι πιο προσοδοφόρα.

"Συνεπώς", ανέφερε ο κ. Τρυφωνόπουλος, "ενισχύουμε τη συμμετοχή μας στις εκθέσεις γενικού και ειδικού κοινού, όπως για παράδειγμα στην IMEX Φρανκφούρτης, στην ΙΒΤΜ Βαρκελώνης και άλλες εκθέσεις στις ΗΠΑ, ενώ, τα Γραφεία Εξωτερικού του ΕΟΤ αναλαμβάνουν εξειδικευμένες δράσεις, όπως συνεργασίες με γραφεία διοργάνωσης συνεδρίων ή πρωτοβουλίες για Business 2 Business workshops.

"Οργανώνουμε ταξίδια εξοικείωσης με decision makers και press και blogger trips με opinion leaders,ώστε οι συνεργάτες μας από τις αγορές εισερχόμενου τουρισμού να ενημερωθούν καλύτερα για τις δυνατότητες που προσφέρει η Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός καθ'όλη τη διάρκεια του έτους. Ήδη από την αρχή του χρόνου μέχρι σήμερα, πραγματοποιήσαμε πάνω από 150 τέτοια ταξίδια και συνεχίζουμε δίνοντας έμφαση σε προορισμούς χειμερινού τουρισμού και city break.

• Αξιοποιούμε τα κοινωνικά δίκτυα και το Διαδίκτυο, ενώ στην ιστοσελίδα του «Visit Greece» υπάρχει ειδικός θεματικός άξονας αφιερωμένος στον κλάδο.
Πρόθεσή μας είναι, να προσελκύσουμε τουρίστες αλλά και ξένους επενδυτές, αξιοποιώντας το υπάρχον δυναμικό, εξελίσσοντας το προϊόν και λαμβάνοντας υπόψη τις νέες τεχνολογίες και τις ανάγκες της αγοράς".

Keywords
Τυχαία Θέματα