Διαλύουν την ΥΠΑ και εντάσσουν στο Υπερταμείο την αεροναυτιλία

Της Μαριάννας Τζάννε

Την πλήρη αυτονόμηση του τομέα αεροναυτιλίας από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και την ένταξή της ως ξεχωριστή εταιρεία στο Υπερταμείο, με προίκα ετήσια έσοδα ύψους 180 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το σχέδιο κυβέρνησης - δανειστών για την αναδιάρθρωση

της ΥΠΑ.

Ο διαχωρισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας βρίσκεται μέσα στα προαπαιτούμενα της αξιολόγησης για την καταβολή τη υποδόσης των 2,8 δισ. ευρώ, προκειμένου η ΥΠΑ να εποπτεύσει την σύμβαση παραχώρησης για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αλλά και τις συμβάσεις για το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και το αεροδρόμιο στο Καστέλι (...αν ποτέ κατασκευαστεί).

Η σαλαμοποίηση της ΥΠΑ που σύμφωνα με πληροφορίες χειρίστηκε το υπουργείο Οικονομικών με τους δανειστές και φέρνει την υπογραφή του κ. Ευκλείδη Τσακαλώτου, έχει προκαλέσει σεισμό στους κόλπους των συνδικαλιστών ενώ φέρεται να αιφνιδίασε και τον υπουργό Υποδομών κ. Χρίστο Σπίρτζη που από χθες βρίσκεται στις Βρυξέλλες, προκειμένου να βελτιώσει αν όχι να ακυρώσει το σχεδιασμό. Αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι το αρχικό σχέδιο δεν περιελάμβανε αυτή την σοβαρή αλλαγή.

Η αεροναυτιλία είναι από τους σημαντικότερους τομείς των αερομεταφορών καθώς έχει στην ευθύνη της όλο τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας για την ασφαλή προσγείωση και απογείωση των αεροσκαφών. Η λειτουργία της μάλιστα προσλαμβάνει χαρακτηριστικά εθνικού «τροχονόμου», καθώς συνεργάζεται στενά με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας που ελέγχει τα στρατιωτικά αεροσκάφη που πετούν στον εθνικό εναέριο χώρο και αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της Άγκυρας.

Πρόκειται για έναν από τους πιο προσοδοφόρους τομείς του κλάδου των αερομεταφορών καθώς εισπράττει τέλη από τα διερχόμενα αεροσκάφη, τα οποία καταβάλλονται στο Eurocontrol (Ευρωπαικός Οργανισμός για την ασφάλεια στην αεροναυτιλία) και εκείνο με την σειρά του, τα διανέμει στα κράτη-μέλη. Η Ελλάδα διαθέτει τα χαμηλότερα τέλη που υπολογίζονται σε 35 ευρώ ανά χιλιομετρική απόσταση, έναντι 97 ευρώ της Γερμανίας που έχει το πιο ακριβό FIR, της Γαλλίας που είναι στα 82 ευρώ, της Ιταλίας στα 75 ευρώ και της Αλβανίας στα 45 ευρώ. Αντιμέτωποι με αντίστοιχο σχεδιασμό των δανειστών για την αεροναυτιλία είχαν βρεθεί και οι προηγούμενοι μνημονικοί υπουργοί από το 2010. Όμως τότε, αναφέρει ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Βασίλης Αλεβιζόπουλος, δεν ενέδωσαν για λόγους εθνικής ασφάλειας και την αεροναυτιλία την προστάτεψαν. «Ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας είναι ένα εμπορικό κομμάτι που θέλουν να αρπάξουν οι Γερμανοί».

Ο Πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, υποστηρίζει ότι υπάρχει έγγραφο από το 2008 του Γερμανού Πρέσβη προς τον τότε υπουργό Μεταφορών, σύμφωνα με το οποίο εκφράζεται το ζωηρό ενδιαφέρον από τους Γερμανούς σε περίπτωση εκποίησης του εθνικού εναέριου χώρου. Ο ίδιος κάνει λόγο για εσχάτη προδοσία και υποστηρίζει ότι πρέπει να διατηρηθεί η αεροναυτιλία υπό κρατική οντότητα, υπογραμμίζοντας ότι «εάν δεν το πετύχουν ας παραιτηθούν».

Keywords
Τυχαία Θέματα