Κομισιόν: Ξεκινά έρευνα για τις πρακτικές των αεροπορικών ως προς τις ακυρώσεις λόγω Covid-19
Συντονισμένη έρευνα για τις τρέχουσες πρακτικές των αεροπορικών εταιρειών όσον αφορά τις ακυρώσεις, ξεκίνησαν από κοινού το δίκτυο συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών (CPC) και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται μετά από εξωτερική προειδοποίηση του Ευρωπαϊκού Γραφείου Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC), καθώς και μια προειδοποίηση που εξέδωσε για πρώτη φορά η Επιτροπή στο πλαίσιο του αναθεωρημένου κανονισμού για τη συνεργασία στην προστασία των καταναλωτών. Ο διάλογος μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών και του δικτύου θα συντονίζεται από τις εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών
Στόχος είναι η συλλογή πρόσθετων πληροφοριών από τις αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ΕΕ σχετικά με το πώς ενημερώνουν τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους ως επιβατών και το πώς χειρίζονται τα αιτήματα επιστροφής χρημάτων. Σε περιπτώσεις που οι αεροπορικές εταιρείες δυσκολεύονται να αποζημιώσουν εγκαίρως όλους τους καταναλωτές, καλούνται να παράσχουν πληροφορίες σχετικά με το τι κάνουν για να αντιμετωπίσουν άμεσα αυτές τις δυσκολίες.
Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν προθεσμία τριών εβδομάδων για να απαντήσουν. Εφόσον κριθεί αναγκαίο, η Επιτροπή και οι αρχές του δικτύου συνεργασίας για την προστασία των καταναλωτών θα συνεχίσουν να παρακολουθούν τις αεροπορικές εταιρείες. Η έναρξη της έρευνας εντάσσεται στις προσπάθειες της Επιτροπής να διασφαλίσει τον σεβασμό των δικαιωμάτων των καταναλωτών και των επιβατών κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού.
Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης κ. Ντιντιέ Ρεντέρς, δήλωσε σχετικά: «Αναμένουμε από τις αεροπορικές εταιρείες να ενημερώνουν δεόντως τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους όταν πρέπει να ακυρωθεί μια πτήση και να φροντίζουν όλοι οι επιβάτες να λαμβάνουν επιστροφή χρημάτων εφόσον το επιθυμούν». Η κ. Αντίνα Βαλεάν, Επίτροπος Μεταφορών, πρόσθεσε: «Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα για την ομαλή λειτουργία του ταξιδιωτικού τομέα. Ταυτόχρονα δρομολογούνται και άλλα μέτρα, όπως η αναθεώρηση του κανονιστικού πλαισίου για τα δικαιώματα των επιβατών, όπως ορίζεται στη στρατηγική για τη βιώσιμη και έξυπνη κινητικότητα».
Σημειώνεται εδώ ότι από την αρχή της πανδημίας του κορωνοϊού, ευρωπαϊκοί φορείς ταξιδίων, όπως η ECTAA (εκπροσωπεί περίπου 70.000 ταξιδιωτικούς πράκτορες και διοργανωτές οργανωμένων ταξιδιών στην Ευρώπη) και η eu travel tech (αντιπροσωπεύει τα συμφέροντα των εταιρειών τεχνολογίας ταξιδιών), έχουν καλέσει επανειλημμένα τις αεροπορικές εταιρείες να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους για την επιστροφή χρημάτων, προκειμένου να επιτρέψουν στις ταξιδιωτικές εταιρείες να τα επιστρέψουν με τη σειρά τους στους πελάτες τους.
«Αυτό πρέπει να ισχύσει τόσο για τα προϊόντα B2B, όσο και για τα B2C. Ακόμη και έναν χρόνο μετά την έναρξη αυτής της γιγαντιαίας κρίσης, πολλές αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να μην επιστρέφουν χρήματα για εισιτήρια ή να καθυστερούν μαζικά τις επιστροφές», αναφέρουν οι δύο φορείς.
«Όλες οι ταξιδιωτικές εταιρείες αντιμετώπισαν αιτήματα επιστροφών για τεράστια χρηματικά ποσά, για ταξίδια που έπρεπε να ακυρωθούν ως αποτέλεσμα των lockdown, του κλεισίματος των συνόρων και των ταξιδιωτικών περιορισμών. Ολόκληρη η ταξιδιωτική βιομηχανία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει οικονομικές προκλήσεις λόγω της συνεχιζόμενης πανδημίας, καθώς το επίπεδο των πωλήσεων παραμένει ιδιαίτερα χαμηλό σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες έχουν επιστρέψει χρήματα σε ταξιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες με τη σειρά τους μπόρεσαν να τα επιστρέψουν στους πελάτες τους. Με αυτόν τον τρόπο, οι αεροπορικές εταιρείες εξασφάλισαν την εκπλήρωση της υποχρέωσής τους όσον αφορά την επιστροφή χρημάτων στους πελάτες. Ωστόσο, πολλές αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν να καθυστερούν ή να αγνοούν τα αιτήματα επιστροφής χρημάτων, θέτοντας τους διαπιστευμένους ταξιδιωτικούς πράκτορες της IATA υπό οικονομική πίεση, καθώς οι πελάτες εξακολουθούν να διεκδικούν τα χρήματά τους».
Ο Emmanuel Mounier, Γενικός Γραμματέας της eu travel tech, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «ο ταξιδιωτικός τομέας είναι δομημένος σε ένα συνολικό ολοκληρωμένο οικοσύστημα. Αυτό που βλέπουμε σήμερα είναι ότι, όταν ένα μέρος αποτυγχάνει, επηρεάζει έντονα τα υπόλοιπα».
Αντίστοιχα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ECTAA, Pawel Niewiadomski: «Είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι ορισμένες αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν να αρνούνται επιστροφές χρημάτων σε ταξιδιωτικές εταιρείες και κατά συνέπεια στους πελάτες τους. Το να σπρώχνεται η έλλειψη ρευστού χαμηλότερα στην ταξιδιωτική αλυσίδα και τελικά στους πελάτες, είναι επικίνδυνο τόσο από την άποψη του ανταγωνισμού, όσο και από την πλευρά της προστασίας του καταναλωτή. Πρέπει να σταματήσει».
Οι δύο φορείς επισημαίνουν ότι επίσημες ανακοινώσεις από ορισμένες αεροπορικές εταιρείες, που δηλώνουν ότι έχουν γίνει πλέον επιστροφές χρημάτων, αφήνουν μια λανθασμένη εντύπωση. «Το πρόβλημα δεν έχει λυθεί, καθώς πολλές αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να έχουν απόθεμα καθυστερούμενων αιτημάτων για επιστροφές. Η μη συμμόρφωση των αεροπορικών εταιρειών προς τις υποχρεώσεις τους για επιστροφή χρημάτων, σύμφωνα με τον Κανονισμό για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών της ΕΕ (Κανονισμός 261/2004) και την Απόφαση (Resolution) 824r της IATA, έχει τεθεί πολλές φορές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το πρόβλημα είναι πρόβλημα εφαρμογής: Η Απόφαση 824r της IATA δεν εφαρμόζεται από τον Διεθνή Οργανισμό Αεροπορικών Εταιρειών, ενώ η εφαρμογή του Κανονισμού 261/2004 σε εθνικό επίπεδο εναπόκειται στους Εθνικούς Φορείς Επιβολής (NEB), όμως αρκετοί από αυτούς φαίνονται απρόθυμοι να δράσουν.
»Από την αρχή της κρίσης η ECTAA και η eu travel tech ζήτησαν αποτελεσματική υποστήριξη, προς όφελος ολόκληρης της ταξιδιωτικής αλυσίδας. Ζητήθηκε από τις Αρχές Ανταγωνισμού να εξαρτήσουν την κρατική ενίσχυση προς τις αεροπορικές εταιρείες από την πρόοδο των επιστροφών. Ωστόσο, παρά τα δισεκατομμύρια ευρώ που εισέπραξαν από τους φορολογούμενους, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν να αρνούνται ή να καθυστερούν μαζικά τις επιστροφές χρημάτων προς τις ταξιδιωτικές εταιρείες και τους πελάτες τους».
Οι ταξιδιωτικές εταιρείες αντιμετώπισαν κατηγορίες για μη εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους που αφορούν την επιστροφή χρημάτων. Ταυτόχρονα, τους είναι αδύνατο να εισπράξουν εκκρεμείς επιστροφές, τις οποίες έχουν επεξεργαστεί πολλές αεροπορικές εταιρείες. Αυτό δεν βλάπτει μόνο τους πελάτες τους, αλλά απειλεί να βλάψει σε πολύ σημαντικό βαθμό και τη φήμη αυτών των επιχειρήσεων και να επηρεάσει αρνητικά την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, η οποία θα είναι κρίσιμη για την επανεκκίνηση των ταξιδιών.
Διαβάστε ακόμη
Οικογένεια Σαρακάκη: Με «μπουνάτσες» στη θάλασσα και «μποφόρια» στη στεριά
Lamda: Πάνω από 15 προσφορές για τους δύο Πύργους στο Ελληνικό
ΕΝΦΙΑ: Ποιοι δεν πληρώνουν φόρο ακινήτων – Αυξάνονται όσοι δικαιούνται απαλλαγή
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Συγχαρητήριο tweet του Πρωθυπουργού για την Άννα Διαμαντοπούλου
- Χάρης Θεοχάρης: Πώς θα ανοίξει ο τουρισμός
- ΕΝΦΙΑ: Ποιοι δεν πληρώνουν φόρο ακινήτων – Αυξάνονται όσοι δικαιούνται απαλλαγή
- ΒΙΚΟΣ: Έρχεται η πρώτη ελληνική cola zero sugar
- Βρετανία: Σε άλλο νοσοκομείο μεταφέρθηκε ο πρίγκιπας Φίλιππος
- Optima Bank: Αυτές είναι οι κορυφαίες επιλογές στο Χρηματιστήριο
- Η τεχνολογία εμβολίων της Pfizer θα μπορούσε να συμβάλλει στην αντιμετώπιση των νέων μεταλλάξεων του κορωνοϊού
- ΕΡΤ1: Αύξηση 20% στην τηλεθέασή της το α' εξάμηνο της τηλεοπτικής σεζόν
- Κ. Νοτοπούλου: Η ίδρυση ΑΕ για τις ιαματικές πηγές Ελλάδας απαξιώνει τους ΟΤΑ
- Σκρέκας: Έτσι θα προχωρήσει η υπογειοποίηση καλωδίων του ΔΕΔΔΗΕ
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις New Money
- ΕΝΦΙΑ: Ποιοι δεν πληρώνουν φόρο ακινήτων – Αυξάνονται όσοι δικαιούνται απαλλαγή
- Optima Bank: Αυτές είναι οι κορυφαίες επιλογές στο Χρηματιστήριο
- Ποιες ηλεκτρονικές υπηρεσίες αναστέλλονται για αναβάθμιση
- ΙΟΒΕ: Πώς διαμορφώθηκε ο δείκτης οικονομικού κλίματος τον Φεβρουάριο
- Σχοινάς: Η Κομισιόν ετοιμάζει πακέτο για άνοιγμα μετακινήσεων, πιστοποιητικά εμβολιασμού και κινητικότητα
- Θεοχάρης: Το άνοιγμα του τουρισμού απαιτεί κοινό πλαίσιο κανονισμών
- Κομισιόν: Ξεκινά έρευνα για τις πρακτικές των αεροπορικών ως προς τις ακυρώσεις λόγω Covid-19
- Η Εθνική Ασφαλιστική για το οικόπεδο στον Αλιμο
- Επίδομα 534 ευρώ: Ποια μέρα πληρώνονται οι αναστολές Φεβρουαρίου
- Μάρκος Βερέμης (Upstream, Big Pi Ventures, ΣΕΒ): O «γκουρού» των startups και οι εφευρετικοί Ελληνες
- Τελευταία Νέα New Money
- Κομισιόν: Ξεκινά έρευνα για τις πρακτικές των αεροπορικών ως προς τις ακυρώσεις λόγω Covid-19
- Η Εθνική Ασφαλιστική για το οικόπεδο στον Αλιμο
- Επίδομα 534 ευρώ: Ποια μέρα πληρώνονται οι αναστολές Φεβρουαρίου
- ΙΟΒΕ: Πώς διαμορφώθηκε ο δείκτης οικονομικού κλίματος τον Φεβρουάριο
- ΕΝΦΙΑ: Ποιοι δεν πληρώνουν φόρο ακινήτων – Αυξάνονται όσοι δικαιούνται απαλλαγή
- Σχοινάς: Η Κομισιόν ετοιμάζει πακέτο για άνοιγμα μετακινήσεων, πιστοποιητικά εμβολιασμού και κινητικότητα
- Ποιες ηλεκτρονικές υπηρεσίες αναστέλλονται για αναβάθμιση
- Θεοχάρης: Το άνοιγμα του τουρισμού απαιτεί κοινό πλαίσιο κανονισμών
- Μάρκος Βερέμης (Upstream, Big Pi Ventures, ΣΕΒ): O «γκουρού» των startups και οι εφευρετικοί Ελληνες
- Optima Bank: Αυτές είναι οι κορυφαίες επιλογές στο Χρηματιστήριο
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Κορονοϊός: Το σχέδιο αλλαγών στα νοσοκομεία της Αττικής
- Διαδικασία αναθεώρησης για τη χορήγηση δικαιωμάτων βασικής ενίσχυσης από το εθνικό απόθεμα
- ΕΟΔΥ: 1.176 νέα κρούσματα και 30 θάνατοι το τελευταίο 24ωρο – Δείτε τη γεωγραφική κατανομή
- Ν. Ηλιόπουλος: Είναι πια φανερό ότι ο κ. Μητσοτάκης έχει επιλέξει τη στρατηγική της έντασης
- Κορονοϊός: 1.176 νέα κρούσματα, 553 στην Αττική - Στους 406 οι διασωληνωμένοι, 30 νέοι θάνατοι
- Προσοχή: Εκτός λειτουργίας 6-7 Μαρτίου ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Δημοσίου
- Κορωνοϊός: 1.176 νέα κρούσματα και 30 θάνατοι – Στους 406 οι διασωληνωμένοι
- Κλειστός ο σταθμός του Μετρό «ΣΥΝΤΑΓΜΑ»
- Γερμανία: Οι πολίτες κουράστηκαν και πιέζουν τη Μέρκελ να ανοίξει την αγορά
- ΕΔΟΑΟ: Σε ύψος ρεκόρ τα αποθέματα-Επειγόντως μέτρα ζητεί ο κλάδος