Κωνσταντίνος Μιτζάλης (J&P Αβαξ): Βάζει τα θεμέλια και την τεχνογνωσία στα ενεργειακά έργα

H κατασκευή και η λειτουργία ενός γιγαντιαίου σταθμού ενέργειας ισχύος 1.500 MW στα περίχωρα της Βαγδάτης αλλά και οι δύο εργολαβίες του αγωγού φυσικού αερίου TAP, που προχωρούν με γοργούς ρυθμούς, αποτελούν δύο από τα μεγαλύτερα έργα υποδομών που υλοποιεί το τελευταίο διάστημα η J&P Αβαξ.

Η ελληνική κατασκευαστική εταιρεία έχει υπογράψει συμφωνία με τη Mass Global

Holdings για το Ιράκ, που μαζί με τον εξοπλισμό, τον οποίο βάσει της σύμβασης αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου ο ιδιώτης, θα κοστίσει 1 δισ. ευρώ. Στα τέλη Μαΐου η κατασκευάστρια εταιρεία του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑP ανακοίνωσε την πρόοδο εργασιών για την πορεία του έργου στο ελληνικό έδαφος.

Από το σύνολο των περίπου 550 χλμ. αγωγού που θα κατασκευαστούν, οι ανάδοχοι εργολήπτες του ΤΑΡ είχαν παραλάβει περισσότερο από το 66% των 32.000 σωληναγωγών που θα χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή του ελληνικού τμήματος και είχαν διαμορφώσει σχεδόν 300 χλμ. της όδευσης. Η J&P Αβαξ, η οποία έχει αναλάβει σε κοινοπραξία με την ιταλική Bonatti την κατασκευή 360 χιλιομέτρων αγωγού από την Καβάλα μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα, μπαίνει στην τρίτη φάση του έργου που περιλαμβάνει τον αγωγό από τη Νέα Μεσημβρία Θεσσαλονίκης ως, επίσης, τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Το έργο προβλέπεται να παραδοθεί τέλη του 2018.

Ο ενεργειακός τομέας έχει τροφοδοτήσει τις δραστηριότητες της κατασκευαστικής εταιρείας και με άλλες εργολαβίες. Μία εξ αυτών είναι η 3η δεξαμενή LNG και η συνολική αναβάθμιση των εγκαταστάσεων της ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα, προϋπολογισμού 107 εκατ. ευρώ, καθώς και ο πλωτός σταθμός αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LNG στη Μάλτα, προϋπολογισμού 124 εκατ. ευρώ για λογαριασμό διεθνούς κονσόρτσιουμ.

Τους προηγούμενους μήνες η τεχνική εταιρεία πέρασε επιτυχώς το τεστ της αναδιοργάνωσης δραστηριοτήτων, μεταβιβάζοντας αντί συμβολικού τιμήματος το διεθνές κομμάτι της Αθηνάς ΑΤΕ στη μητρική εταιρεία. Η περιοχή του Περσικού κόλπου, που αποτελούσε κατά παράδοση προνομιακό πεδίο έργων για τον ισχυρό κυπριακό όμιλο, έχει κλονιστεί το τελευταίο διάστημα από τις διπλωματικές και πολιτικές εξελίξεις στο Κατάρ, όπου η J&P Αβαξ έχει αναλάβει σημαντικά έργα. Επί του παρόντος η εταιρεία τηρεί στάση αναμονής, καθώς το μεγαλύτερο έργο που έχει εντάξει στο χαρτοφυλάκιό της σε κοινοπραξία με την J&P Overseas είναι η κατασκευή του νέου σταδίου Qatar Foundation, το οποίο θα παραδοθεί το 2019.

Αν και το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων του ομίλου ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ, ο τομέας των κατασκευών διανύει περίοδο ισχνών αγελάδων με εμφανή σημάδια συρρίκνωσης. Την άποψη αυτή εξέφρασε πρόσφατα και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κωνσταντίνος Μιτζάλης. Μιλώντας σε συνέδριο για τις κατασκευές, δεν δίστασε να κατακεραυνώσει την κυβέρνηση, υποστηρίζοντας ότι το πρόβλημα στην αγορά «δεν θα λυθεί με έργα που θα ξεκινήσουν το 2019. Χρειαζόμαστε τη στήριξη του τραπεζικού συστήματος, την πραγματική στήριξη της Πολιτείας στην εξωστρέφεια και άμεση αποπληρωμή οφειλών από εκτελεσθέντα έργα». Το μεγάλο μαξιλάρι των οδικών έργων τελειώνει στα τέλη Αυγούστου και η νέα γενιά έργων που σχεδιάζει το υπουργείο Υποδομών θεωρείται ότι θα πάρει πολύ χρόνο για να αποδώσει καρπούς στις κατασκευαστικές εταιρείες.

Για παράδειγμα, η εταιρεία έχει καταλήξει στο σχήμα που θα χτυπήσει τη Γραμμή 4 του μετρό, ωστόσο είναι σαφές ότι το έργο δεν θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται πριν τα τέλη του 2018. Υπενθυμίζεται ότι σε συνεργασία με την Chella-Alstom, η J&P Αβαξ έχει αναλάβει και την επέκταση του μετρό προς Πειραιά ένα έργο που πέρασε διά πυρός και σιδήρου την τελευταία τριετία και προχωρεί με σοβαρές αλλαγές στο χρονοδιάγραμμα.

Keywords
Τυχαία Θέματα