Οι low cost αεροπορικές «απογειώνουν» τα ταξίδια στην Ευρώπη - Το μερίδιο στο Ελ. Βενιζέλος

Της Στεφανίας Σούκη

Οι αεροπορικές χαμηλού κόστους και ο ανταγωνισμός στις τιμές είναι ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους τα ταξίδια στην Ευρώπη έχουν κυριολεκτικά «απογειωθεί» κατά την τελευταία δεκαετία.

Το αεροδρόμιο της Αθήνας μάλιστα περιλαμβάνεται μεταξύ των ευρωπαϊκών αεροδρομίων με τη μεγαλύτερη αύξηση αεροπορικών θέσεων από τις εταιρείες χαμηλού κόστους, με αύξηση του ανταγωνισμού και χαμηλότερες τιμές εισιτηρίων.

Τα στοιχεία ανέλυσε σε σχετική μελέτη του το anna.aero,

με βάση τα νούμερα όπως αυτά αποτυπώθηκαν στα 29 μεγαλύτερα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Αθήνα, Βρυξέλλες και Λισαβώνα περιλαμβάνονται στα αεροδρόμια με τη μεγαλύτερη αύξηση αεροπορικών θέσεων για την περίοδο 2006 - 2016 από τις εταιρείες low cost, με το Δουβλίνο, τη ''βάση'' ουσιαστικά της ιρλανδικής Ryanair να αποτελεί μία αγορά από μόνο του για την εν λόγω κατηγορία: Για την τελευταία δεκαετία το μερίδιο των πρροσφερόμενων αεροπορικών θέσεων στο αεροδρόμιο του Δουβλίνου έχει κυμανθεί από 40% έως 45%, και για φέτος κυμαίνεται κοντά στο 45%.

Το Ελ. Βενιζέλος, ξεκίνησε από τα χαμηλά το 2006 με το μερίδιο των θέσεων για τις εταιρείες χαμηλού κόστους να είναι σε επίπεδα κάτω του 5% και πλέον να ξεπερνά το 20%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε το site, η μεγάλη αλλαγή έγινε το 2014, έτος κατά το οποίο η Ryanair πραγματοποίησε το μεγάλο ''άνοιγμα'' στην αγορά της Αθήνας, ενώ φέτος το καλοκαίρι η εταιρεία εξυπηρετεί σχεδόν 200 αναχωρήσεις σε εβδομαδιαία βάση σε 19 προορισμούς από την ελληνική πρωτεύουσα. Μάλιστα, η αύξηση του ανταγωνισμού από την ισχυρότερη παρουσία των low cost εταιρειών, ήταν ένας από τους τρείς βασικούς λόγους (οι άλλοι δύο είναι η σημαντική ανάκαμψη μέσα από τη νέα αναπτυξιακή στρατηγική των Aegean- Olympic Air με αύξηση, μεταξύ άλλων, 60% στους μετεπιβιβαζόμενους επιβάτες τα τελευταία δύο χρόνια και η ανάκαμψη της πόλης της Αθήνας με αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού) που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο για την μεγάλη ανάπτυξη αεροδρομίου της Αθήνας τα τελευταία δυόμιση χρόνια.

Οσον αφορά τα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια (Φρανκφούρτη, Heathrow του Λονδίνου, Αμστερνταμ και Charles De Gaulle στο Παρίσι κι επιπλέον η Μαρίδι και το Fiumicino στη Ρώμη), σε τρία από αυτά το μερίδιο των low cost εταιρειών σημειώνει μεγάλη αύξηση κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας. Πρόκειται για το Αμστερνταμ, τη Ρώμη και τη Μαδρίτη με ένα μερίδιο πάνω από 20% για τις εταιρείες χαμηλού κόστους επί του συνόλου των αεροπορικών θέσεων για τη φετινή θερινή σεζόν. Τη μεγαλύτερη αύξηση έχει το αεροδρόμιο της Ρώμης, δεδομένου ότι και οι δύο εταιρείες, η Ryanair και η Vueling δημιούργησαν δικές τους βάσεις, λόγω και των προβλημάτων της Alitalia.

Keywords
Τυχαία Θέματα