Οι ρυθμιστικές αρχές γνώριζαν ότι ο έλεγχο της γωνίας στα Boeing 737 MAX ίσως να μην λειτουργούσε

Οι αμερικανικές και ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές γνώριζαν τουλάχιστον δύο χρόνια πριν από τη σύγκρουση του Lion Air ότι η συνήθης μέθοδος για τον έλεγχο της γωνίας στα Boeing 737 MAX ίσως να μην λειτουργεί υπό συνθήκες παρόμοιες με εκείνες στις δύο πρόσφατες καταστροφές.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Αεροπορίας και Διαστήματος (EASA) πιστοποίησε το αεροπλάνο ως ασφαλές εν μέρει επειδή δήλωσε

ότι πρόσθετες διαδικασίες και εκπαίδευση θα εξηγούσαν σαφώς στους πιλότους τις «ασυνήθιστες» καταστάσεις στις οποίες θα χρειαζόταν να χειριστούν ένα σπάνια χρησιμοποιούμενο χειροκίνητο τροχό για τον έλεγχο της γωνίας του αεροπλάνου.

Ωστόσο, αυτές οι καταστάσεις δεν περιλαμβάνονταν στο εγχειρίδιο πτήσης, σύμφωνα με ένα αντίγραφο από την American Airlines που είδε το Reuters.

Το έγγραφο αδειοδότησης της EASA, που είναι διαθέσιμο online, εκδόθηκε τον Φεβρουάριο του 2016, δήλωσε εκπρόσωπος του οργανισμού.

Σημείωσε συγκεκριμένα ότι σε ταχύτητες άνω των 230 κόμβων (425 χλμ. / ώρα), με τα πτερύγια να μαζεύονται, οι πιλότοι ίσως χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν τον τροχό στην κεντρική κονσόλα του πιλοτηρίου αντί για έναν ηλεκτρικό διακόπτη στον ζυγό ελέγχου.

Ο EASA και η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) των Ηνωμένων Πολιτειών δήλωσαν τελικά ότι η ρύθμιση ήταν αρκετά ασφαλής για να πιστοποιηθεί το αεροπλάνο, ενώ η ευρωπαϊκή υπηρεσία επικαλέστηκε σχέδια εκπαίδευσης και τη σχετική σπανιότητα των συνθηκών που απαιτούν τη χρήση του τροχού.

Στη θανατηφόρα συντριβή του Lion Air τον Οκτώβριο, οι πιλότοι έχασαν τον έλεγχο μετά την αρχική χρήση του MCAS, ένα νέο αυτοματοποιημένο χαρακτηριστικό αντικραδασμικής ανύψωσης, το οποίο ωθούσε τη μύτη προς τα κάτω με βάση δεδομένα από έναν ελαττωματικό αισθητήρα, σύμφωνα με έκθεση από ινδονησιακούς ερευνητές που κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο.

Το υπουργείο Μεταφορών της Αιθιοπίας, η αρχή αεροπορικών ατυχημάτων BEA της Γαλλίας και η FAA επεσήμαναν τις ομοιότητες μεταξύ της σύγκρουσης της Lion Air και της καταστροφής της Ethiopian Airlines αυτόν τον μήνα. Αλλά οι αξιωματούχοι ασφαλείας τονίζουν ότι η έρευνα για το ατύχημα της Ethiopian Airlines βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο.

Keywords
Τυχαία Θέματα