Παράδοση του δρόμου με συνέχιση τεχνικών εργασιών μελετούν στο Μαλιακός - Κλειδί

Της Μαριάννας Τζάννε

Τη λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου με συνέχιση των τεχνικών εργασιών, πέραν τις 30ης Μαρτίου 2017, που είναι η ημερομηνία ορόσημο για την ολοκλήρωση του ΕΣΠΑ, μελετούν στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου που κατασκευάζει και θα λειτουργήσει το Μαλιακός -Κλειδί.

Πρόκειται για το μοναδικό οδικό έργο από τις συμβάσεις παραχώρησης συνολικού ύψους 1,181 εκ. ευρώ που το δημόσιο δεν έχει υπογράψει ακόμη την συμφωνία, με την οποία θα καθοριστούν οι λεπτομέρειες και οι όροι της ολοκλήρωσης του έργου.

Ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου είναι από τα πλέον προχωρημένα έργα, μόνο

που η διεκδίκηση από την πλευρά των εργολάβων αποζημιώσεων κατά τα πρότυπα των άλλων αυτοκινητοδρόμων, έχει οδηγήσει σε πολύμηνες διαπραγματεύσεις με το ελληνικό δημόσιο. Λευκός καπνός δεν έχει βγει παρά το γεγονός ότι αρμόδιες πηγές υποστηρίζουν ότι υπάρχει εδώ και δύο περίπου μήνες κείμενο τελικής συμφωνίας, το οποίο φέρεται να ξεσκονίζουν στο νομικό επιτελείο του υπουργείου Υποδομών.

Σε κάθε περίπτωση, η καθυστέρηση στην υπογραφή της συμφωνίας, μεταφράζεται σε απώλεια του χρόνου για την παράδοση του έργου στα τέλη του ερχόμενου Μαρτίου όπως επιτάσσει ο εθνικός σχεδιασμός. Για το λόγο αυτό η κοινοπραξία, εξετάζει ως εναλλακτική λύση την παράδοση του έργου μαζί με τις σήραγγες τον προσεχή Μάρτιο, με ταυτόχρονη υλοποίηση των εργασιών που είναι σε εκκρεμότητα. Στις εκκρεμότητες αυτές περιλαμβάνονται κάποια πρόσθετα οδικά έργα, οι δοκιμές στις σήραγγες που εκτιμάται ότι μπορούν να ξεκινήσουν στις αρχές του χρόνου, ακόμη και κάποια μικρά κομμάτια απαλλοτριώσεων στην περιοχή του Πλαταμώνα. Σήμερα, ο υπουργός Υποδομών θα επισκεφτεί την Θεσσαλονίκη για να επιθεωρήσει τα έργα του μετρό και αμέσως μετά θα μεταβεί στον Κόμβο Κατερίνης, που θα εξυπηρετεί όλες τις κινήσεις από και προς Θεσσαλονίκη και Αθήνα.

Τα έργα του Βορείου Ανισόπεδου Κόμβου Κατερίνης περιλαμβάνουν:
-το κυρίως τμήμα του βόρειου κόμβου που αποτελείται από την ανισόπεδη γέφυρα επί του αυτοκινητοδρόμου και τις ράμπες εισόδου και εξόδου, και
-τα συνοδά έργα, δηλαδή τη συνδετήρια οδό που ενώνει την Παλαιά Εθνική Οδό (στα δυτικά του αυτοκινητόδρομου) με την οδό προς Παραλία (στο ανατολικό τμήμα). Η εν λόγω οδός είναι διπλής κατεύθυνσης με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα, με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό δηλ. στηθαία ασφαλείας, διαγράμμιση, κατακόρυφη σήμανση, οδοφωτισμό, φυτεύσεις πρανών.

Στα έργα του κόμβου συμπεριλαμβάνονται και δύο μεγάλα τεχνικά, η γέφυρα του Κόμβου που περνάει πάνω από τον αυτοκινητόδρομο και η γέφυρα του ΟΣΕ στην έξοδο προς παραλία.

Το κυρίως τμήμα του βόρειου κόμβου παραμένει στην διαχείριση και λειτουργία της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και ως εκ τούτου θα συντηρείται από την εταιρία έως το πέρας της περιόδου παραχώρησης.

Keywords
Τυχαία Θέματα