Πώς η ΔΕΗ βάζει στην «πρίζα» την ηλεκτροκίνηση

Με γοργά και σταθερά βήματα η ΔΕΗ προχωρά τον στρατηγικό σχεδιασμό της στον ραγδαία ανερχόμενο τομέα της ηλεκτροκίνησης. Μια στρατηγική που έχει χαράξει ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Επιχείρησης Γιώργος Στάσσης με στόχο «να δημιουργήσουμε το μεγαλύτερο δίκτυο σταθμών φόρτισης σε όλη την Ελλάδα», όπως ο ίδιος έχει περιγράψει.

Το φιλόδοξο πλάνο της ΔΕΗ που προβλέπει την τοποθέτηση 1.000 σταθμών φόρτισης πανελλαδικά,

έως το 2023 και 10.000 μεσοπρόθεσμα, έχει ήδη αρχίσει να μπαίνει σε φάση εφαρμογής. Και με τη σταδιακή ανάπτυξή του έρχεται να απαντήσει σε ένα από τα βασικά «εμπόδια» για τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας, δηλαδή τη μεγιστοποίηση της αυτονομίας των οχημάτων.

Στο πλαίσιο αυτό, το επιτελείο της Επιχείρησης ξεδιπλώνει μεθοδικά τις κινήσεις του τόσο το σκέλος της προμήθειας των απαραίτητων υποδομών, όσο και στο χτίσιμο μιας σειράς συμμαχιών με άλλους ισχυρούς ομίλους.

Η LeasePlan και οι άλλες συμφωνίες

Η πιο πρόσφατη, όχι όμως και τελευταία, ήταν αυτή με την LeasePlan Hellas, εκ των πρωταγωνιστών στην αγορά μακροχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτων. Το Μνημόνιο Συνεργασίας προβλέπει τον από κοινού σχεδιασμό και υλοποίηση δράσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, με στόχο την αύξηση της μίσθωσης ηλεκτρικών οχημάτων και την ενίσχυση των υποδομών φόρτισης μέσα από την ενθάρρυνση των πελατών και των δύο εταιρειών. Δεδομένης της ηγετικής θέσης καθεμιάς στον τομέα της θα θέσουν τις βάσεις μιας αμοιβαίας ανταλλαγής τεχνογνωσίας και πληροφοριών.

Σημειώνεται ότι ο μητρικός όμιλος LeasePlan ως διεθνής leader στο κομμάτι του “Car-as-a-service” διαθέτει μεγάλη εμπειρία στη μίσθωση ηλεκτροκίνητων οχημάτων καθώς και πλήθος στοιχείων από τα αποτελέσματα διεθνών ερευνών σχετικά με την ηλεκτροκίνηση.

Το προηγούμενο διάστημα η ΔΕΗ υπέγραψε τρεις αντίστοιχες συμφωνίες με άλλους μεγάλους ομίλους.

Με την ΑΒ Βασιλόπουλος, με στόχο να διερευνήσουν τις δυνατότητες χωροθέτησης, στα καταστήματα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ πανελλαδικά, ειδικών σημείων για στάθμευση και φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων.

Με την εταιρεία ταξί Beat για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης σε πιάτσες ταξί, την ανάπτυξη κοινών προϊόντων και υπηρεσιών φόρτισης για τους οδηγούς ηλεκτρικών ταξί, που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της Beat, καθώς και άλλες κοινές δράσεις.

Ιδιαίτερα σημαντική κρίνεται η συμμαχία της ΔΕΗ και με τη Fraport Greece που ελέγχει και διαχειρίζεται 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια (σε Θεσσαλονίκη, Χανιά, Καβάλα, Κεφαλονιά, Κέρκυρα, Κω, Μυτιλήνη, Μύκονο, Ρόδο, Σάμο, Σαντορίνη, Σκιάθο, Ζάκυνθο και Άκτιο), στα οποία μόλις πρόσφατα ολοκληρώθηκαν οι εργασίες ριζικού εκσυγχρονισμού και επέκτασής τους.

ΔΕΗ και Fraport, στο πλαίσιο της συμφωνίας τους, θα διερευνήσουν τις δυνατότητες εγκατάστασης σε αυτά τα αεροδρόμια σημείων φόρτισης και εγκατάστασης ηλεκτρικών φορτιστών για τους επιβάτες και τους επαγγελματίες που σταθμεύουν εκεί τα οχήματά τους. Επιπλέον, θα εξετάσουν τις δυνατότητες προώθησης υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης στους χώρους των αεροδρομίων, αλλά και την πιθανότητα περαιτέρω εμπορικής συνεργασίας μεταξύ τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, άμεσα θα γίνουν γνωστές και άλλες συμφωνίες με μεγάλους παίκτες της αγοράς, μεταξύ των οποίων και ισχυρή αλυσίδα ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών ειδών με πανελλαδική παρουσία, η οποία και θα φιλοξενήσει αρκετούς από τους σταθμούς σε καταστήματά της.

Η Blink Charging και η «αφετηρία» του δικτύου

Παράλληλα η ΔΕΗ προχωρά τις διαδικασίες προμήθειας των φορτιστών και εδώ σε συνεργασία σε κορυφαίους ομίλους, ενώ αυτή την περίοδο ήδη τοποθετεί τους πρώτους 100 σταθμούς φόρτισης.
Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού προκήρυξε από τα τέλη της προηγούμενης χρονιάς συγκεκριμένους διαγωνισμούς. Έτσι, οι 100 πρώτοι σταθμοί θα περιλαμβάνουν φορτιστές ποικίλων τεχνικών χαρακτηριστικών, με τους 45 εξ αυτών να προέρχονται από την Blink Charging Hellas, θυγατρική του κορυφαίου στον κλάδο αμερικανικού ομίλου Blink Charging και της ελληνικής Eunice Energy Group. Η εταιρεία προμηθεύει το μοντέλο IQ 250-EU που αποτελεί τριφασική μονάδα εναλλασσόμενου ρεύματος και παράγεται στην Ελλάδα.

Αυτή η αρχική παραγγελία ήταν ύψους 224.874 ευρώ, ενώ οι δύο επόμενοι διαγωνισμοί που προκηρύχθηκαν τον Δεκέμβριο αφορούν 200 φορτιστές εναλλασσομένου ρεύματος με προϋπολογισμό 393.000 ευρώ και 8 ταχείας φόρτισης με προϋπολογισμό 367.800 ευρώ.

Όλα αυτά βέβαια είναι μόνο τα πρώτα βήματα σε μια «διαδρομή» με μεγάλη συνέχεια για ένα περιβαλλοντικό και επιχειρηματικό «στοίχημα», όπου η ΔΕΗ διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο.

Διαβάστε ακόμα:

Keywords
Τυχαία Θέματα