Πώς το Pokémon Go δημιουργεί ταξιδιωτικές εμπειρίες - Το τουριστικό μάρκετινγκ
Μια νέα κατηγορία τουριστών, που θέτουν στο επίκεντρο την ανακάλυψη και την εξερεύνηση παρά τους ίδιους τους χαρακτήρες του παιχνιδιού, δημιουργεί η νέα, δημοφιλής εφαρμογή Pokémon Go. Όπως αναφέρει σε άρθρο του ο καναδός συγγραφέας και επαγγελματίας management Evan McIntosh, η ψυχαγωγική αυτή εφαρμογή χρησιμοποιεί τους ίδιους ψυχολογικούς υποκινητές (νοσταλγία, αναζήτηση νέων εμπειριών, επιθυμία για πρεστίζ για να πεισθεί κάποιος
Οι τουριστικές θεματικές ήταν πάντα παρούσες στο Pokémon, όπως η ανάγκη να είναι κανείς υπεύθυνος για τις επιλογές του, όμως το Pokémon Go φαίνεται να αποτελεί τμήμα μιας μεγαλύτερης κίνησης που ξεκίνησε με τις εκδοχές Black and White (Νέα Υόρκη) και συνεχίστηκε με την Sun and Moon. Ενώ αρχικα η εφαρμογή είχε αναφορές στη χώρα καταγωγής της, πρόσφατα ενσωμάτωσε στοιχεία από τις ΗΠΑ και τη Γαλλία, που αποτελούν μεγάλους τουριστικούς προορισμούς.
Στο Pokémon Go ο χρήστης βρίσκει τους χαρακτήρες Pokémon στο φυσικό τους περιβάλλον, ζώντας σε έναν τρισδιάστατο κόσμο, περιμένοντας να τους τραβήξουν φωτογραφίες.H εφαρμογή έχει καταφέρει να κάνει τους ανθρώπους να θέλουν να ταξιδέψουν, καθώς τους προκαλεί την επιθυμία να ταξιδέψουν σε λιβάδια και βουνά και να συναντούν χαρακτήρες Pokémon, εγκαταλείποντας τη βαρετή ζωή στην πόλη.
Αυτός είναι ο ορισμός του τουριστικού μάρκετινγκ.H μεγαλύτερη δύναμη του Pokémon Go, σύμφωνα με τον Evan McIntosh, δεν είναι η μεταφορά που παιχνιδιού στο κινητό αλλά η δημιουργία εμπειριών που όλοι θα επιθυμούσαμε να ζήσουμε μετά την πρώτη επαφή μας με τον κόσμο των Pokémon.Όπως εξηγεί, το Pokémon Go χρησιμοποιεί, με αποτελεσματικό τρόπο, σχεδόν όλες τις ψυχολογικές τεχνικές που χρησιμοποιούνται στο τουριστικό μάρκετινγκ, όπως αναδείχθηκαν σε έρευνα του Πανεπιστημίου Texas A&M (Καθηγητής John Crompton, 1979) για τα κίνητρα που καθορίζουν τη διαδικασία επιλογής προορισμού από τους τουρίστες. Αυτά, είναι τα εξής:
1. Καινοτομία - H επιθυμία για νέες και συναρπαστικές εμπειρίες. Μπορεί να εφαρμοστεί από τουριστικούς προορισμούς μέσω μιας νέας περιπετειώδους δραστηριότητας, με ασυνήθιστο και περίεργο φαγητό, ή απλώς μέσω μιας νέας ιδέας.Οι χρήστες του Pokémon Go αναζητούν το Pokémon στον πραγματικό κόσμο.
2. Κοινωνικοποίηση - Ήδη η εφαρμογή κάνει φίλους, αγνώστους.Ο αρθρογράφος επέλεξε να προσελκύσει χρήστες σε μία από τις πολλές στάσεις PokéStops έξω από τον τουριστικό προορισμό του, προσελκύοντας για περιορισμένο χρόνο επιπλέον Pokémon. Μέσα σε λίγα λεπτά, 20χρονοι παίκτες κατέβηκαν στο σημείο για να συμμετάσχουν στο γεγονός του Pokémon, και έτσι είχε την ευκαιρία να γνωριστεί μαζί τους.
3. Πρεστίζ - Οι χρήστες μπορούν να αποκτήσουν πρεστίζ συμμετέχοντας στις ομάδες Mystic, Valor ή Instinct, κερδίζοντας μάχες.
4. Χρόνος με την οικογένεια - Η εφαρμογή ενισχύει τους δεσμούς με την οικογένεια, οι οποίοι διατηρούνται με συγκεκριμένες δραστηριότητες. Έτσι, οι περισσότεροι παίκτες που συνάντησε ο αρθρογράφος είναι 20 χρονών περίπου και συχνά τα παιδιά βλέπουν τις οθόνες των κινητών των γονιών τους. Το Pokémon Go γίνεται το μεταβατικό στάδιο για να μοιραστεί κανείς την αγάπη του για το Pokémon ανεξάρτητα από τη γενιά στην οποία ανήκει.
5. Απόδραση - Είναι δύσκολο να απολαύσει κανείς την εφαρμογή χωρίς να βγει από το σπίτι. Έτσι, γίνεται μια απόδραση από την καθημερινότητα. Επιπλέον, υπάρχει και εκπαιδευτικό και πολιτιστικό υπόβαθρο καθώς οι χρήστες παρακινούνται να μεταβούν σε αξιοθέατα και μνημεία. Ο αρθρογράφος εκφράζει την αισιοδοξία του ότι το Pokémon Go θα αποτελέσει το κίνητρο για τη δημιουργία της νοοτροπίας «τουρίστας στην ίδια του την πόλη», ενθαρρύνοντας τους χρήστες να σταματούν σε τοπικές επιχειρήσεις με τα PokéStops.
6. Νοσταλγία - Ίσως είναι το πιο ελκυστικό στοιχείο του Pokémon Go, καθώς χρησιμοποιεί αποκλειστικά το 151 Pokémon, κάτι που η έρευνα περιγράφει ως παλινδρόμηση, την επιθυμία να έχει κανείς συμπεριφορά που θυμίζει με εκείνη ενός παιδιού ή να ξαναζήσει τις αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας.Ιδίως, εάν η νοσταλγία συνδυαστεί με κάποια ειδική ατραξιόν, όπως ένα θεματικό πάρκο, τότε ενισχύεται η ελκυστικότητά της.
Πηγή: tornosnews.gr
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Εκτός ΕΝΦΙΑ τελικά τα αγροτεμάχια
- Τα πέντε μυστικά της τέλειας ομελέτας
- Τα φετίχ της πρωθυπουργού της Βρετανίας που έγιναν πρωτοσέλιδο
- Δυσαρέσκεια Κορκίδη για τη μη επιθετική χαλάρωση των capital controls
- Χτύπησε μέχρι θανάτου και έκαψε δύο σκυλιά
- PokémonGo: Πώς το νέο παιχνίδι έφερε τον πλανήτη σε παροξυσμό!
- Πόσες και ποιές δράσεις του ΕΣΠΑ θα προκηρυχθούν έως το τέλος του έτους
- Εκτός συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ τα αγροτεμάχια
- Φορολογούμενοι και "δανειστές" στη διελκυστίνδα "Bail-In" και "Bail-Out"
- Ifo: Ποιος θα είναι ο αντίκτυπος του Brexit στη γερμανική οικονομία
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις New Money
- Εκτός ΕΝΦΙΑ τελικά τα αγροτεμάχια
- Συσσώρευση τιμών και στάση αναμονής στις 570 μονάδες για το Χ.Α.
- Κύπρος: Κατηγορητήριο κατά Ελλήνων επιχειρηματιών για δωροδοκία του πρώην διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας
- Πώς το Pokémon Go δημιουργεί ταξιδιωτικές εμπειρίες - Το τουριστικό μάρκετινγκ
- Έσβησε η φωτιά στη Γλυφάδα
- Πυρκαγιά στο Μαρμάρι Καρύστου
- Τρία δευτερόλεπτα που έσωσαν ζωές...
- Εγκαίνια για το νέο Αερολιμένα Πάρου με την παρουσία του Αλέξη Τσίπρα
- Nintendo: "Ξεφουσκώνει" η μετοχή της Nintendo - Απώλειες 18%
- Αλ. Χαρίτσης: Στόχος μας να πέσουν στην πραγματική οικονομία 6,75 δισ. φέτος
- Τελευταία Νέα New Money
- Πώς το Pokémon Go δημιουργεί ταξιδιωτικές εμπειρίες - Το τουριστικό μάρκετινγκ
- Εκτός ΕΝΦΙΑ τελικά τα αγροτεμάχια
- Έσβησε η φωτιά στη Γλυφάδα
- Αλ. Χαρίτσης: Στόχος μας να πέσουν στην πραγματική οικονομία 6,75 δισ. φέτος
- Πυρκαγιά στο Μαρμάρι Καρύστου
- Εγκαίνια για το νέο Αερολιμένα Πάρου με την παρουσία του Αλέξη Τσίπρα
- Nintendo: "Ξεφουσκώνει" η μετοχή της Nintendo - Απώλειες 18%
- Έρευνα ΙDC & SAP: Μόνο 1 στις 4 τράπεζες στην περιοχή ΕΜΕΑ εφαρμόζει μια ολοκληρωμένη ψηφιακή στρατηγική
- Κύπρος: Κατηγορητήριο κατά Ελλήνων επιχειρηματιών για δωροδοκία του πρώην διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας
- Τσαβούσογλου: Τα «βάζει» με Γιούνκερ και ΗΠΑ - Προειδοποιεί για επιδείνωση των σχέσεων αν δεν εκδοθεί ο Γκιουλέν
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- ΕΝΦΙΑ: Εκτός συμπληρωματικού φόρου τα αγροτεμάχια - Πρώτη δόση τον Σεπτέμβριο
- Από την 1η Οκτωβρίου οι δηλώσεις πόθεν έσχες
- Ενημέρωση των εμπόρων για την έκδοση αποδείξεων
- Εγκύκλιος ΕΣΕΕ: Τα νέα πρόστιμα για τη μη έκδοση αποδείξεων και τιμολογίων
- Βγενόπουλος: Καλοδεχούμενες οι έρευνες και οι προκαταρκτικές εξετάσεις σε ένα Κράτος Δικαίου
- Eurobank: Ανακάμπτουν οι αγορές της περιφέρειας μετά το Brexit
- Εγκύκλιος ΕΣΕΕ: "Η έκδοση απόδειξης δεν είναι επιλογή, αλλά υποχρέωση"
- Goldman Sachs: Tο πρόσφατο ράλι δεν θα έχει διάρκεια, εντείνονται οι κίνδυνοι
- Συμμετοχή φοιτητών σε projects της Energean
- Τεχνική Ανάλυση GER30