Πώς το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ «κέρδισε» τους Έλληνες καταναλωτές
Σε σημαντική τροχιά ανάπτυξης κινείται το ηλεκτρονικό εμπόριο, ορμώμενη από την συνεχώς ανοδική αύξηση των νέων χρηστών σε όλο και περισσότερες κατηγορίες εμπορίου.
Οι καταναλωτές μέσα σε λίγους μόνο μήνες άρχισαν να παραγγέλνουν τα ψώνια τους για το σπίτι μέσω internet και όπως εκτιμούν οι ειδικοί της αγοράς η τάση αυτή θα παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Το κανάλι του Online Super Market στην Ελλάδα
Την ίδια στιγμή η εκτόξευση των πωλήσεων του διαδικτυακού καναλιού των σούπερ μάρκετ πυροδότησε τη «μάχη» των γιγάντων του online delivery.
Μέσα σε αυτό τον ένα χρόνο όλο και περισσότερες εταιρείες προσθέτουν στα διαδικτυακά τους ράφια είδη σούπερ μάρκετ και παντοπωλείου, διεκδικώντας μερίδιο από μια πίτα που όσο διαρκεί τουλάχιστον ο κορωνοϊός αυξάνει.
Οι Έλληνες καταναλωτές ξαφνικά έβαλαν στην καθημερινότητα τους τις Online αγορές, κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown του περασμένου Μαρτίου, σε μία περίοδο μάλιστα που ο κλάδος δεν ήταν έτοιμος να αντιμετωπίσει την απότομη έκρηξη των παραγγελιών. Υπενθυμίζεται άλλωστε, ότι το πρώτο διάστημα η αναμονή στις παραδόσεις έφτανε ακόμη και τον έναν μήνα και τα ηλεκτρονικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ «μπλόκαραν» αδυνατώντας να ανταπεξέλθουν στην αυξημένη ζήτηση.
Οι μεγάλες αλυσίδες έσπευσαν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες που φαινόταν ότι διαμορφώνονται στην αγορά και με επενδύσεις στα online καταστήματα τους αλλά και μέσω συνεργασιών με ηλεκτρονικές πλατφόρμες οι οποίες είχαν ήδη τις κατάλληλες υποδομές, να επιταχύνουν την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού τους καναλιού, η οποία εάν δεν υπήρχε η πανδημία θα είχε γίνει σαφώς με πιο αργούς ρυθμούς.
Στο δεύτερο lockdown πλέον, τα Online σούπερ μάρκετ λειτουργήσαν χωρίς προβλήματα, με την αντίδραση ωστόσο των καταναλωτών να είναι και πιο ήπια όσον αφορά στις αγορές τους, σε σχέση με λίγους μήνες νωρίτερα.
Τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο σημειώθηκε αύξηση σε αξία (ευρώ) online αγορών στις εξής κατηγορίες: +402% σε ποτά και αναψυκτικά, +366% σε προϊόντα αρτοποιίας, +344% σε φρέσκα τρόφιμα, +313% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +271% σε συσκευασμένα τρόφιμα, +248% σε προϊόντα για κατοικίδια, +239% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +175% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού και +97% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.
Στα ευρήματα της εταιρείας φαίνεται ιδιαίτερα ενθαρρυντικό το γεγονός πως η συνήθεια των online αγορών από σούπερ μάρκετ, άλλαξε ανεπιστρεπτί με την έκρηξη της υγειονομικής κρίσης και ήρθε για να μείνει στη ζωή του Έλληνα καταναλωτή. Η εμφάνιση των πλατφορμών delivery μέσα στο 2020, με το ελάχιστο όριο παραγγελιών να φτάνει ακόμη και στα 5 ευρώ αλλά και οι πιο συχνές online παραγγελίες από τα νοικοκυριά, μείωσαν κατά 20 ευρώ τη μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού στα 78,70 ευρώ με το ΦΠΑ, από 100 ευρώ με το ΦΠΑ στο πρώτο τρίμηνο του 2020. Σχεδόν 9 στα 10 ηλεκτρονικά καλάθια φέτος περιέχει φρέσκα τρόφιμα, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά πως η τάση του καταναλωτή να εμπιστεύεται το online κανάλι για την ποιότητα της επιλογής των φρέσκων τροφίμων και την ταχύτητα της παράδοσής τους, ήρθε για να μείνει στην ελληνική καθημερινότητα
Οι ειδικοί του ηλεκτρονικού εμπορίου θα συναντήσουν ένα ακόμα δείκτη που αποτυπώνει την αύξηση της εμπιστοσύνης στο ηλεκτρονικό κανάλι: ο δείκτης μετατροπής (conversion rate) επισκέπτη σε πελάτη έφτασε το 3,8% σε σχέση με τον μέσο όρο του 2,9% για το 12μηνο του 2020.
Αναφορικά με τα marketing κανάλια, σημειώθηκε ρεκόρ με το 36% της αξίας των πωλήσεων να προέρχονται από direct επισκέψεις, αύξηση 10 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2020. Η τεράστια αύξηση επιβεβαιώνει την σταθερή πλέον σχέση εμπιστοσύνης των καταναλωτών με τους λιανεμπόρους της επιλογής τους. Ταυτόχρονα, σημειώνεται μια μείωση 4 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο (Οκτώβριο, Νοέμβριο, Δεκέμβριο) στις πωλήσεις που προήλθαν από διαφημίσεις Google (25%) και μια σημαντική αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων στην αξία των πωλήσεων που ήρθαν από οργανικά αποτελέσματα (21%).
Όσον αφορά τις συσκευές που προτιμούν οι καταναλωτές ως μέσο για την πραγματοποίηση των παραγγελιών τους, είναι αδιαμφισβήτητο πως το work from home έχει ενισχύσει desktop & laptops, από τα οποία προέρχονται το 71% των παραγγελιών. Η πιο δημοφιλής μέρα και ώρα μάλιστα αναδεικνύεται η Δευτέρα στις 11:00-12:00 εντείνοντας την άποψη ότι ο Έλληνας καταναλωτής πραγματοποιεί τις παραγγελίες του νοικοκυριού εν ώρα εργασίας και πιθανόν από το σπίτι.
To άρθρο Πώς το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ «κέρδισε» τους Έλληνες καταναλωτές δημοσιεύθηκε αρχικά στο Fortunegreece.com.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Γερμανία: Μία «ρεαλιστική πρόταση» για τις κατοχικές αποζημιώσεις
- Κατέρρευσε και δεύτερο ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων στην Τουρκία- Έρευνα από τις αρχές
- Ανησυχία στην Ευρώπη για την εξάπλωση του ινδικού στελέχους του κορωνοϊού
- Κ. Μητσοτάκης: Επιστρέφουμε στη μεσαία τάξη όσα της πήρε ο ΣΥΡΙΖΑ
- Πέθανε η διάσημη Ιταλίδα τραγουδίστρια Μίλβα
- Διαμαντής Διαμαντίδης: Ο εφοπλιστής που «έγειρε την ζυγαριά» στη μεγάλη μάχη της Ελλάκτωρ
- Παρέμβαση της δικαιοσύνης μετά τις καταγγελίες Κώστα Βαξεβάνη
- Μητσοτάκης: Επιστρέφουμε στη μεσαία τάξη αυτά που της πήρε ο ΣΥΡΙΖΑ
- Σε τεντωμένο σχοινί οι σχέσεις ΗΠΑ – Τουρκίας: Ο Μπάιντεν θα αναγνωρίσει τη Γενοκτονία των Αρμενίων
- Ποια είναι τα γεύματα που σου χαρίζουν με τη μία όλες τις θερμίδες της ημέρας
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Fortune
- Τελευταία Νέα Fortune
- Πώς το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ «κέρδισε» τους Έλληνες καταναλωτές
- Ανησυχία στην Ευρώπη για την εξάπλωση του ινδικού στελέχους του κορωνοϊού
- Κατέρρευσε και δεύτερο ανταλλακτήριο κρυπτονομισμάτων στην Τουρκία- Έρευνα από τις αρχές
- Μητσοτάκης για Γενοκτονία Αρμενίων: 106 χρόνια μετά, θυμόμαστε, αφυπνιζόμαστε και συνεργαζόμαστε
- Μέχρι τι ώρα θα βγαίνουμε στα καταστήματα εστίασης- Τι αλλάζει
- Αλεξία Μπακογιάννη: Έχουμε τόσο πάθος γι’ αυτό που κάνουμε που είναι μεταδοτικό
- Πρόσκαιρη επιδείνωση του καιρού- Πώς θα είναι η Μ. Εβδομάδα
- Σταϊκούρας: Μεγάλη Πέμπτη πληρωμές της επιστρεπτέας 7- Τη Μ. Τρίτη ανοίγει η πλατφόρμα
- Μπουρλά: Η Pfizer ετοιμάζει εμβόλιο για φύλαξη σε «κλασικούς» καταψύκτες
- Ξαναρχίζει το εμβόλιο της Johnson & Johnson στις ΗΠΑ
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Πότε θα καταβληθούν τα €330 εκατ. για τo άνοιγμα της εστίασης (Vid)
- Παρέμβαση της δικαιοσύνης μετά τις καταγγελίες Κώστα Βαξεβάνη
- Κικίλιας: «Ξεπερνάμε τους 2 εκατ. εμβολιασμένους» – «Συνεχίζουμε»
- Χίος: Αποτυχημένη η «αντικυβερνητική» διαδήλωση που οργάνωσαν ΚΚΕ, ΚΙΝΑΛ με συμπαράσταση του ΣΥΡΙΖΑ
- Θεσσαλονίκη: Μείωση 26% του ιικού φορτίου στα λύματα
- Επιστροφή των πτήσεων Νέα Υόρκη – Αθήνα από τις Delta Air Lines
- ΣΕΗ: 25 νέες καταγγελίες κατά ηθοποιού και σεναριογράφου
- Ιράν και Κουβέιτ αναστέλλουν τις πτήσεις από και προς την Ινδία
- Διαμαντής Διαμαντίδης: Ο εφοπλιστής που «έγειρε την ζυγαριά» στη μεγάλη μάχη της Ελλάκτωρ
- Νέο ραντάρ θα εντοπίζει μικρά διαστημικά σκουπίδια