Σούπερ μάρκετ: Ανάπτυξη 11% σε δυο χρόνια με ράλι για τα bazaar
Με τις ανατιμήσεις σε σειρά αγαθών και τα ενεργειακά κόστη να προμηνύουν μια περίοδο έντονων προκλήσεων για τα σούπερ μάρκετ το 2022, είναι σημαντικό να σημειωθεί η ανθεκτικότητα της αγοράς στην κρίση της πανδημίας, όπου η αξία της αυξήθηκε σωρευτικά κατά 11%.
Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε νωρίτερα η Nielsen IQ το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. στην ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη,
Το σύνολο των κατηγοριών bazaar, από είδη ένδυσης και ηλεκτρικές συσκευές μέχρι βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου και αυτοκινήτου, συνέχισε να υπεραποδίδει σημειώνοντας άλμα 14,9%. Μάλιστα ξεπέρασε και την επίδοση του 2020, που διαμορφώθηκε σε 10,7%.
Σημειώνεται ότι το 2021 τα FMCGs στο σύνολό τους παρουσίασαν σχετικά πιο μετριοπαθή τάση, στο +0,7%, πολύ κοντά στην εκτίμηση που είχε κάνει η Nielsen IQ στις αρχές της χρονιάς. Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που παρουσίασε θετική τάση της τάξεως του +1,6%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και στα προϊόντα οικιακής χρήσης σημείωσαν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία κατά -1,7% και -2,4% αντίστοιχα.
Ισχυρή ζήτηση για αλκοολούχα ποτά
Επίσης τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα αναπτύχθηκαν οριακά θετικά με ρυθμό +0,3% ενώ σε επίπεδο κατηγοριών, στα τρόφιμα και ποτά, αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσίασαν ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με το 2020. Το lockdown αλλά και τα περιοριστικά μέτρα στα bar για μεγάλο διάστημα το 2021 έδωσαν ώθηση στις πωλήσεις της κατηγορίας. Ενδεικτικά, τα στοιχεία της Nielsen IQ αναφέρουν ρυθμό για τη βότκα 18,4%, για το ρούμι 16,5% και για το ουίσκι 13,3%. Επίσης πολύ υψηλά ποσοστά αύξησης των πωλήσεών τους παρουσίασαν, μεταξύ άλλων, κατηγορίες όπως τα φυτικά ροφήματα (+20,9%), καθώς και τα κατεψυγμένα λαχανικά (+16,5%).
«Βουτιά» για τα καθαριστικά
Όσον αφορά στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, οι δύο κατηγορίες που σημείωσαν τις πιο αρνητικές τάσεις στις πωλήσεις τους το 2021 είναι τα αντισηπτικά (-37,9%) καθώς και τα σαπούνια για το πλύσιμο των χεριών (-17,7%), γεγονός που οφείλεται εν μέρει και στην εξορθολογίκευση της χρήσης τους, σε σχέση με το 2020. Τα ίδια χαρακτηριστικά είχε και η ζήτηση για καθαριστικά σπιτιού, που εμφάνισε έντονη πτώση της τάξης του 13,9%, με την κατηγορία των χλωρινών να υποαποδίδει κατά 12,6%.
Τα hypermarket κερδίζουν μερίδια
Οι καταναλωτές προτίμησαν τις μεγάλες αίθουσες και το 2021 αναζητώντας μεγαλύτερη ασφάλεια και ποικιλία προϊόντων. Έτσι, τα hypermarket, αίθουσες άνω των 2.500 τ.μ., παρουσίασαν την μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων, της τάξης του 8,1%. Σε ρυθμό ανάπτυξης, αν και αρκετά πιο συγκρατημένο, ακολούθησαν οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ., στο 1,5%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια. Παρατηρώντας την απόδοση των διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών, στις οποίες η Nielsen IQ παρακολουθεί την αγορά, άξιο σχολιασμού είναι το γεγονός ότι όλες οι επιμέρους γεωγραφικές περιοχές παρουσίασαν θετικές τάσεις, με πιο υψηλή αυτή της Πελοποννήσου στο 4,5% ενώ η Αττική κινήθηκε πτωτικά στο -0,4%.
To άρθρο Σούπερ μάρκετ: Ανάπτυξη 11% σε δυο χρόνια με ράλι για τα bazaar δημοσιεύθηκε αρχικά στο Fortunegreece.com.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Αυξήσεις μισθών και στο Δημόσιο, στοχευμένη στήριξη: Βήμα - βήμα το σχέδιο της κυβέρνησης
- Θεσσαλονίκη: Άσχημα την έχουν τα “καλόπαιδα”-“λεβέντες” που βίασαν στη σουίτα την 24χρονη – Έρευνα και για μαστροπία
- Νεότερα δεδομένα για την Όμικρον – Όσα πρέπει να γνωρίζουμε
- Ρινικός ανοσοποιητής: Έρχεται το πιο ισχυρό «όπλο» απέναντι στην «Όμικρον»
- Ελκυστικά φοροκίνητρα για τις νέες συγχωνεύσεις επιχειρήσεων
- Η FED αυξάνει τα επιτόκια, ενώ η ΕΚΤ φαίνεται πιο διστακτική
- Unilever: Επιδιώκει συμφωνία για την εξαγορά των καταναλωτικών δραστηριοτήτων της GSK
- Ebury: Το δολάριο "δυσκολεύεται"
- Prodea Investments: Απέκτησε 5 οικόπεδα συνολικής αξίας 35 εκατ. ευρώ στο Μαρούσι
- Κορωνοϊός: Σημαντική αποκλιμάκωση από τα τέλη Ιανουαρίου «βλέπει» ο Ν. Θωμαΐδης
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Fortune
- Τελευταία Νέα Fortune
- Σούπερ μάρκετ: Ανάπτυξη 11% σε δυο χρόνια με ράλι για τα bazaar
- Νεότερα δεδομένα για την Όμικρον – Όσα πρέπει να γνωρίζουμε
- Η FED αυξάνει τα επιτόκια, ενώ η ΕΚΤ φαίνεται πιο διστακτική
- Prodea Investments: Ετοιμάζει κατασκευή «πράσινου» συγκροτήματος γραφείων στο Μαρούσι
- Eurogroup: Στην ατζέντα η μεταρρύθμιση των δημοσιονομικών κανόνων και η τραπεζική ένωση
- Όσο πιο πολύ εκτίθεται κάποιος σε ρύπανση του αέρα τόσο κινδυνεύει να κολλήσει κορωνοϊό
- Από πάρτι σε… πάρτι ο Μπόρις Τζόνσον το 2020 εν μέσω περιορισμών για τον κορωνοϊό
- Οι όροι και οι προϋποθέσεις του προγράμματος επιδότησης για αλλαγή ηλεκτρικών συσκευών
- Λιανεμπόριο: Πτώση στις πωλήσεις αντισηπτικών, άνοδος στο αλκοόλ
- Υποτονική εκκίνηση των σούπερ μάρκετ για το 2022 με φόντο τις ανατιμήσεις
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Alpha Finance: Στα 14 ευρώ αναβαθμίζει την τιμή - στόχο για τη μετοχή της ΔΕΗ
- Πρόστιμο των 100 ευρώ: Καμιά παρακράτηση δεν θα γίνει από τον μισθό ή τη σύνταξη
- Χρηματιστήριο: Οι αγοραστές κυριάρχησαν επαναφέροντας την τάση της περασμένης εβδομάδας
- Κρήτη: Παραμένει υπό πίεση το ΕΣΥ - Αυξάνονται οι νοσηλείες ασθενών με Covid
- Προσφορά «Φροντίδας και Αγάπης» από την FrieslandCampina Hellas-NOYNOY
- Adecco: Οι 4 τάσεις που θα κυριαρχήσουν στην εργασία το 2022
- Ρωσία - κορονοϊός: Επιβεβαιώθηκαν 30.726 νέα κρούσματα και 670 θάνατοι
- Βασίλης Κορκίδης: Σωστή η απόφαση για επίσπευση της αύξησης του κατώτατου μισθού
- ΥΠΑΑΤ: Στην κτηνοτροφία κατευθύνεται το 73% των Συνδεδεμένων Ενισχύσεων
- Rapid test: Σε 325 σταθερά σημεία με την συμβολή του στρατού