Κινητή τηλεφωνία: Τι ισχύει για data, τιμολογιακή πολιτική και ψηφιοποίηση

Ήταν 26 Νοεμβρίου όταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στο συνέδριο του ΣΕΠΕ, καλούσε τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους να μειώσουν το κόστος δεδομένων και η συνέχεια δόθηκε χθες (Παρασκευή 6/12), κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε ο Πρωθυπουργός με τους εκπροσώπους των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας.

Ελάχιστες ώρες μετά, οι τρεις μεγάλοι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι ανακοίνωναν νέα προγράμματα με περισσότερα data

χωρίς να αυξηθεί το κόστος για τους καταναλωτές.

Το προφανές λοιπόν είναι ότι εισακούστηκε από τις εταιρείες η επιθυμία της κυβέρνησης. Σύμφωνα όμως με γνώστες της αγοράς, ήταν θέμα χρόνου να συμβεί αυτό και χωρίς την πρωθυπουργική παρέμβαση, καθώς στόχος και των εταιρειών είναι να αλλάξουν την εικόνα που υπάρχει σήμερα, ενώ ταυτόχρονα επισημαίνουν και το ρόλο που παίζει στο τελικό κόστος για τον καταναλωτή η υψηλή φορολογία.

Υψηλή φορολογία

Όπως εξήγησε στη HuffPost άνθρωπος που ξέρει καλά την αγορά, η συνήθης πρακτική μέχρι σήμερα είναι να γίνεται μείωση της τιμής από κάποια εταιρεία μόνο όταν ο καταναλωτής εξέφραζε την επιθυμία να αλλάξει πάροχο. Μέσω ελκυστικών «πακέτων» και προσφορών, η κάθε εταιρεία προσπαθεί να κρατήσει τον καταναλωτή στο πελατολόγιο της ή να προσθέσει νέους από το πελατολόγιο κάποιου ανταγωνιστή. Την ίδια ώρα όμως, όπως επισημαίνει ο συνομιλητής μας, η επιβάρυνση για τον καταναλωτή είναι ακόμα μεγαλύτερη εξαιτίας της φορολογίας.

Είναι χαρακτηριστικό ότι λόγω του Ειδικού Τέλους που φτάνει στο 20% και του ΦΠΑ στο 24%, η φορολογική επιβάρυνση που υπάρχει για τον καταναλωτή στην Ελλάδα κυμαίνεται από 36 έως 48 λεπτά στο ευρώ, ενώ στην Ευρώπη είναι από 19 έως 25 λεπτά. Παράγοντες της αγοράς λοιπόν εκτιμούν ως αναγκαία την αναπροσαρμογή των φόρων.

Ανάγκη για εφαρμογή Ψηφιακής Στρατηγικής

Κοινός στόχος πάντως κυβέρνησης και εταιρειών είναι να ενισχυθούν οι επιδόσεις της Ελλάδας στους δείκτες ευρυζωνικότητας και ψηφιακής οικονομίας. Μέσω της ψηφιοποίησης μπορεί να υπάρξει ποσοτική αλλά και ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τους καταναλωτές. Τι παρατηρούμε σήμερα;

Στην Ελλάδα τα περισσότερα data καταναλώνονται είτε για να κατεβάσει κάποιος ένα βίντεο, είτε για να κάνει χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Δεν υπάρχει για την ώρα η δυνατότητα να μπορεί να συναλλαγεί ο πολίτης με τις δημόσιες υπηρεσίες μέσω του κινητού του, κάτι που θα μειώσει αισθητά τη γραφειοκρατία.

Από την στιγμή όμως που οι συναλλαγές θα γίνονται απρόσωπα, χωρίς τη φυσική παρουσία του ενδιαφερόμενου δηλαδή, θεωρείται βέβαιο ότι θα μειωθούν και οι περιπτώσεις διαφθοράς. Ο πολίτης θα αποκτήσει τη δυνατότητα να μπορεί να παρακολουθεί τις διαδικασίες σε πραγματικό χρόνο, ενώ και οι θεσμοί θα αποκτήσουν περισσότερη οντότητα.

Όπως εκτιμούν γνώστες της αγοράς, η αύξηση του όγκου των δεδομένων που θα χρησιμοποιούνται από τους πολίτες θα οδηγήσει σε μείωση των τιμών. Ταυτόχρονα, θα δημιουργηθούν νέες επιχειρήσεις με έμφαση στην καινοτομία, καθώς θα απαιτηθεί ενίσχυση στην υλοποίηση όλων των νέων εφαρμογών. Κάτι που σημαίνει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία και την απασχόληση.

Για να επιτευχθούν όλα αυτά, βέβαια, απαιτείται ένα σχέδιο ανάπτυξης όλων των ψηφιακών υποδομών. Και σε αυτό το πεδίο, για τον ψηφιακό μετασχηματισμό δηλαδή, καλούνται πλέον να συνεργαστούν κυβέρνηση και εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.

Related... Kούρσα για μείωση τιμολογίων data από τις τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας Η Αυστραλία δείχνει τον δρόμο: Βάζει κάμερες ανίχνευσης χρήσης κινητών τηλεφώνων από οδηγούς Ολα όσα πρέπει να σκεφτούμε πριν αγοράσουμε στο παιδί μας ένα smartphone
Keywords
Τυχαία Θέματα