Οδηγούμε την plug-in hybrid Skoda Octavia iV

.

Η Octavia, ανέκαθεν ήταν για τη Skoda μοντέλο αιχμής, το οποίο ήταν και παραμένει ταυτόσημο με την ανέλιξη της μάρκας στις διεθνείς αγορές.

Τώρα, στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, το τσέχικο εργοστάσιο, κάτω από τις επιταγές του VW Group, στο οποίο έχει ενταχθεί με εξαγορά, προχώρησε στη δημιουργία μιας plug-in hybrid έκδοσης, που ναι μεν διαθέτει

ένα μικρομεσαίο μοτέρ βενζίνης, ωστόσο με την ύπαρξη ηλεκτρικού μοτέρ και μπαταρίας που φορτίζεται από εξωτερική πηγή, μπορεί να χαρίζει αφενός μεγάλη ισχύ και, αφετέρου, να προσφέρει πολλά χιλιόμετρα κυκλοφορίας με μηδενικούς ρύπους, αμιγώς ηλεκτρικά.

Η τέταρτη γενιά του μεσαίου μοντέλου της Skoda, με το χαρακτηριστικό λογότυπο «iV», σε ένα πολύ εξευγενισμένο σχέδιο, με κουπέ χαρακτηριστικά, χρωμιωμένα στοιχεία στη μάσκα και στο περίγραμμα των παραθύρων, με LED φώτα πίσω και περίτεχνες ζάντες, δείχνει και είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο.

Ακόμα και στην καμπίνα, η δουλειά που έχει κάνει η Skoda είναι εξαιρετική, με ανώτερης αίσθησης υλικά, σχεδιαστική απλότητα, ψηφιακή τεχνολογία στον πίνακα οργάνων και στην οθόνη αφής 10 ιντσών, για το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας. Ιδιαίτερης αισθητικής και το τιμόνι, με τα χειριστήρια ελέγχου λειτουργιών.

.

Καθίσματα με καλή στήριξη και πολλή άνεση στην καμπίνα για 5 ενήλικες, δημιουργούν ένα περιβάλλον ευχάριστο για ταξίδι, αλλά και για την καθημερινότητα. Κι επειδή αναφέρθηκα στο ταξίδι, ο χώρος αποσκευών, ο τεράστιος των 600 λίτρων στην απλή έκδοση της Octavia, τώρα λόγω της ύπαρξης της μπαταρίας περιορίζεται στα 450 λίτρα, τα οποία είναι βεβαίως αρκετά για οικογένεια. Πάντως, η συνήθεια όλων των μαρκών του γερμανικού ομίλου, να παραμένει στα σκούρα χρώματα της καμπίνας, δεν αποφεύχθηκε. Θα ήθελα κάποιες χρωματικές πινελιές, αλλά περί ορέξεως…

Τώρα, αυτό που κάνει τη διαφορά στην Octavia iV, είναι η plug-in υβριδική της τεχνολογία, καθώς πλαισιώνεται από ένα μοτέρ βενζίνης 1.4lt – 150hp και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 85 kW, που συνδυαστικά αποδίδουν 2014 ίππους, με 350 Nm ροπής. Παράλληλα, η μπαταρία 13 kWh μπορεί να προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία έως 55 χλμ., κάτι που σημαίνει ότι στις αστικές, καθημερινές μετακινήσεις, εφόσον η μπαταρία είναι φορτισμένη, τώρα μπορεί να κινηθεί εντελώς χωρίς να ρυπαίνει.

Αναμφίβολα, το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου είναι η αθόρυβη εκκίνηση, διότι ξεκινά ηλεκτρικά, αλλά και η αθόρυβη λειτουργία στο ρολάρισμα ή όταν κινείται αμιγώς ηλεκτρικά. Την ύπαρξη του θερμικού κινητήρα την αντιλαμβάνεσαι μόνον όταν πιέσεις δυνατά το γκάζι, σε ένα προσπέρασμα, για παράδειγμα, με την εκκίνηση στα 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 7,9 δευτ. και την τελική ταχύτητα να φθάνει τα 220 χλμ./ώρα, νούμερο αχρείαστο στους ελληνικούς δρόμους.

.

Η λειτουργία των δύο μοτέρ συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων με έναν ιδιότυπο, τριπλό συμπλέκτη, και οι αλλαγές των σχέσεων είναι όσο ομαλές χρειάζεται κάποιος. Δηλαδή, ακόμα και στα ζόρικα κομμάτια, σε ανηφορικά στροφιλίκια, διαπιστώνεις ότι δεν θα σε κρεμάσει στην αλλαγή και έχει πάντα έτοιμη την χαμηλότερη ταχύτητα για να σου δώσει ώθηση.

Οδηγώντας, μόνο προσθιοκίνητα, διότι στον μπροστινό άξονα μεταφέρεται η ροπή, χαίρεσαι να κινείσαι ηλεκτρικά στην πόλη, έχοντας επιλέξει το αμιγώς ηλεκτρικό πρόγραμμα λειτουργίας, εφόσον βέβαια έχεις ενέργεια στη μπαταρία. Αν το γυρίσεις στο hybrid, τότε ο θερμικός κινητήρας παρεμβαίνει όταν ανεβάζεις ταχύτητα και ταυτόχρονα μπορεί η μπαταρία να φορτίζεται από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Σε αυτή τη λειτουργία υπάρχουν τέσσερα προγράμματα οδήγησης, ανάλογα το οδηγικό στυλ που επιθυμείς, μέσω διακόπτη στο Driving Mode Select: Eco, όπου θυσιάζονται οι επιδόσεις προς χάριν της οικονομίας καυσίμου, με τον κινητήρα να κινείται σε χαμηλές στροφές και τη ροπή, Normal που μεταβάλλεται η χαρτογράφηση του κινητήρα, η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης και το Start/Stop είναι εν λειτουργία, Sport που σκληραίνει το τιμόνι και η απόσβεση των αμορτισέρ, οι αλλαγές στο κιβώτιο είναι πιο άμεσες, και το Start/Stop απενεργοποιημένο και το Individual που λειτουργεί κατά το δοκούν.

Πάντως, οδηγώντας στο Eco, μπορείς να έχεις χαμηλή μέση κατανάλωση στα 100 χλμ., με ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα σε λειτουργία. Η εταιρεία δίνει 1,2 λίτρα στα 100 χλμ., ωστόσο στην πράξη είναι λίγο κάτω από τα 2 λίτρα, ενώ οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 33 γρ./χλμ. Με αυτό το χαρακτηριστικό, εμπίπτει στις ελαφρύνσεις για εταιρικό αυτοκίνητο, δεν έχει τέλη κυκλοφορίας και απολαμβάνει μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης.

Από απλή πρίζα, η φόρτιση στο 100%, όταν είναι άδεια η μπαταρία, γίνεται σε περίπου 5 ώρες, ενώ από επιτοίχιο ταχυφορτιστή, η φόρτιση διαρκεί περίπου 3,5 ώρες.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό, στην αθόρυβη, ηλεκτρική λειτουργία, είναι ότι το αυτοκίνητο σε χαμηλές ταχύτητες παράγει ένα μικρό ήχο, προκειμένου να προειδοποιήσει τους διερχόμενους πεζούς, για λόγους ασφάλειας.

Την SkodaOctaviaiV αξίζει να την οδηγήσεις, πριν επιλέξεις αυτοκίνητο.

ΠΡΙΝ ΦΥΓΕΤΕ...Νέα περίπτωση ασέλγειας: Χειροπέδες σε 48χρονοΤα ύπουλα σημάδια που μαρτυρούν ότι ο σύντροφός μας βρίσκεται με το ένα πόδι έξω από τη σχέση«The Crown»: Πρώτες εικόνες από την 5η σεζόν με Νταϊάνα, Κάρολο, Καμίλα
Keywords
Τυχαία Θέματα