Το πιο πλήρες Tiguan όλων των εποχών

Ένα τόσο πλήρες αυτοκίνητο σε εξοπλισμό, από τη βασική κιόλας έκδοση και με πολλές επιλογές κινητήριων συστημάτων είχαμε αρκετό καιρό να δούμε.
Η Volkswagen ανασχεδίασε πλήρως την τρίτη γενιά του best seller της - οι πωλήσεις του ξεπερνούν μέχρι στιγμής τις 7,6 εκατομμύρια μονάδες - και το αναβάθμισε σε όλους τους τομείς. Χάρη στις σημαντικές βελτιώσεις στην αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,28 αντί για 0,33) και στα υπερσύγχρονα συστήματα κίνησης, το νέο Tiguan

είναι ένα από τα πιο αποδοτικά SUV της μεσαίας κατηγορίας. Τέσσερα από τα οκτώ συνολικά κινητήρια σύνολα είναι καινούργια και υβριδικά. Η γκάμα ξεκινά από δύο προσιτά και οικονομικά ήπια υβριδικά συστήματα των 48 Volt (eTSI) και καταλήγει σε δύο plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης ενός νέου, επαναστατικού σταδίου εξέλιξης (eHybrid). Προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χλμ., αυτά τα plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης καθιστούν το νέο Tiguan ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις. Ταυτόχρονα είναι εντυπωσιακό και στα μεγάλα ταξίδια: ο συνδυασμός ενός ηλεκτροκινητήρα και ενός νέου turbo κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα μόλις 1.5lt εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και παρέχει συνδυασμένη αυτονομία άνω των 900 χλμ. Στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων Tiguan είναι το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG.

Η νέα αρχιτεκτονική του ψηφιακού ταμπλό στο υψηλής ποιότητας εσωτερικό του Tiguan είναι διαισθητική στον χειρισμό. Ταυτόχρονα, τα συστήματα υποβοήθησης έχουν εξελιχθεί περαιτέρω. Για πρώτη φορά στο Tiguan, τα πιο πρόσφατα συστήματα Park Assist επιτρέπουν την πλήρως αυτόματη είσοδο και έξοδο από χώρους στάθμευσης σε απόσταση έως και 50 μέτρων. Το πρόσφατα εξελιγμένο Adaptive Chassis Control DCC Pro προσφέρει βελτιωμένη άνεση και δυναμικά χαρακτηριστικά. Νέα στοιχεία, όπως η λειτουργία πνευματικού μασάζ για τα εμπρός καθίσματα και οι επίσης νέοι προβολείς IQ.LIGHT HD Matrix προέρχονται και αυτά από το Touareg της premium κατηγορίας.

Ανοίγοντας τις πόρτες του Tiguan γίνεται αμέσως αντιληπτό πως η Volkswagen έχει ανασχεδιάσει πλήρως και το εσωτερικό του best seller SUV της. Η καινούργια σχεδίαση του ταμπλό με τα στοιχεία της τέταρτης γενιάς του modular infotainment matrix (MIB4) είναι ένα καθοριστικό χαρακτηριστικό του στυλ. Είναι διαισθητικό στη λειτουργία, προσφέρει βέλτιστη συνδεσιμότητα και έχει καθαρό και έξυπνο σχεδιασμό. Οι επιμέρους τομείς περιλαμβάνουν το νέο Digital Cockpit Pro (ψηφιακός πίνακας οργάνων με αντι-ανακλαστική επίστρωση σε μορφή tablet landscape), μια μεγάλη οθόνη infotainment με διαγώνιο 32,8 εκ. [12,9 ίντσες / προαιρετικά 38,1 εκ. (15,0 ίντσες)] με εντελώς νέα δομή μενού και γραφικών, ένα καινούργιο head-up display (προβολή στο παρμπρίζ) και το νέο κεντρικό διακόπτη Driving Experience Control με ενσωματωμένη οθόνη TFT LCD. O ψηφιακός φωνητικός βοηθός IDA είναι επίσης νέος. Επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό πολυάριθμων λειτουργιών του αυτοκινήτου και του infotainment με τη χρήση φυσικής γλώσσας. Επιπλέον, ο IDA απαντά σε ερωτήσεις για όλα τα πιθανά θέματα. Για να το κάνει αυτό, το σύστημα έχει πρόσβαση σε online βάσεις δεδομένων και - ως νέο χαρακτηριστικό - στο ChatGPT (τεχνητή νοημοσύνη, AI). Το ChatGPT θα είναι διαθέσιμο ως αναβάθμιση.
Τώρα, όσον αφορά στα κινητήρια σύνολα η Volkswagen έχει εξελίξει δύο εντελώς νέες plug-in υβριδικές μονάδες κίνησης για το Tiguan. Αποδίδουν συνδυαστικά 204 ίππους (150 kW) και 272 ίππους (200 kW). Χάρη σε μια μεγαλύτερη μπαταρία που έχει πλέον χωρητικότητα 19,7 kWh, η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία του Tiguan eHybrid έχει φθάσει τα περίπου 120 χλμ. (από 60 χλμ.). Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με έως και 11 kW (προηγουμένως 3,6 kW) σε οικιακό wall box εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και με έως και 50 kW σε ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος (DC) όταν βρίσκεστε εκτός σπιτιού. Όλα αυτά καθιστούν το Tiguan eHybrid ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τις καθημερινές μετακινήσεις.
Σύμφωνα με μια μελέτη στη Γερμανία που δημοσίευσε το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και Μεταφορών της χώρας, το 95% όλων των διαδρομών με επιβατικά αυτοκίνητα είναι μικρότερες από 50 χιλιόμετρα και το 99% μικρότερες από 100 χιλιόμετρα. Όλες αυτές οι διαδρομές μπορούν πλέον με το νέο Tiguan eHybrid να πραγματοποιηθούν αμιγώς ηλεκτρικά. Χάρη στο νέο σύστημα κίνησης και τον καινούργιο 1.5 TSI evo, το νέο Tiguan eHybrid έχει γίνει πλέον ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που επιτρέπει εξαιρετικά μεγάλη συνδυασμένη αυτονομία στα μεγάλα ταξίδια όπως αυτά των διακοπών.

Επίσης, η Volkswagen προσφέρει την 3η γενιά του Tiguan με δύο νέες ήπια υβριδικές μονάδες 48 V. Αυτοί οι κινητήρες eTSI αποδίδουν 130 ίππους (96 kW) και 150 ίππους (110 kW). Η έκδοση των 130 ίππων χρησιμοποιείται ήδη στην εισαγωγική έκδοση του νέου Tiguan ως καινοτόμος βασικός κινητήρας που συνδυάζεται με κιβώτιο DSG επτά σχέσεων. Εδώ, μια γεννήτρια φορτίζεται με ηλεκτρική ενέργεια μέσω της ανάκτησης ενέργειας από το σύστημα πέδησης. Η ενέργεια αυτή χρησιμοποιείται για την απενεργοποίηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης σε φάσεις επιβράδυνσης καθώς και στις κατηφόρες. Και οι δύο εκδόσεις eTSI διαθέτουν ενεργή διαχείριση κυλίνδρων (Active Cylinder Management - ACT). Οι τετρακύλινδροι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες των 1.5lt συνδυάζουν τη μεγάλη τους οικονομία με εξαιρετικές επιδόσεις.
Παράλληλα με τους τέσσερις υβριδικούς κινητήρες, το Tiguan θα είναι διαθέσιμο και με δύο αποδοτικούς turbo κινητήρες βενζίνης (TSI) και δύο turbo κινητήρες πετρελαίου (TDI). Όλοι είναι τετρακύλινδροι 2,0 λίτρων. Οι κινητήρες TSI αποδίδουν 204 hp (150 kW) και 265 hp (195 kW). Οι κινητήρες TDI αποδίδουν 150 hp (110 kW) και 193 hp (142 kW). Οι 2.0 TSI και το Tiguan 2.0 TDI των 193 hp διαθέτουν στάνταρ τετρακίνηση 4MOTION. Η μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης των τετρακίνητων εκδόσεων φτάνει τα 2.300 κιλά. Όλα τα υπόλοιπα Tiguan έχουν κίνηση στους εμπρός τροχούς. Οι δύο TSI θα ακολουθήσουν κατά τη διάρκεια του έτους.
Οι τιμές για το Tiguan ξεκινούν από τις 34.300 ευρώ για την έκδοση με το ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης των 48 V (eTSI) με τους 130 ίππους.

Keywords
Τυχαία Θέματα