Το τραγούδι της Γης: Ενας ύμνος στο περιβάλλον με 25 έργα σημαντικών καλλιτεχνών
Εικοσιπέντε ζωγραφικά έργα των Χρύσας Βέργη, Κώστα Παπανικολάου, Μανώλη Χάρου και Αχιλλέα Χρηστίδη συνθέτουν «Το τραγούδι της Γης» και συνομιλούν με έναν τόπο φυσικού κάλλους όπως το, συνολικής έκτασης περίπου 1.200 στρεμμάτων, Μητροπολιτικό Πάρκο Περιβαλλοντικών και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων και Ανάπτυξης Κοινωνικής Οικονομίας «Αντώνης Τρίτσης».
Η ύπαρξη του υγρού στοιχείου σε μεγάλη αναλογία εντός του Πάρκου, με τη μορφή έξι τεχνητών λιμνών και ενός τεχνητού καναλιού
Ο χώρος, με πρόσβαση μέσω πέντε κύριων εισόδων, που βρίσκεται στη θέση με τοπωνύμιο Πύργος Βασιλίσσης ή Επτάλοφος στη δυτική Μητροπολιτική Αθήνα, εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Ιλίου, λοιπόν, θα φιλοξενήσει την έκθεση που κάτω από τον συγκεκριμένο τίτλο θα εγκαινιαστεί την Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2022, στις 6:30 μ.μ. και θα ολοκληρωθεί στις τις 15 Ιανουαρίου 2023.
Η έκθεση «Το τραγούδι της Γης» πραγματεύεται ποικίλα θέματα του φυσικού περιβάλλοντος της Αττικής Γης και αποτελεί το σημείο συνύπαρξης της σύγχρονης τέχνης και του περιβάλλοντος. Τέσσερις καλλιτέχνες ζωγραφίζουν τη φύση, άλλοτε εξ’ επαφής, άλλοτε από μνήμης (out of memory) και αναζητούν τους παράγοντες που στοιχειοθετούν το ωραίο. Με λίγα λόγια, εξετάζουν τον τρόπο που βλέπει το μάτι. Η θεματολογία τους περιορίζεται στις σκηνές της υπαίθρου. Λάδια, ακρυλικά και μικτές τεχνικές προσπαθούν να αποδώσουν το σήμερα σύμφωνα με τις εικαστικές τάσεις της εποχής μας αλλά και με διάθεση ποιητική. Χρησιμοποιούν την παλέτα τους για να εκφράσουν το συναίσθημα, το πάθος και την ένταση. Εμφανείς είναι οι έμμεσοι απόηχοι τόσο από την Βυζαντινή τέχνη όσο και από τα ευρωπαϊκά κινήματα της πρώιμης Αναγέννησης αλλά και του τέλους του 19ου και των αρχών του 20ού αι., που αποτύπωναν φωτογραφικά και με ρομαντική διάθεση τη Γη, έχοντας ιδιαίτερη προτίμηση στην έλευση του μοντερνισμού, όπου οι καλλιτέχνες επιλέγουν μια πιο ελεύθερη πινελιά και δημιουργούν τοπία με αφηγηματικές ενίοτε τάσεις, απαλλαγμένα από τους κανόνες της φωτογραφικής αποτύπωσης και του ρεαλισμού.
Τα μάγια του Μάρτη στη Σκιά των Πραγμάτων, 2022, ακρυλικό και λάδι σε καμβά, 200Χ200 εκΣημειώσεις της επιμελήτριας της έκθεσης, Ελένης ΑθανασίουΌπως σημειώνει η επιμελήτρια της έκθεσης, Ελένη Αθανασίου, «(…) η Χρύσα Βέργη μεταφέρει στον καμβά την εκφραστική δύναμη του χρώματος, συνταιριάζοντας ρεαλιστικά, ιμπρεσσιονιστικά και εξπρεσιονιστικά στοιχεία ταυτόχρονα. Δημιουργεί έναν κόσμο φινέτσας και αισθητικής αντίληψης, με κυρίαρχο χαρακτηριστικό το νερό και τις αντανακλάσεις της φύσης μέσα στο υδάτινο στοιχείο. Η διερεύνηση του οπτικού πεδίου, οι διαφορετικές οπτικές γωνίες μέσα στον ίδιο πίνακα, ο σχετικά λίγος χώρος που δίνεται στον ουρανό και το χαμηλό σημείο θέασης που παρατηρείται στην Φλαμανδική τοπιογραφία του 15ου αι., εγγράφονται στην όλη προβληματική της για τη ζωγραφική ερμηνεία του τοπίου και για την οπτική αντίληψη - πρόσληψη της εικόνας. Ο Κώστας Παπανικολάου αντιμετωπίζει το τοπίο με πιο ρεαλιστικά στοιχεία, σαν μια αυτοτελή σύνθεση. Ο κόσμος του είναι ένα άγριο καρναβάλι, ένας απέραντος ωκεανός, γεμάτος κρυφά νοήματα, κώδικες, γρίφους, σαρκασμό και ειρωνεία. Επηρεασμένος από την αρχαιότητα, την Βυζαντινή τέχνη και την πρώιμη Αναγέννηση δημιουργεί μια σύγχρονη tapisserie, με τα απαραίτητα συμπληρωματικά στοιχεία, που υπόσχονται ένα ταξίδι στον μαγευτικό κόσμο της φαντασίας, μέσα από το απρόοπτο της περιπέτειας, στην οποία παραμονεύει ο κίνδυνος. Χρησιμοποιεί αυγοτέμπερα σε γήινες αποχρώσεις και συνεχίζει την παράδοση της επιπεδότητας του χώρου και της ηθελημένης ακαμψίας των φιγούρων, όπως είχε κατοχυρωθεί στην ελληνική ζωγραφική από την βυζαντινή αγιογραφία και τη λαϊκή παράδοση. (…) ο Μανώλης Χάρος μετεωρίζεται ανάμεσα στις νέες σειρήνες της αφαίρεσης και τις παλιές γνώριμες συνθέσεις. Με γλώσσα λιτή, συμπυκνωμένη, αποκαλυπτική του προσωπικού ζωγραφικού του ύφους, χρησιμοποιεί γνώριμα σύμβολα, όπως το πλοίο, τη θάλασσα, το φεγγάρι, το κύμα, τον ορίζοντα, το δένδρο, την κορυφογραμμή στο βουνό, με σκοπό να οδηγήσει τον θεατή στα τοπία-τόπους του καλλιτέχνη και τελικά στον ίδιο τον δημιουργό. Το αφήγημά του συγγενεύει κατά κάποιον τρόπο με τον ρυθμό ενός μουσικού έργου, που αναπτύσσεται βάσει του θέματος και των παραλλαγών του, ενώ μέσα από την μορφή των εικόνων του, προσκαλεί τον θεατή να μετέχει στην απεραντοσύνη της σκέψης του και τη φαντασιακή λειτουργία της έμπνευσης. Η γοητεία της ζωγραφικής του Μανώλη Χάρου στηρίζεται στην ασάφειά της. Η γοητεία είναι κάτι σαν μουσική, είναι μια αιώρηση ανάμεσα στο είναι και στο μη είναι. (…) και ο Αχιλλέας Χρηστίδης διατηρεί πάντα ένα καθαρά προσωπικό τρόπο έκφρασης, που τον κάνει να ξεχωρίζει. Η ζωγραφική του, απαλλαγμένη από την τυπική αναπαράσταση και με την ένταση μιας πηγαίας ζωικής ορμητικότητας, που εκφράζεται κυρίως με την κραυγή της χρωματικής εξάρσεως, φέρνει μια αναταραχή γεμάτη ρυθμό στην επιφάνεια του καμβά. Προσεγγίζει την επιφάνεια του τελάρου σαν πεδίο δράσης μιας συνεχώς εναλλασσόμενης όρασης. Ένταση και χρώμα χαρακτηρίζουν το σύνολο του έργου του. Απομακρύνεται από τους ακαδημαϊκούς κανόνες της προοπτικής και όλα τα περιγραφικά και ανεκδοτολογικά στοιχεία, παραμορφώνει τη φυσική πραγματικότητα και χρησιμοποιεί σκληρές γραμμές και φόρμες επιθετικές για να ζωγραφίσει εικόνες που σφύζουν από πληθωρική ζωντάνια με σκοπό να δώσει έμφαση στο ουσιαστικό και τα δομικά χαρακτηριστικά της εικόνας του, (…)»
Κλάδεμα, 2020, αυγοτέμπερα σε κόντρα πλακέ, 140Χ160 εκ.Μια ζωγραφική γραφή έντιμη, με ψυχική γενναιοδωρίαΤοπία με τάσεις ρεαλιστικές, αφαιρετικές, ιμπρεσσιονιστικές κυριαρχούν στην ζωγραφική και των τεσσάρων καλλιτεχνών και συνυπάρχουν διαλεκτικά με μνήμες και οπτικά βιώματα από την Γη που μετουσιώνει τα αντικείμενα και τις επιδράσεις του φωτός στον τόπο μας. Το τελικό αποτέλεσμα διακρίνεται για την γνησιότητα των αναζητήσεών τους, την ειλικρίνεια και τον πλούτο της εκφραστικής τους γλώσσας, την ποιότητα και την αλήθεια των διατυπώσεων τους. Η ζωγραφική τους γραφή είναι έντιμη, χωρίς τεχνάσματα, με ψυχική γενναιοδωρία προς τον θεατή.
ΠΡΙΝ ΦΥΓΕΤΕ...«Θησαυροί Ζωγραφικής» ταξιδεύουν από τη Ρόδο στην Καλαμάτα: Τα highlights της έκθεσηςΟι «Ζωγραφικές διαδρομές» του Γιάννη ΤσαρούχηOnline ξενάγηση στην έκθεση «Γιώργος Σεφέρης: Όταν το φως χορεύει, μιλώ δίκαια»- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Ειδήσεις
- Κορονοϊός: Τα συμπτώματα ανάλογα με τα εμβόλια που κάνατε - Νέα λίστα
- Άγιοι Ισίδωροι: Τελειώνει η διορία για τον παπα-Δημήτρη – Αποχαιρέτησε τους πιστούς του
- Ρωσία: Δημόσιοι υπάλληλοι εγκαταλείπουν μαζικά τη χώρα μετά την επιστράτευση
- «Colpo grosso» Μελισσανίδη – Κλείνει deal 20 εκατομμυρίων για την ΑΕΚ
- Ισραηλινές πηγές: Στρατηγικής σημασίας οι σχέσεις με την Ελλάδα
- Σ΄αυτές τις θερμοκρασίες καίμε περισσότερες θερμίδες
- Ο 47χρονος που έδινε μάχη με τον καρκίνο έγινε σήμερα πατέρας με σπέρμα που έδωσε το 1996
- Συλλυπητήρια του Δήμου Κηφισιάς για τον θάνατο του Σταύρου Απέργη
- «Super» γιαγιά από την Πάτρα «την έφερε» σε απατεώνες που προσπάθησαν να την παγιδεύσουν δια τηλεφώνου
- Στέφανος Τσιτσιπάς: Ξέσπασε και το γύρισε στη Βιέννη
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Huffington Post Greece
- Τελευταία Νέα Huffington Post Greece
- Το τραγούδι της Γης: Ενας ύμνος στο περιβάλλον με 25 έργα σημαντικών καλλιτεχνών
- Αποσκευές που χάθηκαν στο αεροδρόμιο: Πώς θα το αντιμετωπίσουμε γρήγορα και αποτελεσματικά
- ΕΦΕΤ: Ανακαλούνται βιολογικές ρυζογκοφρέτες
- Ο Χένρι Κάβιλ επιστρέφει ως Superman και δηλώνει «υπόσχομαι ότι θα ανταμειφθείτε»
- Τροχαίο στην Ημαθία: Παρουσιάστηκε ο οδηγός που παρέσυρε την 15χρονη, αφέθηκε ελεύθερος
- Αποκαταστάθηκε το πρόβλημα στο WhatsApp
- Reuters: Οι ΗΠΑ εξετάζουν την αποστολή πυραύλων HAWK στην Ουκρανία
- Πέθανε ο ηθοποιός Λέσλι Τζόρνταν, γνωστός από τη σειρά «Will &Grace»
- Στην Ουκρανία επιθεωρητές του ΙΑΕΑ μετά τους ισχυρισμούς της Ρωσίας για «βρόμικη βόμβα»
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Ειδήσεις
- Ανδρέας Πάτσης: Παρέμβαση οικονομικού εισαγγελέα – Ζήτησε το Πόθεν Έσχες
- Αγρίνιο: Τροχαίο με παράσυρση γυναίκας που κρατούσε παιδάκι
- Βάρκιζα: Διάρρηξη με λεία άνω του ενός εκατ. ευρώ – Άρπαξαν κοσμήματα και μετρητά
- Ιράν: Πολύνεκρη επίθεση ενόπλων στο μαυσωλείο Σαχ Σεράγ – Συνελήφθησαν δύο από τους δράστες
- Πιερ Σουλάζ: Πέθανε ο Γάλλος ζωγράφος σε ηλικία 102 ετών
- Υρώ Μανέ για MeToo: «Δεν ήθελα να βγω στα κανάλια και να γίνω βορά»
- Διάρρηξη σε σπίτι με λεία «μαμούθ» – Άρπαξαν χρήματα και κοσμήματα 1 εκατομμυρίου ευρώ
- Άγιοι Ισίδωροι: Τελειώνει η διορία για τον παπα-Δημήτρη – Αποχαιρέτησε τους πιστούς
- Νόβακ - Τσιτσιπάς 0-2: Η έκρηξη του Έλληνα έφερε την άνετη πρόκριση