Τεχνική έκθεση αποκαλύπτει νέα στοιχεία για την τραγωδία στο Μάτι – Τι συνέβη με τα ελικόπτερα

Μία από τις επτά αεροδιακομιδές ασθενών που έγιναν τον Ιούλιο του 2018, με ελικόπτερο του Πυροσβεστικού Σώματος, έγινε μία ημέρα πριν από την τραγωδία στο Μάτι, η οποία σε συνδυασμό με μία περιπολία πάνω από τη Σκιάθο, αποτέλεσε την αφορμή το ελικόπτερο ΒΚ 117-AC με κωδικό ΦΛΟΓΑ 10 να μείνει από καύσιμα ύστερα από πτήση 15 λεπτών, όπως αναφέρει σε δημοσίευμα του ο Ελεύθερος Τύπος.

Τις κρίσιμες στιγμές της φωτιάς στο Νταού Πεντέλης, από αέρος, σύμφωνα με τεχνική έκθεση, επιχείρησε μόνο ένα S-64 (ERICSSON),

το οποίο στις 17:15 έδωσε την πρώτη εικόνα επικινδυνότητας της πυρκαγιάς και ήταν το μοναδικό μέχρι τις 17:45 που επιχειρούσε. Το δεύτερο πτητικό μέσο που πέταξε ήταν ένα Super Puma με κάδο, που έφτασε στις 19:00, όταν η φωτιά είχε μπει στο Μάτι,και επιχείρησε μέχρι τις 20:50.

Το κρίσιμο χρονικό διάστημα, από τις 17:15 έως τις 17:30, χρησιμοποιήθηκε το ελικόπτερο με κωδικό ΦΛΟΓΑ 10, ως συντονιστικό των επίγειων δυνάμεων, χωρίς αρχηγό ή υπαρχηγό στο πλήρωμα. Στις 17:30 εγκατέλειψε το πεδίο επιστρέφοντας στο Αεροδρόμιο της Ελευσίνας για ανεφοδιασμό, όπου προσγειώνεται στις 17:55.

Κρίσιμο κατά τους διορισμένους εμπειρογνώμονες των οικογενειών θυμάτων, χαρακτηρίζεται κυρίως το χρονικό σημείο 17:20, καθώς τότε το μέτωπο της φωτιάς διασπάται στα δύο, έγραφε ένας από τους πραγματογνώμονονες και πρώην υπαρχηγός του Σώματος, Ανδριανός Γκουρμπάτσης.

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

Keywords
Τυχαία Θέματα