Χιλιάδες τουρίστες κυκλοφορούν στο κέντρο της Αθήνας αλλά το κέρδος για τις επιχειρήσεις δεν είναι το... αναμενόμενο

Εκεί στα τέλη της δεκαετίας του '50 όταν η Ελλάδα άρχισε να ξεπερνά τα βάσανα της κατοχής και του εμφυλίου ή παράλληλα μ' αυτά, κάποια από τα βασικά προϊόντα που επεδίωξε να προβάλλει στο εξωτερικό ήταν ο τουρισμός, οι αρχαιολογικοί χώροι κι ο πολιτισμός του παρελθόντος που έψαχνε τον βηματισμό του στο μεταπολεμικό παρόν.

«Κάτω από κάθε πεύκο στην Ακρόπολη βρίσκεις

κι έναν Γερμανό τουρίστα», έγραφε στο ημερολόγιο του Γ. Σεφέρης, όντας πολύ επιφυλακτικός για όσους τουρίστες συνέρρεαν στη χώρα με πενιχρές δυνατότητες.

Αργότερα η τουριστική κίνηση αναβαθμίστηκε ωστόσο είχε σκαμπανεβάσματα. Όπως σήμερα όπου χιλιάδες τουρίστες με ένα σακίδιο στην πλάτη, ένα σουβλάκι και μια σαλάτα τριγυρίζουν στην Αθήνα στην αρχαία αγορά την Πλάκα, το Μοναστηράκι, το Σύνταγμα, την Ομόνοια.

Μπορεί ο αριθμός των τουριστών να έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία τον τελευταίο χρόνο ωστόσο η «ποιότητα» του όπως αναφέρουν υπεύθυνοι στο χώρο της εστίασης και του εμπορίου είναι χαμηλή.

Από το επιτόπιο φωτορεπορτάζ του Dnews, τα εστιατόρια, οι ταβέρνες και ο πεζόδρομος με τα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης και σουβενίρ, στο Μοναστηράκι, φαίνονται να πλημμυρίζουν από κόσμο ωστόσο αυτό δεν ανταποκρίνεται στα ταμεία των επιχειρήσεων.

«Καθημερινά εξυπηρετούμε πολύ κόσμο κυρίως τουρίστες παρ όλα αυτά το κέρδος δεν είναι το αναμενόμενο.

Πλέον δεν υπάρχει μεγάλη κατανάλωση αφού έρχονται μεγάλες παρέες, πολλές φορές και γκρουπ όμως παίρνουν τα βασικά, δηλαδή σαλάτα, σουβλάκι, τζατζίκι και ποικιλίες. Αναλογικά για να καταλαβαίνεται μπορεί το κόστος για το άτομο με αυτά που παίρνουν είναι τα περίπου 10 ευρώ.

Παράλληλα τα πάγια έξοδα τρέχουν και αυξάνονται με τις ανατιμήσεις που υπάρχουν στην αγορά, όπως στα τρόφιμα, στην ενέργεια και στα καύσιμα», δηλώνει στο Dnews, ο κ. Παναγιώτης ο οποιος είναι υπεύθυνος σε μαγαζί εστίασης στο Θησείο.

Ίδια είναι η κατάσταση και στις επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης. «Περνάνε, κοιτάνε αλλά δεν ψωνίζουν και αυτοί που μπαίνουν στα καταστήματα κυρίως σε αυτά με τα σουβενίρ, αγοράζουν κάτι μικρό και συμβολικό», αναφέρει με την σειρά του ιδιοκτήτης καταστήματος με σουβενίρ στην Πλάκα.

Στον αντίποδα, το αδιαχώρητο επικρατεί καθημερινά στην είσοδο του ιερού βράχου της Ακρόπολης και στους υπόλοιπους αρχαιολογικούς χώρους.

Συγκεκριμένα, η αναμονή που χρειάζεται κάποιος επισκέπτης να περιμένει στις ουρές που σχηματίζονται καθημερινά στην Ακρόπολη φτάνει τις 3 ώρες, με τους τουρίστες να περιμένουν υπομονετικά.

Το επιτόπιο φωτορεπορτάζ του Dnews

#ΕΛΛΑΔΑ #ΑΘΗΝΑ #ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ #ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ_ΧΩΡΟΙ
Keywords
Τυχαία Θέματα