Η ενίσχυση της ευρωπαϊκής δημόσιας σφαίρας και ο ρόλος των Media

Μετά το 2020 και το ξέσπασμα της πανδημίας οι Ευρωπαίοι πολίτες αντελήφθησαν ακόμα περισσότερο το πόσο επηρεάζουν τη ζωή τους οι αποφάσεις που λαμβάνονται στις Βρυξέλλες.

Η Ε.Ε απάντησε ολιστικά στην πρωτόγνωρη υγειονομική κρίση με μέτρα που είχαν και ελληνικό στίγμα, όπως η κοινή παροχή εμβολίων, το πιστοποιητικό εμβολιασμού που κράτησε ανοιχτό τον τουρισμό, ενώ ακολούθησε το Ταμείο Ανάκαμψης που παρέχει τη δυνατότητα στα κράτη-μέλη να ενισχυθούν με ένα σημαντικό πακέτο για να απαντήσουν αποτελεσματικά στις

προκλήσεις της επόμενης μέρας.

Ακολούθησαν νέες πρωτοβουλίες, έστω και με καθυστέρηση, για τη διαχείριση της ενεργειακής κρίσης και την ανακούφιση των τοπικών κοινωνιών, ενώ πρόσφατα έγινε ένα σημαντικό βήμα για την αποτελεσματική διαχείριση του μεταναστευτικού, θέμα που βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα και θα απασχολήσει τη συζήτηση για το μέλλον της Ευρώπης με φόντο τις ευρωεκλογές του Ιουνίου του 2024.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το τελευταίο ευρωβαρόμετρο (Ιούνιος 2023), περίπου οκτώ στους δέκα Έλληνες (82%) αναγνωρίζουν τον αντίκτυπο που έχει η Ε.Ε στην καθημερινότητα τους. Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο πολιτικοί αναλυτές με μακρά εμπειρία στην ευρωπαϊκή πολιτική επισημαίνουν την ανάγκη για περαιτέρω ενίσχυση της ευρωπαϊκής δημόσιας σφαίρας με στοχευμένες κινήσεις από κάθε εμπλεκόμενο σ΄αυτή την διαδικασία μέρος. Οι Ευρωπαϊκοί θεσμοί έχουν αναπτύξει τους δικούς τους μηχανισμούς επικοινωνίας για να μεταδίδουν τα μηνύματα και να προωθούν τις δράσεις σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο.

Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει προσπάθειες στην κατεύθυνση μιας πιο πλουραλιστικής ενημέρωσης με τη συνδρομή των τοπικών γραφείων τόσο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όσο και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Σε κάθε περίπτωση, ο «εχθρός του καλού είναι το καλύτερο» και περιθώρια για ακόμα μεγαλύτερη διάδραση με το κοινό υπάρχουν. Ένας από τους καθοριστικούς stakeholders στην ευρωπαϊκή πραγματικότητα είναι τα media, είτε πρόκειται για τα συμβατικά, είτε για εκείνα που λειτουργούν σε ένα ψηφιακό περιβάλλον. Τα νέα μέσα μπορούν πέρα από κάθε αμφιβολία να συμβάλλουν καθοριστικά στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής δημόσιας σφαίρας και της ευρωπαϊκής ταυτότητας.

Η συνεισφορά τους αυτή δεν θα αποτελούσε μόνο ένα όχημα για την προώθηση των ευρωπαϊκών θεμάτων, αλλά θα άνοιγε μια νέα σελίδα στον ευρωπαϊκό εγγραμματισμό του πολίτη, στην ανταλλαγή απόψεων για ένα βιώσιμο κοινό μέλλον, ενώ θα αποτελούσε και μια άτυπη δεξαμενή πληθοπορισμού για στοχευμένες προτάσεις. Το DNews ανταποκρίνεται σ’ αυτήν την ανάγκη και πρωτοπορεί μέσω μιας νέας καθημερινής στήλης με στόχο να καταδείξει τη σημασία που έχει η ευρωπαϊκή πολιτική για το σήμερα, το αύριο, για όλους εμάς, αλλά κυρίως για τις επόμενες γενιές.

#MEDIA #ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ_ΕΝΩΣΗ #ΠΑΝΔΗΜΙΑ #ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ
Keywords
Τυχαία Θέματα