Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Εξετάζονται μέτρα για μείωση του κόστους φόρτισης

Ο δεύτερος κύκλος του προγράμματος επιδότησης για αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεκινά τον Απρίλιο και το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξετάζει μέτρα για τη μείωση του κόστους φόρτισης.

Στο μικροσκόπιο θέτουν τις τιμές πώλησης του ρεύματος στα σημεία φόρτισης -οι οποίες διαμορφώνονται μέχρι και τα 60 λεπτά του ευρώ ανά κιλοβατώρα- τόσο το υπουργείο Ενέργειας όσο και η ΡΑΕ.

Όπως επεσήμανε σε πρόσφατο συνέδριο η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ Αλεξάνδρα Σδούκου «είναι ανάγκη να μειωθούν οι τιμές στη δημόσια φόρτιση, θα το

δούμε πολύ προσεκτικά γιατί υπάρχει κίνδυνος να αποθαρρυνθούν όσοι δεν έχουν πρόσβαση σε ιδιωτικό σημείο φόρτισης στο σπίτι ή τη δουλειά». Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, δεδομένων των ανατιμήσεων στο ρεύμα που αφορούν όλους τους καταναλωτές και όχι μόνο την ηλεκτροκίνηση εξετάζεται μεταξύ άλλων ακόμα και η μείωση του ΦΠΑ στο συγκεκριμένο τομέα από 24 σε 6%.

Επιπλέον, μετά το «Κινούμαι ηλεκτρικά», επίκειται η προκήρυξη προγράμματος «Φορτίζω παντού» με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης για την εγκατάσταση δημόσια προσβάσιμων φορτιστών σε σημεία που δεν είναι ακόμα συμφέρουσες οι επενδύσεις. Στόχος είναι να καλυφθεί το σύνολο της επικράτειας με επαρκές δίκτυο φορτιστών καθώς επί του παρόντος ο κύριος όγκος έχει αναπτυχθεί στα μεγάλα αστικά κέντρα και τους εθνικούς οδικούς άξονες.

Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο του δεύτερου κύκλου του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου από φυσικά πρόσωπα αυξάνεται από 20% σε 30% και το μέγιστο ποσό σε 8.000 ευρώ από 6.000 ευρώ που ίσχυε στον προηγούμενο κύκλο.

Επίσης η απόσυρση του παλιού οχήματος επιβραβεύεται με 1.000 ευρώ, ενώ η αγορά του έξυπνου οικιακού φορτιστή με 500 ευρώ. Για τις εταιρείες, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται επίσης από 20% σε 30% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα ανέλθει σε 8.000 ευρώ ανά όχημα.

Για το δημοφιλές πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και τον δεύτερο κύκλο του, μίλησε στη Βουλή ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας. Όπως είχε αναγγείλει ο ίδιος, ο δεύτερος κύκλος αναμένεται να ανοίξει τον Απρίλιο. Η δράση στοχεύσει στην αντικατάσταση ΙΧ και επαγγελματικών οχημάτων συμβατικής τεχνολογίας με την αγορά νέων ηλεκτρικών και υβριδικών.

Προϋπολογισμός 40 εκατ. ευρώ

Στη διάρκεια της ομιλίας του έκανε γνωστό ότι το ύψος της επιδότησης θα είναι αυξημένο κατά 30% σε σχέση με εκείνο του προηγούμενου κύκλου ενώ εκτιμάται ότι το πρόγραμμα θα έχει προϋπολογισμό 40 εκατ. ευρώ και θα αφορά, όπως την ενίσχυση των φυσικών και νομικών προσώπων για την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.

Σε αυτά τα 40 εκατ. ευρώ με τους οποίους θα επιδοτηθούν επαγγελματίες ιδιοκτήτες ταξί προκειμένου να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους με καινούρια ηλεκτρικά ή υβριδικά. Το συνολικό πακέτο κινήτρων θα ανέλθει, όπως είχε πει πρόσφατα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στα 22.500 ευρώ, εκ των οποίων τα 2.000 ευρώ θα είναι μπόνους απόσυρσης.

Keywords
Τυχαία Θέματα