Σοβαρές καταγγελίες στο Dnews για την ασφάλεια των αεροδρομίων: Ελλείψεις σε προσωπικό και υποστελέχωση στις τηλεπικοινωνίες

Ανοιχτές πληγές για τα περιφερειακά, κυρίως, αεροδρόμια: Παραμένουν οι ελλείψεις σε προσωπικό και η υποστελέχωση τους στον κρίσιμο τομέα των τηλεπικοινωνιών, με αποτέλεσμα να εγείρονται σοβαρές αμφιβολίες για τις υποδομές ασφάλειας και εναέριας κυκλοφορίας.

Όπως καταγγέλλει στα Dnews ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Τηλεπικοινωνιακών (FISO) Υ.Π.Α., Γιώργος Κωνσταντινάκης, στη Μύκονο, την Πάρο, τη Σαντορίνη και σε αρκετά αεροδρόμια που καθημερινώς δέχονται χιλιάδες

πτήσεις από την Ελλάδα και το εξωτερικό η υπηρεσία μετάδοσης αεροναυτικών μηνυμάτων και απασχολεί ένα μόλις άτομο ή και κανένα, ενώ βρίσκονται υπό τον έλεγχο ενός ανθρώπου, ηλικίας άνω των 60 που η βάρδια του είναι όλο το 24ωρο. Στο κέντρο τηλεπικοινωνιών, εκεί όπου είναι ένα παγκόσμιο κέντρο και διανέμονται όλα τα μηνύματα σε όλο τον κόσμο, οι περισσότερες βάρδιες έχουν ένα άτομο.

Ίδια είναι η κατάσταση και σε πολλά παραμεθόρια αεροδρόμια στα οποία παρέχεται η υπηρεσία πληροφοριών πτήσης. «Το ένα άτομο σημαίνει ότι εκτός του ωραρίου λειτουργίας του αεροδρομίου είναι συνέχεια stand by για μεταφορά ασθενών, για υπηρεσίες έρευνας και διάσωσης, για κατάστασης κινδύνου, πρέπει να ανοίξεις το αεροδρόμιο. Δεν έχεις την επιλογή να μην πας, μόνο αν πέσεις κάτω. Αν είσαι άρρωστος δηλαδή και δεν πας, δεν παρέχονται αυτές οι υπηρεσίες», αναφέρει.

Φυσικά οι ελλείψεις δεν είναι μόνο εκεί υπάρχουν και σε άλλα όπου παρέχεται η υπηρεσία η διαχείριση των αεροναυτικών μηνυμάτων. «Για παράδειγμα στην Σαντορίνη, στην Κω, στην Μύκονο είναι ένα άτομο, η Σκιάθος δεν έχει κανέναν. Το φαινόμενο της υποστελέχωσης είναι γενικότερα στον κλάδο μας. Στο κέντρο τηλεπικοινωνιών, εκεί όπου είναι «ένα» παγκόσμιο κέντρο και διανέμονται όλα τα μηνύματα σε όλο τον κόσμο, οι περισσότερες βάρδιες έχουν ένα άτομο. Όπως και στη διεύθυνση τηλεπικοινωνιών εκεί που βγαίνουν οι υπερωρίες που υπογράφονται τα επιδόματα, που γίνονται οι εκπαιδεύσεις έχουμε μόνο ένα με δυο άτομα», επισημάνει στα Dnews ο κ. Κωνσταντινάκης.

Σύμφωνα με τον ίδιο αεροδρόμια όπως είναι η Πάρος, η Νάξος, η Μήλος, η Κάρπαθος, έχουν μεγάλη κίνηση. Για παράδειγμα πέρσι στην Πάρο είχαν 540 κινήσεις τον μήνα. «Αυτές οι κινήσεις εξυπηρετούνται από δυο μέχρι τρία άτομα με μέσο όρο ηλικία στον κλάδο μας ναι είναι άνω των 60. Φυσικά το προσωπικό μας είναι αστείο εκπαιδευμένο για αυτό και δεν έχουμε ατυχήματα, ωστόσο θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα αυτή η κίνηση να αντιμετωπίζεται με πιο κατάλληλο προσωπικό».

Έξι μετατάξεις και προκήρυξη προσλήψεων ακόμα και χωρίς αγγλικά

Το ΦΕΚ που αφορά έξι άτομα μετάταξης είναι μια σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας, σχολιάζει ο κ. Κωνσταντινάκης, λέγοντας πως θα είναι έτοιμα τον επόμενο χρόνο για να δουλέψουν στα αεροδρόμια καθώς χρειάζονται την απαραίτητη εκπαίδευση.

«Παλεύουμε τόσο καιρό και ζητάμε από το υπουργείο και τη διοίκηση να υλοποιηθούν και άλλες μετατάξεις και να μπούμε και στο πρόγραμμα των προσλήψεων. Βέβαια αυτό το πρόγραμμα είναι για εννέα άτομα μέσω ΑΣΕΠ και το σημαντικότερο όλων είναι ότι η αγγλική γλώσσα που είναι το Α και το Ω στις δικές μας αρμοδιότητες είναι δευτερεύουσα. Ο νόμος 4427 λέει ότι αρκεί η καλή γνώση οποιαδήποτε γλώσσας, δηλαδή αν ξέρεις γερμανικά είναι εντάξει, ενώ θα έπρεπε η καλή αγγλική γλώσσα να έχει προτεραιότητα», καταλήγει.

#ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ #ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ #ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ #ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗ #ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ #ΑΣΦΑΛΕΙΑ #ΕΛΕΓΚΤΕΣ_ΕΝΑΕΡΙΑΣ_ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Keywords
Τυχαία Θέματα